Auteur Topic: Het dagboek van Noa en Paco  (gelezen 8555 keer)

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het dagboek van Noa
« Reactie #15 Gepost op: maart 17, 2008, 18:15:17 pm »
Hallo allemaal,

tegenwoordig gaat onze brokkenpiloot zonder staartveren door het leven.
Dat krijg je er ook van als je denkt dat je kan vliegen, maar het niet kan.
Hopelijk groeit het weer snel aan.
Ook zitten we met smart op de bestelde puzzels te wachten, zodat we weer een nieuwe uitdaging hebben voor Noa.
Dit omdat Noa het koprollen of omrollen al aardig onder de knie heeft.  :a036:

Hier ook even filmpje van Noa in actie

Groetjes Michel

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #16 Gepost op: maart 27, 2008, 10:20:36 am »
Hallo allemaal,
Hier even een berichtje van een roze kippetje.
Ik moet nu maar eens wat tikken want die baasjes van mij zitten steeds in de lappen mand.
Hebben ze van die mooie puzzels gekocht voor mij, snap alleen nog niet zo wat ze er mee willen  :CENS
Koprollen kan ik nog steeds als de beste, zodra ik wat moet doen en het lukt niet maak ik gewoon een koprol want dan krijg ik misschien toch mijn zonnepitje.
 :angry: helaas dat werkt dus mooi niet  :angry:
Kletsen gaat ook steeds beter en duidelijker. al gooi ik er nog weleens onduidelijke kaketoe-taal doorheen.
Vragen ze geheid "Noa wat zeg je" maar dat zeg ik lekker niet, komen ze vanzelf wel eens achter.  :)
Nou hoorde ik ze vanmorgen praten over een vriendje, een vriendje voor mij misschien of toch niet :nailbiting:
Ze gaan in elk geval een vrijdag ochtend kijken en ik hoop toch zo dat ze dan een vriendje gevonden hebben voor mij.

Groetjes van Noa

P.s. zal zelf wel even zwaaien want dat kan ik ook tegenwoordig   :bye:

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #17 Gepost op: maart 28, 2008, 13:31:03 pm »
Hallo allemaal,

Na veel wikken en wegen en erg veel informatie opgevraagd te hebben aangaande het Polyoma-virus.
Hebben wij toch besloten om op zoek te gaan naar een vriendje of vriendinnetje voor Noa.
Dit moest dus wel een al wat oudere vogel worden en die getest is op PBFD,Papegaaienziekte/ Psittacose/chlamydia e.d.
Want mocht de papegaai eventueel besmet worden (als het al gebeurd want de meeste vogelartsen en dierenartsen die we geraadpleegd hebben kunnen geen uitsluitsel geven dat het ook daadwerkelijk gebeurd  ??? )zal hij daar niet ziek van word.
Ook werd aangeraden dat als we er een papegaai bij namen we er zeker niet mee gingen kweken, dit uitvoorzorg.
Dit waren wij ook zekers niet van plan.
Vandaag zijn wij dus wezen kijken bij Paco dit is een grijze_roodstaart van drie jaar oud getest en wel.
Toen wij binnen kwamen zat hij boven op zijn kooi en vond het wel een beetje vreemd die nieuwe mensen die bij zijn kooi kwamen staan.
Wij hebben hem eerst maar eens op zijn gemak laten zitten om ons eens goed op te nemen  :CENS
Hij was wel een beetje angstig en wilde eigenlijk niet veel van ons hebben, hem op laten stappen is niet gelukt.
Maar ons laten proeven lukte wel, maar hieruit kwamen wij tot de conclusie dat hij best wel lief is.
Hij pakte onze vingers wel beet maar meer om te laten zien van hé vreemde ga eens bij mun kooi vandaan.
Want onze vingers zitten er nog zonder een schrammetje.
Eten pakte hij ook heel voorzichtig aan en was helemaal in zijn wolkjes toen ik die verrekte walnoot maar voor hem kraakte.
Zelf hebben we nog geen foto's gemaakt van hem, dat wilden we hem op dit moment even niet aandoen.
Maar heb wel een paar foto's van de aanstaande vorige eigenaars gehad.

Als alles goed verloopt gaan wij hem vanmiddag of vanavond ophalen  :thumsup:

Groetjes Michel

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #18 Gepost op: maart 28, 2008, 20:20:12 pm »

Paco is al redelijk op zijn gemak denk ik, zo na een paar uurtjes.
Hij zit los op zijn kooi inmiddels, stapt netjes op mijn arm als ik dat zeg, is wel wat schrikkerig nog maar dat is niet zo gek lijkt me.

;D ik lig hier helemaal in een deukkkkk, die geluidjes....zo anders dan Noa.... ik hoor een zacht grommende hond die met een lepeltje tegen een koffiemok aan het tikken is  :fool:

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #19 Gepost op: maart 29, 2008, 20:20:45 pm »
 :-X Zit ik gisteren op de bank met Paco, een beetje te stoeien met een wc-rol. Hij pakt hem aan en gooit hem meteen weg... dus ik dacht ik houd die rol eens vast zodat ie wat harder moet trekken om hem te krijgen, zegt ie "godver"  :o

We hebben er maar niet op gereageerd  :)

Nu zit hij net allerlei piep krak ploink tingeling tiktik piewiewiew geluiden te produceren en zijn naam zegt ie ook regelmatig wij lachen daarom natuurlijk, ineens komt er tussendoor "hou je bek"  :-[ kan er niks aan doen maar ik moest er toch wel erg om lachen  ;D

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #20 Gepost op: april 05, 2008, 12:13:49 pm »
Van de week hadden we een paar stoute gaaien de ene wou niet onder de tafel vandaan komen en de andere stal de kaas van mijn brood.   :)

Wat we ook probeerde Paco had duidelijk geen zin om daar onder vandaan te komen

Noa is en blijft Noa lekker ondeugd en brutaal  :hart:

Groetjes Michel

Offline sandra

• Broedrijp
Re: Het dagboek van Noa en Paco
« Reactie #21 Gepost op: april 23, 2008, 21:55:59 pm »
Het is al weer even geleden dat we wat geschreven hebben in het dagboek.
Dit in verband met drukte op het werk en de aanschaf van een Wii  :-[
Deze is ook nog eens omgebouwd, dus erg druk met (il)legaal spelletjes downloaden.  :-X
Maar nu weer wat tijd om een filmpje te plaatsen.  :thumsup:
Vandaag tijdens de regenbui even van de gelegenheid gebruik maken om met Noa en Paco naar buiten te gaan.
Noa vond het zoals van ouds schitterend in de regen, maar Paco moest er niet zoveel van hebben.
Hij vond het maar veels te nat  ???
Toen hij op zijn kooi zat op te drogen, zat hij aardig op zijn praatstoel(kooi).
Heb hem gelijk stiekum gefilmd, want anders houd hij zijn snaveltje toe.
Het filmpje is misschien wat donker,maar dat krijg je ervan als je naar het raam filmt.

Groetjes Michel.
Voor reacties verwijs ik jullie naar===> http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=29399.0
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2008, 21:52:14 pm door sandra »

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #22 Gepost op: mei 03, 2008, 22:00:31 pm »
Vandaag heeft het gaaies weer lekker buiten gezeten, maar nu niet op de tafel maar op de leuning van een stoel.
Zodat ze wat minder ruimte hadden om elkaar te ontlopen.
Dit ging heel erg goed zelfs.

Ook weten we nu waar Paco dat klokklokklok geluid vandaan heeft  :-[

Groetjes Michel.
Voor reacties verwijs ik jullie naar===> http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=29399.0

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #23 Gepost op: mei 18, 2008, 18:32:16 pm »
Hallo allemaal,

Dit weekend was het grote schoonmaak, het hele huis op zijn kant en dan ook gelijk maar even de kooien van het gaaies onderhanden nemen.
Laat ik het niet in mijn hoofd halen om een plekje vergeten schoon te maken, want ik werd scherp in de gaten gehouden.

Hmmmmz dat is een rare gaai  :CENS

Hé hé baasje je vergeet daar nog een plekje, goedzooooo  :thumsup:

Ook Paco was erg tevreden met het resultaat

Nu maar eens kijken of ik er weer een bende van kan maken  tongue2

Nu ik toch in die boom zit kan ik wel even verder gaan met slopen  :)

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #24 Gepost op: juni 30, 2008, 22:56:15 pm »
Het is al weer even geleden dat we wat in het dagboek hebben geschreven dus bij deze even een update.
Na wat zoek en speurwerk hebben we bij ons ergens in de buurt (30km) een adresje gevonden voor palmnoten.
Noa en Paco keken wel even vreemd op want wat was dat nu weer wat er hun werd aangereikt. :nailbiting:
Paco begon er wel gelijk van te proeven(maar dat doet hij eigenlijk wel met alles wat je hem voor zijn snavel houd) en was niet meer te stoppen.
Noa daarin tegen wist eigenlijk niet wat zij met dat ding aan moest en de palmnoot belande dus ook met een grote plof onder in de kooi.
Dus heb ik een paar dagen later Noa maar eens laten zien wat zij nu eigenlijk met die rare noot moet doen.
Op mijn knietjes bij de kooi en een lekkere hap van de palmnoot genomen HMMMMMMM dat is lekker en toen de noot aan Noa gegeven.
Die op haar beurt hem netjes aanpakte en lekker begon te smullen, nog niet veel maar het begin is er. :thumsup:
Ook zijn we weer naar het bos geweest opzoek naar takken voor een speelboom of iets dergelijks voor in de tuin.
Het is nog niet wat het wezen moet, maar kon op die dag niet echt de juiste takken vinden.  ???
Tijdens een rommelmarkt hier in de buurt hebben we ook nog even een rollator op de kop kunnen tikken. :)
Noa begint ook al weer een echte vogel te worden, want haar staart begint alweer aardig vorm te krijgen. :dance:

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #25 Gepost op: juli 22, 2008, 15:51:51 pm »
Vandaag was het lekker weer, dus kon het gaaies weer eens lekker buiten zitten.
De plek voor het gaaies is nog niet helemaal af (ben nog steeds op zoek naar een geschikte stok die als paal kan dienen)
maar er hangt wel een schommel aan.

Groetjes Michel.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #26 Gepost op: februari 08, 2009, 14:32:09 pm »
Zo het is alweer even geleden dat we hier wat geschreven hebben.
Ben zelf de laatste tijd ook niet veel meer op het forum, dit komt omdat ik heel druk aan het verbouwen ben op zolder.
Dit toch een hele klus aan het worden is, aangezien er nooit echt wat aangedaan was.
Als de zolder klaar is zal ik een verdieping zakken en dan aan de slag gaan met de gaaienkamer. :thumsup:
Maar al dit alles gebeurt in een rustig tempo want het meeste moet gedaan worden in de avonduren en in de weekenden dat er geen kids zijn.
Het is de laaste tijd heel erg duidelijk te merken dat Paco zich steeds beter thuis gaat voelen bij ons.
Normaal gesproken als wij hem op de speelboom zetten bleef hij zitten waar je hem neerzette.
Maar de laatste dagen wandeld hij lekker op en neer op de boom en gaat ook lekker aan het spelen.

Noa ons rose kippetje word ook steeds handiger en zodoende heeft ze al een tijdje een mooi staart.  :thumsup:
Kranten slopen en scheuren vind ze nog steeds geweldig.

Groetjes Michel.
Voor reacties verwijs ik jullie naar===> http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=29399.0[/url

Offline sandra

• Broedrijp
Re:Het dagboek van Noa en Paco
« Reactie #27 Gepost op: november 23, 2009, 08:05:51 am »
Even snel een paar foto's, nog zonder woorden, die komen later  :)  :-[

Voor reacties ----------> http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=29399.0

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #28 Gepost op: november 23, 2009, 12:45:36 pm »
 :) Zo nu heb ik ff wat meer tijd!

Deze roze kip is sinds gisteren bij ons komen wonen  :dance: zijn (?) naam is Sheiko en hij is van het jaar 2005.
Waar hij eerst woonde zat ie met een jonge Edel-man in een grote kooi, hij werd steeds opgejaagd door dat groene monster  ??? en is daardoor best wel onrustig geworden en sinds een poosje was ie gaan plukken. Dit was voor deze mensen reden om voor Sheiko een nieuw thuis te zoeken.
Zoals ik eerder had verteld, plukt Noa ook en hebben we al vanalles geprobeerd, zonder resultaat... ze plukt nog steeds.
Eigenlijk liepen we dus al een hele tijd met de gedachte om een echt vriendje voor haar erbij te nemen, maar dan geen jong, het liefst een beetje van dezelfde leeftijd.
Tsja en toen kwam Sheiko in beeld.... We hebben gezien hoe hij opgejaagd werd door de edel en hij zocht zijn toevlucht bij mij, stapte ook meteen bij me op en stopte zijn kop bijna ìn mijn hand toen ik wilde kroelen  :hart:
Noa reageert echt onverwacht rustig op Sheiko, niet zoals bij Paco in de aanval, maar afwachtend en nieuwsgierig  :thumsup: Sheiko moet nu nog leren dan niet alle andere vogels zo boos zijn als zijn ex-kooigenoot, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Sheiko is heel erg op mij gericht, van Michel moet ie echt niets hebben  :) maar dat heb ik met Paco eigenlijk vind ik dat dus stiekum wel leuk. Ik hoop wel dat hij ook tegenover Michel wat meer vertrouwen krijgt, is voor Sheiko ook prettiger denk ik, maar nu geniet ik ff lekker van een gaai die ècht alleen mij wil  :-[
Wat ook echt helemaal te gek is.... Sheiko is niet gewiekt en vliegt dus heerlijk van kooi naar speelboom en weer door naar mij  :thumsup: wat een geweldig mooi gezicht is dat!
We hebben gisteren ook heel erg om Cees moeten lachen, hij was dit weekend bij zijn vader en kwam 's avonds thuis, Sheiko zat in de boom en Noa zat bij Michel op schoot. Toen ie de kamer binnestapte zag ie een roze kip in de boom, ik zeg nog "kijk eens naar die lieve kip in de boom!" Cees reageert van "jahaa dat zie ik wel!" en draait zich om richting mij, terwijl hij zich draait ziet ie Noa bij Michel zitten  ;D Cees z'n ogen rolden bijna over de vloer!

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #29 Gepost op: november 30, 2009, 21:21:30 pm »
Zoon Cees vindt al dat gaaiies leuk.... op gepaste afstand en het liefst met tralies ertussen..... maar Sheiko is zo lief, zelfs Cees is overstag!