Auteur Topic: Wil ie paren??  (gelezen 3957 keer)

Rianne83

• Gast
Wil ie paren??
« Gepost op: december 14, 2007, 15:47:13 pm »
Enkele dagen nadat ik Rhody thuis had, begon hij steeds twijfelend met z'n pootje naar m'n vingers te graaien. Als ik dan m'n vinger gaf, stapte hij niet op maar liet hij weer los. Dit was trouwens ook erg onhandig met opstappen, maar goed!
Van de week had ik Rhody op de kattenkrabpaal gezet, dit is er 1 met meerdere verdiepingen. Ik had mijn hand op de krabpaal gelegd, bij Rhody. En weer met dat voetje graaien. Tot hij op mijn hand stond. En er weer af ging. Toen zag ik dat hij z'n borstveren gespreid had en steeds met z'n snavel zat te bewegen, ofwel dat hij opgewonden was. Maar geen paarbeweging. Ik dacht, misschien is het broedgedrag maar waarom zou hij op mijn hand of vinger willen broeden?
Ik denk dus dat het paargedrag is, dan is Rhody dus een man. Maar wat doe ik hier tegen?

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: Wil ie paren??
« Reactie #1 Gepost op: december 14, 2007, 15:55:15 pm »
kooi in en niet op ingaan, laten bekoelen, laten afkoelen
als dit paargedrag is tenminste

Rianne83

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2007, 16:11:30 pm »
Als hij daadwerkelijk op mijn hand gaat rijden, zet ik hem wel terug. Maar ik kan hem toch niet steeds terugzetten als hij met z'n pootje begint te graaien? Straks denkt hij ook nog dat hij voor opstappen terug gezet word.

Dorian

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2007, 17:55:41 pm »
Puck doet dat ook dat graaien....  :hart:
En als ik mijn handen tegen elkaar hou dan begint hij als een gek rondjes te draaien, klaar voor de paring :P.
Dat graaien mag hij wel, maar als hij er opgewonden van wordt, dan laat ik hem weer met rust en ga ik wat anders doen.

Zet hem alleen dan niet in de kooi. De kooi is geen strafplek. Zet hem terug waar het gegraai begon. Als dat IN de kooi is, dan dus wel in de kooi, maar als hij op je schoot zit, kun je hem ook gewoon terug op je schoot zetten en je hand weghalen. En daag hem niet uit door je hand aan te bieden, zoals je nu deed toen hij in de krabpaal zat.
Opstappen is dus gewoon met 1 vinger of gekantelde hand. Graaien kan geen kwaad. Meer wel. En als hij van alleen dat graaien al opgewonden wordt, dan zul je dus duidelijk moeten zijn in opstappen als jij je hand in de buurt brengt, niet meer, niet minder.

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2007, 20:11:35 pm »
Sluit me aan bij Dorian. Je voorkomt problemen door nu consequent het opgewonden zijn negeren. Laat het ajb niet te ver komen. Anders gaat het een gewoonte worden. Het is zo onnatuurlijk dat hij met een mens wil paren. Probeer em dus niet op gevoelige plekken te aaien. Niet op zijn onderrug bijvoorbeeld. En zodra hij voer gaat opgeven of gaat kreunen ofzo zet em maar gewoon direct weg. Weg van jouw aandacht.
Dan hebben ze snel door dat jij niet hetgene kan geven wat hij graag wil!

Dorian

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 15, 2007, 10:24:02 am »
Als hij daadwerkelijk op mijn hand gaat rijden, zet ik hem wel terug. Maar ik kan hem toch niet steeds terugzetten als hij met z'n pootje begint te graaien? Straks denkt hij ook nog dat hij voor opstappen terug gezet word.

Als het goed is trouwens, vraag jij hem op te stappen.
In dat geval zou hij niet eens tot graaien moeten komen. Want jij zegt "op" en dan moet hij op, al graaiend of niet.
Je hand er in de buurt houden en hem laten graaien, maar niks van hem verwachten wat opstappen betreft, is heel verwarrend. Nog los gezien van het feit of het partnergedrag is.

Wees zo duidelijk mogelijk.

Rianne83

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 15, 2007, 18:10:35 pm »
Ik weet nu dus wat het is, en houd er rekening mee. In het begin denk je nog aan onzekerheid, maar Rhody is allesbehalve onzeker. Dus ging ik kijken wat hij nou wou... en dat is dus lekker kezen met vrouwtje.  ;D

ede

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 15, 2007, 18:33:20 pm »
cheesy2
Je kunt het als compliment opvatten! ;)