Auteur Topic: Een kat erbij??  (gelezen 12775 keer)

giggles

• Gast
Re: Een kat erbij??
« Reactie #15 Gepost op: december 29, 2007, 01:01:35 am »
Maine Coon...
Dat zijn toch van die katten die zo heel groot kunnen worden??? :o
Heb je straks een tijger in je huis lopen :hot:

Hennie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 29, 2007, 02:04:34 am »
Wij hebben een Oosterse korthaar ,een lapjespoes , een hele witte kater en een Main Coon.
In het begin was ik heel bang dat de katten de papegaai iets aan zouden doen, maar ze hebben allemaal respect voor hem en blijven wel bij hem uit de buurt.
Zelfs de brutale main Coon die nergens bang voor is en eigenlijk de hele dag gewaarschuwd moet worden omdat hij altijd kattekwaad uithaalt heeft respect voor de gaai. Het is een kat met karakter.

chantal

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 29, 2007, 10:29:30 am »
Morgen gaan we al kijken  woohoo We moeten wel helemaal naar Friesland maar ik kan niet wachten. De mevrouw heeft nog 2 poesjes maar vandaag komen er al mensen naar haar toe om te kijken dus grote kans dat die er al 1 nemen. Maar ik vindze toch allebei even leuk.  :hart: Hier de foto's

Kitten 1 Liya

Kitten 2 Maya

als echte kattenfreak kende ik ook dat ras niet en heb er wat van gaan lezen, zacht karakter alhoewel een pittig kantje ,nuja da's niet zoveel verschil als mijn siamezen  ;D

maar het zijn zeker mooie beestjes , tegenpool Maine coon, schoon beest ,langharig - betekent regelmatig kammen , maar zachtaardig ook hé
och ,chantal, ik wil niet in jouw schoenen staan voor die keuze, ik kan ze wel wat moeilijker maken ,kijk eens bij ragdolls , half langharig , lijkt op de heilige birmaan (die zijn ook lief) maar heeft heen witte sokjes , ik ga stoppen of ik maak je helemaal gek  cheesy2 cheesy2

Ja stop maar  :) Er zullen er vast nog wel meer volgen vind de bengalen ook prachtig  :-[ En het is volgens mij net zoals het vogelvirus. Heel verslavend  ;D

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #18 Gepost op: december 29, 2007, 10:42:06 am »
deze hebben wij hier, een zwarte langharige weet-ik-veel-wat en is vijf jaar oud mannetje
tolereerd chiko goed, pepi negeerd hij compleet, Pepi doet de miauw wel na

ede

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 29, 2007, 10:43:20 am »
Dat soort foto's kun je toch niet weerstaan!  ::)  :)

Heel veel plezier morgen!

Hennie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 29, 2007, 10:52:17 am »
Morgen gaan we al kijken  woohoo We moeten wel helemaal naar Friesland maar ik kan niet wachten. De mevrouw heeft nog 2 poesjes maar vandaag komen er al mensen naar haar toe om te kijken dus grote kans dat die er al 1 nemen. Maar ik vindze toch allebei even leuk.  :hart: Hier de foto's

Kitten 1 Liya

Kitten 2 Maya

Ja stop maar  :) Er zullen er vast nog wel meer volgen vind de bengalen ook prachtig  :-[ En het is volgens mij net zoals het vogelvirus. Heel verslavend  ;D

Zijn dit Main Coontjes?
Wat de vacht van een Main Coon betreft, die klit niet zo snel als  bv van een Pers.

chantal

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 29, 2007, 10:54:36 am »
Ja dit zijn Maine Coontjes  ;)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #22 Gepost op: december 29, 2007, 11:05:33 am »
Ik heb een noorse boskat , had er 3 , nu helaas nog maar 1.
De noor is zeg maar de kleinere zus van de maine coon .
Geweldige katten  :thumsup: Kippie is 13 jaar en nog speelt ze graag ..
Gaat heel goed met de vogels .. maar zoals ze allemaal al zeggen , altijd in de gaten blijven houden ..
Mijn kat hoef ik maar 2 keer per jaar te borstelen/kammen en dat is meer om de losse haren te verwijderen dan voor klitten etc ..

T is een mooierd die je gaat bekijken  :hart:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: december 29, 2007, 12:00:29 pm »
Maine Coon...
Dat zijn toch van die katten die zo heel groot kunnen worden??? :o
Heb je straks een tijger in je huis lopen :hot:

Jaah dat zijn Maine Coons! :hart:
Maar ik vind ze niet zozeer tijgers, maar meer mini-lynxen! :hart:

Vooral onze Midas is net een lynxje, lekker groot, oogt vervaarlijk en woest en heeft van die mooie pluimpjes aan zijn oren! (zie vorige pagina) :hart:

Ik vind Maine Coons qua karakter ook fantastisch! Het ras heeft helemaal mijn hart gestolen. Ze zijn ook erg goed bij jonge kinderen. Mijn jongens kunnen van alles met ze doen en ze hebben nog nooit naar ze uitgehaald!

Chantal, dat zijn zeker poepies! :hart: Hoe kun je daar nu tussen kiezen?
Misschien is het maar goed dan dat de keuze voor jullie gemaakt wordt. ;)
Poezen worden niet zo groot als de katers, maar blijven evengoed heel mooi en lief.

Onze Maine Coon Midas heeft alleen in augustus/september klitten in zijn vacht. In die maanden borstel ik hem dan ook liefst elke dag.

Verder beschermen wij hier onze vogels niet tegen de katten. Integendeel! Wij beschermen onze katten tegen de vogels! :)

Hennie

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 29, 2007, 17:35:45 pm »
Ja dit zijn Maine Coontjes  ;)

Echt schattig.
Ben benieuwd waar je mee thuis komt. Spannend hoor en heel leuk een kitten in huis.
Onze andere katten zijn al wat ouder en toen Pi-Lu onze Main Coon hier in huis kwam hebben we echt genoten, want we waren even vergeten hoe leuk het was weer een kitten te hebben.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #25 Gepost op: december 29, 2007, 17:54:44 pm »
spannend chantal en wat een moeilijke keuze
maar ze zijn echt schattig  :hart:

en idd net zoals vogels zeer verslavend , ik had er steeds 8 ,met de siamese kittens erbij 13 , lol gegarandeerd en veel werk ,maja ,dat weet je op voorhand  ;)

succes met je keuze  :thumsup:

jip

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 29, 2007, 18:04:00 pm »
hier gaat t ook heel goed samen.....jip,mijn valkparkiet is niet bang voor simba,de kat dus, maar omgekeerd wel  :)

giggles

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 30, 2007, 00:24:30 am »
Een vriend van mij heeft ook 2 maine coon kittens en toen hij me dit vertelde stuurde hij dit plaatje naar me over hoe groot ze kunnen worden  :o

ede

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 30, 2007, 01:01:51 am »
cheesy2 das groot!

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #29 Gepost op: december 30, 2007, 09:01:45 am »
WOW  :o