Auteur Topic: Ara kooi  (gelezen 8897 keer)

chantal

• Gast
Ara kooi
« Gepost op: december 31, 2007, 11:59:41 am »
Aangezien er nu een aantal ara eigenaars op het forum zitten wil ik graag weten welke kooien er geschikt zijn voor een ara??

arnootje

• Gast
Re: Ara kooi
« Reactie #1 Gepost op: december 31, 2007, 12:40:20 pm »
Aangezien er nu een aantal ara eigenaars op het forum zitten wil ik graag weten welke kooien er geschikt zijn voor een ara??

Ja dat is een goede Chantal, ik ben ook weleens benieuwd hoe mensen deze grote vogels houden en wat voor een kooi want ben nou eerlijk, een voliere van 3 bij 4 meter is het mooist. Maar daar hebben de meeste geen plek voor.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2007, 13:09:09 pm »
ik ga dat hier ook volgen  :thumsup:

de meeste worden zonder kooi gehouden denk ik
maar in mijn geval van honden en poes
intresseerd me dit dus ook

ik veronderstel die deze best groot moet zijn
naargelang ie er veel of weinig uit komt.
als ik Pepi zijn kooi zie (een villa) meet 70cm * 56cm * 110cm (zonder de poten)
denk ik dat ie het dubbele zal zijn

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 31, 2007, 14:03:54 pm »
Wij hebben hier 2 grote kooien. 1 voor de grijze en de edel en 1 voor onze ara. De maten zijn nagenoeg gelijk aan elkaar.
De ene is een Dierenvilla Penthouse en de andere is een Montana kooi (weet niet meer hoe het model heet).
Maar de maten van de Penthouse zijn: H:195 D:77 B:101
En die van de Montana is nagenoeg gelijk.
Voor één ara zijn deze allebei groot zat, maar het is natuurlijk wel zo: Hoe groter hoe beter.
Waarschijnlijk ruilen wij straks één van onze kooien in voor een Big Ben, omdat ik bang ben dat voor 2 ara's de kooien wel te klein zijn  :P

chantal

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 31, 2007, 14:06:04 pm »
Toevallig ben ik net bezig met de Penthouse. Die is nu in de aanbieding voor 299 ipv 359 dus dat scheelt wel weer. Weet nog niet of die het word maarveel groter gaat denk ik niet passen bij ons  :)

giggles

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 31, 2007, 14:08:09 pm »
Als je de kooi in de kamer hebt staan zoals wij eerst hadden is dit een ideale kooi, omdat ze er bovenop ook graag mogen spelen.
Nu hebben we in de woonkamer een speelboom en hebben we de kooien boven staan en dan is de playtop weer minder belangrijk.
Onze Montana kooi heeft een ronde bovenkant en is hierdoor hoger. Als je de kooi niet in de kamer hebt staan zou ik persoonlijk dan voor een hoger model gaan als de Penthouse  ;)

chantal

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 31, 2007, 14:11:08 pm »
Daar heb je inderdaad een punt waar ik niet aan gedacht heb. De playtop word hier ook eigenlijk niet gebruikt omdat we in de woonkamer de speelplaats hebben en als we niet thuis zijn zitten ze in de kooi en zodra we thuis komen gaan ze in de woonkamer. Ik ga toch nog maar even verder zoeken  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: december 31, 2007, 19:43:08 pm »
De kooi van Jack is een soort jockkooi maar dan groter en de tralies zijn
nog iets sterker, deze koste iets onder of iets boven € 750,- bij petsplace.
Eigenlijk vind ik geen kooi echt groot genoeg voor een ara maar hier zat
Jack er alleen snachts in of als hij echt niet mee kon.

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 01, 2008, 10:43:23 am »
Casper heeft de Big Ben van Dierenvilla. Een heerlijke kooi. En de reden dat wij voor die kooi gekozen hebben is omdat de ruimte binnenin zo is, dat hij makkelijk rond kan draaien zonder zijn staart steeds door de tralies te hangen.

Leon, ik denk niet dat veel Ara's continu losgehouden worden. Ze zullen denk ik vrijwel allemaal een kooi als plekje om te slapen hebben.
Ik zou in ieder geval Casper nu nog niet los durven laten wanneer wij weg zijn.
Hij is altijd op onderzoek uit en zeker niet zo honkvast als er wel eens gezegd wordt van Ara's.
Sterker nog: hij is de minst honkvaste van de 4 gaaien die hier nu zitten.

melina

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2008, 07:50:38 am »
Mijn kooi voor Pipo is 150 breed en 180 hoog en 80 diep,het is een eigenbouw kooi zeg maar,de edels zitten in de Pallas met tussenschot. Pipo zit ook echt in zijn kooi als ik bezig ben of weg! anders weet ik het wel :o gaat ze op onderzoek uit en vreet ze mijn rotan stoelen op ;D

giggles

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2008, 13:31:06 pm »
De Big Ben is ook de kooi die ik straks wil als Oscar hier komt wonen, maar ik moet Ilona nog overtuigen...

De hele gaaienkamer omtoveren tot één groot gaaienspeelparadijs is ook nog steeds een gedachte die door me hoofd speelt, maar hoe ik dat nu weer moet aanpakken  ???

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2008, 18:28:08 pm »
chantal kan miss jouw kooi overnemen jarno, die van jou gaat toch weg en zo winnen jullie allebei  :CENS

giggles

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2008, 20:38:56 pm »
Krijg gelijk een boze blik van Ilona nu hoor....

Ik weet niet of Chantal zoveel geduld heeft Vivke  ;)

Eerst maar afwachten hoor. Wie weet kan ik Ilona overtuigen als Oscar er is  ::)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2008, 20:41:17 pm »
Krijg gelijk een boze blik van Ilona nu hoor....

mijn naam is susse en ik kom er niet tusse  :-[

chantal

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 04, 2008, 09:30:32 am »
Ik heb gelijk een kooi gekocht toen we Luna opgehaald hebben  ;)