Auteur Topic: Parkieten-lovers kweek 2008  (gelezen 20930 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: Parkieten-lovers kweek 2008
« Reactie #30 Gepost op: februari 15, 2008, 12:47:04 pm »
lijkt me erg spannend allemaal  :thumsup:

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #31 Gepost op: februari 15, 2008, 17:39:44 pm »
wat leuk zeg!!! :thumsup:

waneer komen de eerste foto's :hart:

banjer

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: februari 16, 2008, 23:21:39 pm »
leuk leuk leuk :a036:

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
« Reactie #33 Gepost op: februari 17, 2008, 13:41:40 pm »
ik zal van de week als de ogen van beide vogels goed open zijn wat foto's maken.

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #34 Gepost op: februari 28, 2008, 12:48:06 pm »
door een aantal technische problemen met het internet ben ik even weinig tot niet online geweest waardoor ik niets aan dit topic doen kon.
De tijd die ik wel online was bracht ik op school door en daar werd het niet echt op prijs gesteld dat ik dit deed daardoor bleef het alleen maar bij lezen.

Tot op heden heb ik nog steeds 2 jonge grasparkieten zitten en 5 bevruchten eieren liggen van een jong koppel.
Voor de rest is er een 2de poging gedaan door een ander jong koppel grasparkieten met weer een slecht resultaat 5 eieren alle onbevrucht.

De catharina's doen ook nog niets. Althans ik merk niet dat ze tijd doorbrengen in het blok.
En beide swift poppen zitten veel in het blok maar hebben verder nog niets laten zien wat betreffende eieren.

Ik heb nog geen kans gezien om de jonge op een foto vast te leggen maar kan al wel zeggen dat grasparkiet jonge de groene en de grijze kant op gaan

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #35 Gepost op: maart 01, 2008, 19:21:43 pm »
update:

Zojuist gezien dat er bij het koppel groengezoomd x lichtblauw een ei was uitgekomen. Het aller eerste jong van hun is dus een feit en nu dus maar hopen dat het goed gaat komen en dat ik straks van dit koppel 100% score heb wat betreft jongen op stok.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: maart 01, 2008, 19:54:14 pm »
 :thumsup: goedzooooo  :thumsup:

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #37 Gepost op: maart 04, 2008, 08:36:23 am »
Update:

Op dit moment groeien de jonge grasjes van het koppel wildkleur x lichtgrijs erg goed.
Ik zal hiervan snel een foto maken zodat ik deze hier kan plaatsen.
Bij het andere koppel groengezoomd x lichtblauw was er van de week al 1 ei uitgekomen en hier zijn er op dit moment al 3.
Nog 2 te gaan en hopen natuurlijk dat deze ook uitkomen. Verder worden deze jongen goed gevoerd. Kroppen zitten niet geheel vol maar zijn wel voorzien van voedsel.

De swiften doen nog niets en daarom had ik besloten om beide koppels weer appart te huisvestigen in de 2 volieres.
Nu wilde ik gisteren 1 koppel uitvangen meer bleek mijn nieuwste swift man ondervoed. Ik had toen al het vermoede dat het een pap eter was inplaats van een zaad eter wat nu dus ook het geval blijkt.
Nu zit in de voliere nog 1 koppel met een losse pop maar deze pop zal ik toch van de week naar de andere voliere verhuizen zodat het ene koppel swiften rustig hun gang kunnen gaan om eieren te gaan leggen en jongen te gaan grootbrengen.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #38 Gepost op: maart 04, 2008, 12:41:23 pm »
netjes hoor  :thumsup:

banjer

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: maart 04, 2008, 21:41:19 pm »
mooi  :a036:

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #40 Gepost op: maart 08, 2008, 18:59:48 pm »
update:

De eerste 2 jonge groeien als kool en deze verwacht ik begin volgende week uit het blok.
Het oudste jong zal hier blijven en zal uiteindelijk een van de tt vogel worden. Ik vermoed dat de oudste een man is en de jongste een pop maar zeker weten doe ik niet.

Verder heeft het koppel groengezoomd x blauw op dit moment 4 jongen. Venochtend waren het er nog 3 en ik had eigenlijk verwacht dat de andere 2 eieren niet meer zouden uitkomen.
4 dagen na het 3de jong is er dan toch een 4de uit het ei gekropen en het 5de ei zal niet meer uitkomen daar hier ook een aardig deukje in zit en ik geen groei meer zie in het ei.

Na dat het koppel donkergroen x geelgroen bont voor de 2de keer een legsel had dat niet bevrucht was zijn deze weer naar de voliere verhuisd en zit er nu een koppel wildkleur x regenboog in.
De man is eigen kweek en deed het aardig op de tt van afgelopen jaar. Ze waren in de voliere al druk bezig met oefenen en nu kunnen ze zich dus gaan bewijzen.

Daarnaast heb ik vandaag een 4de swift erbij gekregen van een bevriende kweker.
Ik had 1 man en 2 poppen zitten maar dit wilde niet vlotte en heb toen 1 pop in de andere voliere gezet.
Vandaag is daar dus een nieuwe man bijgekomen en nu dus maar hopen dat er straks van beide koppel jongen op stok gaan komen.

Foto van oudste jong:

Foto van jongste jong:
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2008, 19:40:42 pm door parkieten-lover »

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #41 Gepost op: maart 08, 2008, 19:54:45 pm »
Ook heb ik direct de overzichtspagina bijgewerkt met foto's van onderandere de catharina's en het nieuwe koppel swiften
Er missen nog 2 koppel grasparkieten maar deze zullen in der loop der tijd wel verschijnen

arnootje

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: maart 08, 2008, 22:22:05 pm »
Mooie beestjes, vrij fors lijkt me al. succes met de rest.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #43 Gepost op: maart 09, 2008, 12:25:49 pm »
achter elke foto van de parkieten koppels zit een foto van een gele parkiet ;)
wel een mooie trouwens :hart: is dat een geel gezoomde??  :-[ ::) ik doe ook eens een poging :)

leuk hoor al die foto's!!  :thumsup:

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #44 Gepost op: maart 09, 2008, 12:41:50 pm »
is dat een geel gezoomde??  :-[ ::) ik doe ook eens een poging :)

Over welke vogel heb je het dan?
De 2 jonge vogels of de oudere koppels?
Wat ik zelf over de jongen denk is dat het eerste jong een wildkleurtje is en de 2de lijkt mij naar olijfgroen te gaan. Ik weet alleen niet wat de juiste benaming zal zijn.