Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
oktober 23, 2014, 08:35:47 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Huiskamer vogel, welke raad je aan?  (gelezen 9380 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sillebil
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: januari 25, 2008, 12:36:06 pm »

slotje aan
cosch
Gast
« Antwoord #106 Gepost op: januari 25, 2008, 12:41:19 pm »

Ik ga er geen slotje op doen... We zijn niet zo van de slotjes hier! Knipoog
Tenzij het uit de hand gaat lopen natuurlijk!

Maar zo te horen is alles al gezegd!  Duimen omhoog
Dorian
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: januari 25, 2008, 19:43:43 pm »

Aangezien ik ervan uit ga dat wellicht iemand dit topic nog wel eens door zal lezen, zo niet ook Mar ms nog een keer komt kijken naar reacties wil ik graag nog iets kwijt.

Mar, ik ben blij te lezen dat je besloten hebt dat een vogel ms geen goede optie is voor je.
Ik mis echter wel nog de uitleg waarom je tot dat besluit bent gekomen. Dat kan voor anderen zeer waardevol zijn.

Ik vind het echt jammer dat het topic zo moet eindigen.
Om toch nog even mijn reactie te geven voor degenen die hier wellicht info komen zoeken:

Een vogel is een zwaar intelligent dier.
Tenzij je een vogel op de manier zoals Mar beschreef in een grote voliere houdt, zul je de vogel in huis niet gelukkig maken met de manier zoals Mar die zag.
Elke kromsnavel moet namelijk opgevoed worden, zeker als je die in huis houdt.
Dat is iets waar je niet onderuit komt.

Helaas dat de topicstarter afgehaakt is op het moment dat ze niet te horen kreeg wat ze hoopte te horen.
Op andere fora, niet alleen over vogels, maar paarden, aquaria, kinderen, honden, katten zie je hetzelfde gebeuren.
Want hoewel dieren het onderwerp zijn van die fora, ofwel mensen in het geval van kinderen, zijn mensen degene die de discussie voeren.

Extra tipje: als je vragen gaat stellen ergens, kan het gebeuren dat je te horen krijgt wat je eigenlijk liever niet wilde horen.
Hou daar rekening mee als je besluit een topic ergens te openen.
mar77
Gast
« Antwoord #108 Gepost op: januari 26, 2008, 00:39:32 am »

Voor Dorian, een terechte aanvulling: 
Als je een van mijn andere topics leest snap je waarom ik het bij knagertje houdt.
Maar na zon uitgebreid topic, is het wel handig dit topic af te sluiten met de reden dat ik geen vogel neem.

Zoals jullie bij de start konden lezen zocht ik een makkelijke/tamme/zacht stemgeluid vogel. In mijn situatie(overdag nooit thuis, savonds soms ook weg / woon in mijn eentje), ik kan met onwijs veel passie over dieren (ook degene die ik gehad heb) praten. Al meer dan 1jaar besloot ik dat ik over paar jaar weer een vogel ging nemen. Ik zat wekelijks op internet voor verschillende soorten te vergelijken. Mijn hele omgeving stimuleerde het ook nog door mijn passie.  Het was alleen nog het juiste moment, en de juiste vogel uitkiezen.

Met vrolijke spanning opende ik dit topic. Want welke vogel zal het worden omgekeerde gebeurde hier. Mensen hier zijn eigenaren van vogels, en het tegenovergestelde bleek waar. Mijn hele situatie blijkt niet voor een vogel bestemd te zijn. En dat besef is KEIHARD. Opeens valt je droom in duigen.

Waar ik ook rekening meegehouden heb? ik woon in mijn eentje, nu is vogel onmogelijk. Over paar jaar wellicht stabiel leventje. Savonds altijd thuis..Maar ver in de toekomst kijken kan ik niet. En wellicht zal ik terugvallen in dit oude patroon (nauwelijks thuis etc.) dat kan je een vogel niet aandoen, want die woont nog een aantal jaren in je huis. Dat vind ik vogelmishandeling.

Om Dorian aan te vullen in over mijn besluit:
een dier neem je niet voor even, maar voor je hele leven. Afhankelijk van type vogel moet je rekening houden met hun leeftijd.
de een wordt gemiddeld 8jaar. De ander gemiddeld 15jaar. Heb je over 15jaar nog steeds zoveel tijd als nu?? (wellicht ga je een gezinnetje stichten etc.). daarom moet je over een vogel 10x langer nadenken over je toekomst. Dan bij een muis (max 1,5jaar oud).

Om heel makkelijk voorbeeld te geven: stel je neemt een hond, want je werk is om de hoek. In pauze een uur tijd voor je hond. Maar na5jr
werk je in een andere plaats omdat het bedrijf verhuisd. En dan?? moet je je hond weg doen omdat je hond niet alleen kan zijn. En je geen oppas voor hem hebt.

Bezint eer men begint, je neemt een dier voor zijn leven of je neemt hem niet (hoe graag je het ook wil, een dier moet het wel tot zijn dood goed bij je hebben. En niet bij je zijn omdat jij het graag wilt, terwijl de situatie slecht is voor het dier.).

En daarmee wil ik dit topic echt afsluiten.
Ik kom hier definitief niet meer, ik ben nog 1x teruggekomen omdat ik dankbaar ben ondanks mijn frustraties iedereen hier wel klaar gestaan heeft me te helpen in mijn keuze.
ik ben er gelukkig over de  Shocked heen.

Beter dit besluit! dankzij dit forum.
Dan dat ik wel vogel ging aanschaffen, en achteraf besef zou krijgen dat ik het een grote fout was! want dan ben je helemaal aan het vogeltje gehecht.

groetjes,
Bedankt allemaal Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss
 Duimen omhoog Duimen omhoog Duimen omhoog Duimen omhoog Duimen omhoog Duimen omhoog Duimen omhoog Duimen omhoog
« Laatste verandering: januari 26, 2008, 00:45:21 am door mar77 » Gelogd
jip
Gast
« Antwoord #109 Gepost op: januari 26, 2008, 00:42:35 am »

Duimen omhoog mar een echte dierenliefhebber blijkt toch maar
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]   Omhoog
Print
Ga naar: