Het catharina jong doet het nog steeds prima. Vandaag geprobeerd te ringen maar zoals ik al vermoedde lag de ring en vanavond alweer af.
Vorig jaar merkte ik al dat de catharina's later geringd worden als neophema's.
De forpusjes hebben er toch een vierde ei bijgelegd. Vreemd, want tussen ei 3 en 4 zaten 4 dagen.
Vanmiddag even batterijen in de lamp gedaan en jawel, 3 zijn er bevrucht. De eerste 2 zijn overduidelijk (kon het al zien aan de schaalkleur) maar in ei 3 zag ik ook al een mooi rood cirkeltje komen.
ik ben afgelopen week druk geweest met de kooien.
De kooi van Japie is zo goed als af. Nog 1 dakpaneeltje vastschroeven en de'zandlades' maken en dan wordt het inrichten geblazen.
Van de week bij Dierenvilla wat speelgoed besteld voor in de kooi en vandaag kwam het pakket aan. Zo'n dik touw van 1,5 meter, een ring van touw (dacht neem een grote

, nu blijkt dat daar wel 8 lori's inpassen) en zo dubbele touwring.
De kooi van de tropen is ook bijna af. Nog een paar stukjes aluminium en de 'zandlades' maken en dan kunnen de nachtegalen en de tropen er ook in.
De voliere voor de parkieten moet nog gestalte krijgen. Ik heb de panelen redelijk in beeld qua aanpassingen maar er moet ook nog een deurpaneel gemaakt worden. Hierin moet ook direct de dubbel gats voerslede in. Ik hoop dat ik zondag e.e.a. kan afmaken zodat Japie snel naar z'n voliere kan. Daarna een blok maken en op zoek naar een geschikte forse pop.
Ik heb nog geen foto's genomen maar als dadelijk alles afgerond is zal ik direct foto's nemen en hier plaatsen.