Auteur Topic: Hobbykwekerij Sephora ~ derde ronde is begonnen! Foto's 6-9  (gelezen 34332 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: Hobbykwekerij Sephora ~ eerste ronde, 1 valkparkieten jong
« Reactie #30 Gepost op: februari 16, 2008, 11:26:37 am »
aaaaaaaaaaaah Gonzo was mijn favoriet  :hart:   ;D

Rianne83

• Gast
Re: Hobbykwekerij Sephora ~ eerste ronde, 1 valkparkieten jong
« Reactie #31 Gepost op: februari 16, 2008, 17:30:40 pm »
Gonzo en zijn Flying Chicken Circus  ;D

Sinds vanmiddag heb ik 2 donsjes, het broertje/zusje wat bij mijn vriendin uit het ei is gekomen vorige week, is nu hier. Zij verwacht nog jongen, er ligt een ei op uitkomen, en dan zou het leeftijdsverschil gewoon te groot zijn. Morgen foto's!

Rianne83

• Gast
Re: Hobbykwekerij Sephora ~ eerste ronde, 2 valkparkieten jongen
« Reactie #32 Gepost op: februari 17, 2008, 19:40:32 pm »
Foto's van de kleintjes samen:

De rechter is de oudste, maar die is wel kleiner als het andere jong, wat niet eens een dag jonger is.

cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: februari 17, 2008, 20:06:22 pm »
ahhh  :hart:

Leuke foto's
Nu gaan ze vast gauw op een echte vogel lijken! :)

Rianne83

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: februari 17, 2008, 22:03:22 pm »
Gelukkig wel, er zit weinig model aan zo, net van die zit-zakken!  ;D

cosch

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: februari 17, 2008, 22:36:12 pm »
 ;D ;D

Ja ik vind die kleine mini kuifjes op hun kopje zo grappig.

Op de foto lijken ze nog aardig groot maar als je bedenk dat er 2 in je handpalm kunnen, zijn ze echt nog klein.

Heel bijzonder!

Rianne83

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: februari 20, 2008, 13:48:11 pm »
Ik baal!  :angry: De ouders hebben de kuifjes er af geplukt!

Jong 1:

Jong 2:

Ook vreemd, beide ouders zijn gepareld, maar bij jong 1 zie ik nog geen parels, terwijl die bij jong 2 duidelijk te zien zijn. Crossover?

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #37 Gepost op: februari 20, 2008, 14:09:43 pm »
ahhh das weer jammer  :cry:
gebeurd dat vaker??  :CENS

Rianne83

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: februari 20, 2008, 15:46:42 pm »
Het plukken of de crossover?  ;)

Plukken gebeurd helaas wel vaker. Ik heb nog een koppel, daar plukt alleen de man, dus als de jongen wat ouder zijn gaat hij apart en moet de pop alles alleen doen. Doe ik niet bij grote nestjes hoor.

Crossovers komen veel vaker voor lijkt wel. Mannen blijken poppen te zijn of er komt een jong uitrollen wat volgens de berekening helemaal niet kan.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #39 Gepost op: februari 20, 2008, 16:13:57 pm »
 :) beide dan maar  ;)
het plukken bedoelde ik eigenlijk maar de crossover is ook een leuk weetje! :thumsup:

Rianne83

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: februari 20, 2008, 16:31:57 pm »

Rianne83

• Gast
Re: Hobbykwekerij Sephora ~ eerste ronde, 1 valkparkiet jong
« Reactie #41 Gepost op: februari 24, 2008, 14:51:20 pm »
Het is hier flink misgegaan...

De ouders plukten, dat heb ik al verteld. Woensdag geloof ik zag ik dat er bloed aan de veerpennetjes zat. Ook zat het me dwars dat de jongen onwijs op achter laten qua groei en bevedering. Misschien toch eerder bij de ouders zetten? Donderdagmiddag heb ik gevraagd of mijn vriend de jongen in het blok wilde zetten voor hij naar zijn werk ging. Dit is ongeveer 5 uur. Dan de lamp naast het blok aan. Dat heeft hij gedaan en een half uur later hoorde ik voergeluidjes (ik was wakker geworden). Vrijdag moest ik werken, was om een uur of 6 thuis, toen heb ik gegeten, even op de bank gezeten en boodschappen gedaan.
's Avonds voor het slapen gaan de jongen uit het blok gepakt. Wat was de jongste (de geparelde) mager! En raar van kleur, beetje rood. Ook zijn buikje zag donker en was platter dan die van de oudste. Krop was wel goed vol.
In de broedmachine gezet en naar bed gegaan. Maar het zat me toch niet lekker. Nogmaals het jong vastgepakt. Er zat lucht in zijn krop. Dat ging ik er uit masseren, toen kwam er eten mee naar buiten. En dat stonk heel vies....
Kropverzuring. Ik ben met het jong naar de keuken gegaan en ben de rest van het voer eruit gaan masseren. Doodeng, was bang dat ik zijn krop zou beschadigen met mijn nagels. 3 kwart heb ik eruit gekregen, nadat ik met een spuitje wat warm water erbij had gevoerd. Toen wat Harrison pap gegeven, heel dun, met druivensuiker, met de hoop dat dit makkelijk zou verteren. De ontlasting was namelijk al erg donker. Ook het oudste jong gepakt, dat kropje was veel kleiner maar voelde hard en er zaten zaadjes in. Ik kreeg dat er niet uit. Ook maar wat pap gegeven.
De volgende dag (zaterdag) meteen het blok bij de ouders weggehaald en mijn moeder en vriend voorgedaan hoe je moest papvoeren. Ik moest namelijk om 1 uur werken en kon ze dus niet om de 2 a 2,5 uur voeren. Mijn vriend heeft het gedaan maar belde later op de dag naar mijn werk met de melding dat het geparelde jong met de kropverzuring dood was gegaan. Al te ver verzwakt, ik heb de kropverzuring te laat opgemerkt...

Met het andere jong gaat het wel heel goed, het eet luid piepend en gulzig van de pap, fladdert met de vleugels en poetst zijn donsveertjes. Veren groeien weer en er komen nieuwe veertjes door. Ontlasting ziet goed dus ik heb er wel vertrouwen in dat hij erdoor komt...

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #42 Gepost op: februari 24, 2008, 15:51:30 pm »
wat jammer :cry: maar je hebt je best gedaan! console
hopen maar dat de ander het wel redt  :-*

cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: februari 24, 2008, 21:59:01 pm »
Ach jee. Dat is een tegenvaller.
 :cry:

Rianne83

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: februari 26, 2008, 23:07:07 pm »
Met de ander gaat het inmiddels echt heel goed. Hij is flink aangekomen en de veertjes komen goed door. Gisteren en vandaag heb ik hem mee moeten nemen naar mijn werk, in de broedmachine. Er was namelijk niemand thuis om hem te kunnen voeren.
Ik werk in een eetcafe, in een klein dorpje, dus is het niet superdruk en heb ik tijd genoeg om te voeren. M'n werkgever vind het super wat ik voor het beestje doe en heeft er dus geen problemen mee dat ik het ukkie meeneem. Het is niet ideaal, het gesjouw met zo'n hummel maar ik heb echt geen andere keuze. Zal morgen foto's plaatsen, ga nu slapen.  ;)