Auteur Topic: waar zijn de andere kweekers  (gelezen 6548 keer)

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
waar zijn de andere kweekers
« Gepost op: februari 27, 2008, 22:57:47 pm »
ik wat ik jammer vind dat er maar 5 vogel kwekers zijn die hun kweek vertelllen , zijn er nou niet meer mensen die dat zou willen , ik vind het altijd leuk om te zien hoe het bij iemand aan toe gaat met de kweek  :a036:

Ik vind het erg leuk naar reactie van de andere vogel vrienden.

latn we hoppen dat er meer komen

groetjes rolf

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: waar zijn de andere kweekers
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2008, 09:37:58 am »
Ja, dat hoop ik ook. Ik vind het ook leuk om te llezen en ik kan me zo voorstellen dat reacties van medekwekers lleerzaam kunnen zijn! ;)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2008, 12:26:14 pm »

Het is zeker leuk om je verhalen hier te plaatsen! Zien hoe het van een bevrucht eitje naar een  kuiken of volwassen vogel wordt!  :thumsup:

Zijn er wel meerdere kwekers hier... :CENS

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2008, 12:50:41 pm »
dat vraag ik me dus ook af , dus kom op met de verhallen, het is informatie waar iedereen van leert vind ik

groetjes rolf

miekje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2008, 21:26:19 pm »
Het is nog vroeg in het seizoen!
Bij mij begint de kweek pas in april  ;)

Asura

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2008, 23:09:23 pm »
Mijn vader gaat deze zomer misschien weer proberen om met mijn grasparkietjes te kweken.. als het doorgaat vertel ik er hier wel over ;)

En als mijn vriend en ik onze eigen volière hebben, willen we waarschijnlijk ook gaan kweken.. maar dat zal dan wel pas volgend jaar worden, vrees ik.

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2008, 21:24:10 pm »
Het is zeker leuk om je verhalen hier te plaatsen! Zien hoe het van een bevrucht eitje naar een  kuiken of volwassen vogel wordt!  :thumsup:

Zijn er wel meerdere kwekers hier... :CENS

ik weet het niet , het is vrij stil met de kweekers ??? :CENS

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2008, 23:04:59 pm »
maar is het zo dat alle kweek nu ongeveer begint.. of verschild dit per soort??
omdat marieke pas in april begint.. en jullie nu al bezig zijn??

arnootje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2008, 23:14:55 pm »
Klopt, het verschilt heel erg ofdat je binnen of buiten kweekt. Bij ons binnen gaat het zo een heel jaar door, omdat je heel veel factoren zelf kunt beinvloeden, buiten moeten de vogels het doen met wat ze krijgen van de natuur.

Maar goed, er zijn wel wat kwekers hier. En de 1 is actiever dan de andere, en dat is iedereens goed recht natuurlijk. Maar als je over een bepaald soort vragen heb, of gewoon iets wilt weten dan zul je ten alle tijde bij de kwekers van dit forum aan kunnen kloppen denk ik.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2008, 07:22:51 am »
ik speel niet echt mee he , ik kweek ook, maar visjes dan en ik kweekte salamanders.
 ;D

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: maart 02, 2008, 12:59:42 pm »
ik speel niet echt mee he , ik kweek ook, maar visjes dan en ik kweekte salamanders.
 ;D

als je die kan leren praten en een walnootje kan geven mag je best mee doen hoor! ;D

Maar goed, er zijn wel wat kwekers hier. En de 1 is actiever dan de andere, en dat is iedereens goed recht natuurlijk. Maar als je over een bepaald soort vragen heb, of gewoon iets wilt weten dan zul je ten alle tijde bij de kwekers van dit forum aan kunnen kloppen denk ik.
dat is zeker waar :thumsup: en ook fijn ;)

miekje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 02, 2008, 17:31:34 pm »
ik weet het niet , het is vrij stil met de kweekers ??? :CENS

Komt vanzelf, wacht maar rustig af, vorig jaar waren er ook flink wat kweekverslagen.
Maar die kwamen in de loop van het voorjaar  :thumsup:

Klopt, het verschilt heel erg ofdat je binnen of buiten kweekt. Bij ons binnen gaat het zo een heel jaar door, omdat je heel veel factoren zelf kunt beinvloeden, buiten moeten de vogels het doen met wat ze krijgen van de natuur.

Precies  ;)
En zolang er nog kans is op vorst, ga ik niet met kweken beginnen  ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: maart 02, 2008, 17:40:01 pm »
Eigenlijk wil ik het liefst in de winter kweken.
Moet ik natuurlijk wel erbij zeggen dat mijn vogels binnen zitten. Bovendien wil ik de jonkies tam opvoeden, dus voor de huiskamer.
Mijn valkjes (1 koppel) zitten nu net samen en het is geen liefde op het eerste gezicht. Maar langzaam maar gestaag vordert het wel. Ik denk dat ik ze pas in september een broedblokje ga geven.
Ik heb nu 1 koppel pyrrhura's. Het popje is net broedrijp, dus ik verwacht er nog niet veel van. Eigenlijk hoop ik dat ze ook pas in september iets gaan doen.
Ik heb nog een pyrrhura-man, maar het toekomstige popje zit nu (hopelijk) bij Arno in het nestje, dus dat gaat nog minimaal een jaar duren.
Misschien dat er in de toekomst nog een koppeltje valkjes bijkomt.

Ook zit ik te overwegen om de parkieten in de zomer buiten in een voliere te doen, om ze dan vanaf september naar binnen te halen, zodat ze/ik in de winter binnen kunnen kweken.

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #13 Gepost op: maart 02, 2008, 17:55:15 pm »
iedereen kweekt op zijn eigen manier dat is juist heel goed, wand wat zou het zijn als iedereen het zelfde zou kweken ::)

dus we wachten met veel spanning af wat de komende tijd gaat gebeuren, maar ik heb een goed geval.

geduld is een schonen zaak en je kan geen eieren uit de vogels kijken hahahah

groetjes rolf

Rianne83

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 07, 2008, 19:52:56 pm »
Ik heb de meeste valken buiten zitten maar wil eigenlijk het hele jaar door wel wat kweken. Vooral in de zomermaanden is er een overschot aan 'gewone' mutaties dus wil ik dan liever wat populairdere mutaties kweken zodat de huiskamervalkjes in het najaar/winter gekweekt kunnen worden. Hoe ik dit ga aanpakken weet ik nog niet.