Auteur Topic: Hier schrik ik van... (<<<als het waar is)  (gelezen 5517 keer)

cosch

• Gast
Re: Hier schrik ik van... (<<<als het waar is)
« Reactie #30 Gepost op: maart 01, 2008, 11:15:15 am »
Ze doen volgens mij wel mee met kweekprogramma's. Maar dat is anders dan vogels verkopen.
Een van de doelstellingen is: Eventueel een broedprogramma realiseren voor bedreigde vogelsoorten.

TWEETY

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: maart 01, 2008, 13:21:34 pm »
waarom mail je je twijfels niet ? zeker weten dat je een degelijk antwoord krijgt  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: maart 01, 2008, 13:54:02 pm »
Wat Antonia zegt heb ik ook is van iemand gehoord.
De vogels worden wel doorverkocht, maar alleen aan respectabele kwekers en dan zou het geloof ik ook alleen om de zeldzamere soorten gaan.
De kwekers zouden aan bepaalde eisen moeten voldoen.

Wat de kaketoe betreft...
Er zijn wel een paar redenen te bedenken waarom ze een vogel zouden doorverkopen aan een particulier.
* Misschien betreft het hier wel een vogel die een ziekte bij zich draagt en om deze reden niet bij hun of bij kwekers terrecht kan...
* Of misschien is de vogel wel heel agressief naar andere vogels toe.
* Of misschien kan de vogel zich niet verdedigen om één of andere manier tegen de andere vogels.

Maar goed dit is allemaal speculeren op een verhaal, waarvan niet eens zeker is of het waar is of niet.

(PS: Ik ben wel lid van clubs, maar ik krijg dezelfde melding. Ook nadat ik heb ingelogt)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #33 Gepost op: maart 01, 2008, 14:21:16 pm »
misschien is het in het vervolg handig om de tekst te kopieren en de BRON met link erbij te vermelden, ipv alleen de link.
zodat iedereen kan meelezen en discussieren die dit zou willen.  omdat blijkt dat je lid moet zijn van, in dit geval, clubs,
en dat ook leden het bericht niet kunnen zien  ;)

ik ben bang dat het verhaal 1 speculatie is.. en van een olifant een mug gemaakt is..
als er wel iets degelijks gebeurd zou zijn zou er een verklaarbare reden voor zijn,
ik zie het nut niet voor het NOP om 1 papegaai te verkopen en het risico lopen door 1 papegaai dat dit uitlekt, omdat ze het NIET doen volgens de informatie ;)

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Geslacht: Man
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #34 Gepost op: april 02, 2008, 22:36:39 pm »
Als je de gedachte eens laat gaan over het aantal vogels dat er per jaar wordt binnengebracht en dat zijn er nogal wat en dat vergelijk je met
het aantal vogels wat er in de verblijven huist, dan mag jij je wel afvragen waar dan de rest van alle vogels verblijft.
Dus wat mij betreft is het geen adres waar de opvang vogels "tot hun einde worden verzorgd en verblijven".
Alleen wat mij betreft moeten zij dit wel in hun statuten vermelden.
IK heb hier verder geen problemen mee en vindt het nog steeds een goede zaak dat er een opvang is voor "moeilijke vogels" van mensen die het dier
niet kunnen of willen houden (vaak impulsive aankoop)

dUS<<<<<<als het waar is>>>>> Hier schrik ik niet van.
IK weet dat zij wel weten met welke vogels er gehandeld wordt.

Groetjes Kees.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #35 Gepost op: april 02, 2008, 23:04:06 pm »
geen aanval op jou kees, maar even om de goede orde te bewaren ;)

Als je de gedachte eens laat gaan over het aantal vogels dat er per jaar wordt binnengebracht [1]  dat zijn er nogal wat en dat vergelijk je met
het aantal vogels wat er in de verblijven huist [2] , dan mag jij je wel afvragen waar dan de rest van alle vogels verblijft.

zijn hier cijfers van waarmee je dus kan vergelijken? de [1] en [2] ??
want mijn gedachte laten gaan over.. ik denk dat er op jaar basis minder papegaaien binnen komen als dat ik denk hoor ;)
omdat de meeste mensen ze toch eerst proberen onder te brengen bij mensen die ze een 2e poging geven.
maar goed. met cijfers zou dit beter te beredeneren zijn ;)

« Laatst bewerkt op: april 02, 2008, 23:05:45 pm door 180sonic »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #36 Gepost op: april 02, 2008, 23:16:10 pm »
Hun informatie is wat betreft de opvang heel duidelijk.

Vogels die bij aan de NOP worden afgestaan blijven bij de NOP. En daar kunnen ze gewoon simpelweg niet vanaf wijken. Waarom? Iedere gebrachte vogel wordt namelijk voorzien van een chip. Middels deze chipgegevens kunnen ex-eigenaren van de vogel informeren naar de vogel waar deze zich op het park bevindt. Het zou dan niet echt positief zijn wanneer men de vogel niet meer zou kunnen traceren.

Een uitzondering op deze situatie zijn de vogels die door inbeslagname bij de NOP zijn belandt. Voor deze groep vogels wordt door een officier van Justitie bepaald of de inbeslag genomen vogels terug moeten naar hun rechtmatige eigenaren of dat de vogels aan de NOP worden afgestaan. De NOP zelf kan hier vervolgens weer op beslissen of de vogels kunnen blijven of dat deze herplaatst worden bij derden.

Deze laatste zin is denk ik het rumoer wat bij veel mensen heerst. Zoals deze zin er staat, kunnen deze 'derden' Jan en alleman zijn natuurlijk.

Ik ben nog steeds vol van vertrouwen dat de NOP handeld zoals zij zeggen dat zij handelen.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #37 Gepost op: april 02, 2008, 23:20:00 pm »
ik ook zeker!!  :thumsup:

Een uitzondering op deze situatie zijn de vogels die door inbeslagname bij de NOP zijn belandt. Voor deze groep vogels wordt door een officier van Justitie bepaald of de inbeslag genomen vogels terug moeten naar hun rechtmatige eigenaren of dat de vogels aan de NOP worden afgestaan. De NOP zelf kan hier vervolgens weer op beslissen of de vogels kunnen blijven of dat deze herplaatst worden bij derden. Deze laatste zin is denk ik het rumoer wat bij veel mensen heerst. Zoals deze zin er staat, kunnen deze 'derden' Jan en alleman zijn natuurlijk.

dit klinkt natuurlijk een stuk logischer als "het nop verkoopt toch papegaaien"   :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #38 Gepost op: april 02, 2008, 23:28:55 pm »
lijkt me ook wel verstandig dat ze dit zo geformuleren
zodat deze misverstanden de wereld uit (kunnen) gaan.

jip

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: april 05, 2008, 18:02:53 pm »
andere uitzondering hierop is de vogels die ze uit soortbehoud ruilen met andere vogelparken voor kweekprogrammaas....inmiddels weet ik ook dat ze de eieren schudden en echt geen opvangvogels herplaatsen

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #40 Gepost op: april 05, 2008, 22:08:50 pm »
Nicole, ik wil mij niet vastleggen op aantallen vogels die er binnen gebracht worden, maar ik heb hier in de buurt al van 3 of 4 mensen gehoord
dat zij hun papegaai naar het NOP gebracht hebben. En dat is hier alleen uit de buurt, dus als ik het landelijk zou bekijken zouden het er dus veel
meer moeten zijn. Maar bewijzen kan ik en wil ik niet, want ik heb er vrede mee. En blijf er bij dat zij naar eer en geweten de vogels opvangen en
verzorgen en daarom bijf ik het N.O.P. steunen al is het maar met beperkte financiele steun via het forum en probeer ook minimaal 2 keer per jaar
 een bezoek te brengen aan het park. Uiteindelijk heb ik jou daar ook voor het eerst ontmoet en natuurlijk onze andere forumleden en die uitjes zijn altijd
best gezellig.
Dus wat er ook gezegd of geschreven wordt ik blijf toch sponsor.

Groetjes Kees.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #41 Gepost op: april 06, 2008, 00:20:49 am »
ow ja tuurlijk  :thumsup: maar ik dacht misschien weet je meer als wij ;)