Auteur Topic: Gourmetten gevaarlijk ?  (gelezen 21775 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Gourmetten gevaarlijk ?
« Reactie #15 Gepost op: mei 27, 2005, 12:01:08 pm »
Dat bedoel ik.... Ik wist het 2 jaar geleden ook nog niet en heb wel gegegourmet, het had echt hartstikke verkeerd af kunnen lopen.... Ik heb van verschillende mensen gehoord dat hun vogel het niet overleefd heeft, de volgende dag dood in zijn kooi lag... :'(

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 27, 2005, 12:09:28 pm »
Sommige strijkijzers schijnen ook een teflon laag te hebben he? Dus ook daarmee oppassen dat je het niet te dicht in de buurt doet van je vogel.

amacera de pera

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 27, 2005, 21:32:13 pm »
dan doe ik alle bakblikken dan ook maar de deur uit en geen cake meer bakken  ;D,maar de brood machine zet  ik dan wel op de logeerkamer die is makkelijker te verplaatsen dan de kooien :CENS

gr ann

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2005, 07:31:42 am »
Dat bedoel ik.... Ik wist het 2 jaar geleden ook nog niet en heb wel gegegourmet, het had echt hartstikke verkeerd af kunnen lopen.... Ik heb van verschillende mensen gehoord dat hun vogel het niet overleefd heeft, de volgende dag dood in zijn kooi lag... :'(

Loes,

ik denk dat dit ook een moment opname is hoor. Hoe gevoelig is een gaai op het bewuste moment dat de materialen gebruikt worden.

Gisteren was er ook weer even paniek in huize Pascallo. Ik heb gisteren lekker stampot Andijvie klaargemaakt. Uiteraard horen daar Uitgebakken spekjes bij. Normaal bak ik die altijd in een koekepan waar een deksel op zit. Waarom weet ik niet, maar ik heb ze gisteren in een tefalpan gebakken. Zonder bij na te denken dus.  ???

Toen ik klaar was met koken en zat te wachten op mijn zus, vond ik dat het borstje van Orrie erg op en neer ging. Dus ik loop naar hem toe en ja hoor, foute boel. Benauwd. Zwaar ademen. Echt zielig  :'( Hij was al uit de kooi, en het enige wat hij wilde was bij mij zitten. Hij wist niet hoe snel hij van zijn kooi op mijn schouder moest gaan zitten. Hij kroop helemaal in mijn nek tegen mij aan. En maar duwen. Ik ben eigenlijk gelijk met hem naar buiten gelopen om hem wat frisse lucht te laten inademen.

Ik vond zelf dat de lucht al aardig uit de woonkamer weg was, maar een gaai is natuurlijk veel gevoeliger. Tijdens het bakken had ik zo en zo al de deuren open zodat de lucht uit huis kon gaan, deze heb ik dus nog de hele avond open laten staan.

Gelukkig ging het aan het einde van de avond weer goed en is Orrie nu vanochtend voor wat ik kan zien weer de oude. Zijn ademhaling is weer normaal.

3 jaar terug heeft hij dit ook een keer gehad en ik wist toen niet wat het was. Waarschijnlijk heeft hij toen ook last gehad van iets wat wij gebakken hebben.

Het is gelukkig goed afgelopen.  :CENS

Groet,

Pascal

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2005, 07:51:05 am »
Tjonge jonge,dat is wel even schrikken.Frisse lucht scheppen is dan natuurlijk zeker niet verkeerd.

Rob

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: juni 07, 2005, 08:53:39 am »
Loes,

ik denk dat dit ook een moment opname is hoor. Hoe gevoelig is een gaai op het bewuste moment dat de materialen gebruikt worden.

Het zal zeer zeker schelen hoe gezond je gaai is en hoeveel weerstand hij heeft op dat moment, maar sinds ik het weet gourmet ik echt niet meer met Sjakko in de buurt...

Gelukkig dat het met Orrie weer goed gaat.. :thumbsup:

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 07, 2005, 11:38:31 am »
hoe zit dit dan met fonduen in een tefal fonduepan????

voor mensen die niet weten wat dit is dit is je vlees champignons uien en paprika op stokjes prikken en klaarmaken in hete olie soort van frituren zeg maar
ben zeer benieuwd want dit wordt hier toch heel regelmatig gedaan en niet zo heel ver bij de vogels vandaan

groetjes miranda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: juni 07, 2005, 12:14:50 pm »
Ik denk dat iedere pan met zo'n laag gevaarlijk is, ik zou het er niet op wagen, dus toch maar de vogels even in een andere kamer? ;) Zoals je het beschrijft krijg ik er al zin in trouwens in dat fonduen...  :)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #23 Gepost op: juni 07, 2005, 13:37:59 pm »
hoe zit dit dan met fonduen in een tefal fonduepan????

voor mensen die niet weten wat dit is dit is je vlees champignons uien en paprika op stokjes prikken en klaarmaken in hete olie soort van frituren zeg maar
ben zeer benieuwd want dit wordt hier toch heel regelmatig gedaan en niet zo heel ver bij de vogels vandaan

groetjes miranda
Wanneer kunnen we met zijn allen langskomen?

Holle bolle Rob

Dilemmy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 07, 2005, 15:02:08 pm »
Het is zowieso gevaarlijk met alle teflon pannen in huis ook al staat de vogel ergens anders bijvoorbeeld boven op een slaapkamer. Teflon gassen zijn reukloos en toch zit er een stof in die schadelijk is voor de vogels.
Daar kwam ik ook op een harde manier achter een aantal jaren geleden.
Nu zitten mijn vogels in de buitenvoliere en staan er vogels binnen dan is het even. Ik vind het dan toch wel eng ondanks dat de afzuigkap aanstaat het zuigt namelijk niet alles op.

Een tip: Kwekers laat aan aspirant kopers ook weten dat teflon gassen gevaarlijk zijn voorkom je een hoop leed mee en wil je toch gourmetten zet dan de vogel met kooi en al in een schuur waar hij niet bij de gassen zit das namelijk beter dan op een andere plaats in huis.

Groeten dilemmy

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: juni 07, 2005, 15:40:54 pm »
Zou je je verhaal willen vertellen? :CENS

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 08, 2005, 15:25:55 pm »
Wanneer kunnen we met zijn allen langskomen?

Holle bolle Rob

met zijn allen wordt beetje lastig aangezien het voor 6 personen is dus er gaan maar 6 vorkjes in de pan  ;)

valt mij trouwens wel op dat veel mensen het niet kennen ik zelf ben slager van beroep dus ik weet niet beter
maar je hebt vlees fondue chocolade fondue kaas fondue en chinese fondue whahahahah dus nog volop keus ook  :thumbsup:

eerlijk gezegd vind ik gourmetten niks dan heb ik nog het gevoel dat ik zelf moet koken
en heb ik zoiets van kan je net zo goed met je koekepan gezellig aan het fornuis gaan zitten ;D

groetjes miranda

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 19, 2005, 11:45:17 am »
Ik moet nu ook nieuwe pannen kopen! Een koekepan. Een wok heb ik al gekocht.
Maar nu heb ik dus wel geprobeerd om er naar te kijken. Maar eerlijk gezegd zie ik nergens het woord teflon staan.
Maar houd het in dat elke pan met antiaanbaklaag Teflon heeft?

Ik wil liever niet straks mn vogels vergassen!  :(

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: december 19, 2005, 13:59:39 pm »
Ik denk wel dat elke anti-aanbaklaag gevaarlijke stoffen bevat...  ???

Tommy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 19, 2005, 14:09:21 pm »
Ja klopt, iedere anti aanbaklaag is slecht ;)