Auteur Topic: Eenkennig..?  (gelezen 7525 keer)

Loes_

• Gast
Eenkennig..?
« Gepost op: april 09, 2008, 20:49:27 pm »
Hoihoi,

Pip is ineens erg eenkennig. M'n zusje, m'n moeder en ik kunnen alles met hem, maar met vreemden kan je hem totaal niet vertrouwen, en hij valt mijn vader zonder reden aan! En dan niet zomaar een 'kneepje', maar echt doorbijten, zonder reden!  :o

Kortwieken vind hij vervelend, maar dat doen mijn moeder en ik, en ons mag hij gewoon, dus daar heeft het niets mee te maken.  ???

De vorige eigenaar was wel een man, die deed erg veel met hem. Mijn vader doet heel wat minder met hem. Zou het kunnen dat hij mijn vader voor de vorige eigenaar aanziet en dat hij boos op hem is dat hij hem ineens zo weinig aandacht geeft?  :CENS

En hoe leer je dit nou af? Negeren is een beetje onmogelijk aangezien hij soms in het gezicht hapt, afleiden ziet hij ook verkeerd ("jippie, steeds als ik iets verkeerds doe gebeurt er iets leuks!"...) en het op de gang op de 'strafstok' zetten dat is onderhand toch niet echt een straf meer voor hem, hij vind het eigenlijk wel leuk daar op de gang!  :hot:

Volgens mij is Pip ook erg luidruchtig voor een Rose, hij schreeuwt echt veel, niet een half uur tekeer gaan in de avond & ochtend wat normaal schijnt te zijn. Nu is het gelukkig geen ramp, van de buren die 50 meter verderop wonen zullen we geen klachten krijgen, maar vreemd is het wel.  :(

Is hij in de pubertijd? hij is nu zo'n anderhalf jaartje oud... een vroege vogel??? :CENS

Alvast bedankt voor de reacties!

jip

• Gast
Re: Eenkennig..?
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2008, 21:17:58 pm »
je zou hem kunnen belonen als hij niet hapt en toch negeren als hij dat wel doet  ???

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2008, 21:26:44 pm »
negeren, links laten, geen aandacht geven is nog steeds de beste oplossing
als ie goed doet uitbundig doen en zijn

negeren kan bvb al genoeg zijn je hoofd te draaien of stoppen met strelen of spelen, bij boefje helpt dit
bij Pepi moet ie echt de kooi in en links laten liggen.

je moet beetje zoeken wat hij het minste graag heeft en dat dan gebruiken of doen

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2008, 21:50:40 pm »
negeren negeren negeren, hoe moeilijk dit ook is,
zorg dat je onderling afspraken maakt, en dat iedereen zich daar ook aan houdt,
als jullie allemaal, op dezelfde manier en op dezelfde momenten het gedrag negeren moet het zeker stoppen! ik heb hier al resultaat met deze methode!

En hoe leer je dit nou af? Negeren is een beetje onmogelijk aangezien hij soms in het gezicht hapt

zolang het bijten blijft, NIET op de schouder! sommigen raden de gaai op de schouder helemaal af, omdat hij zich daar misschien hoger en beter voelt als de persoon waarbij hij zit, vreemde of niet! zeker niet meer op de schouder voorlopig! dan kan hij je ook niet in je gezicht bijten he ;)

Loes_

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2008, 14:27:33 pm »
zolang het bijten blijft, NIET op de schouder! sommigen raden de gaai op de schouder helemaal af, omdat hij zich daar misschien hoger en beter voelt als de persoon waarbij hij zit, vreemde of niet! zeker niet meer op de schouder voorlopig! dan kan hij je ook niet in je gezicht bijten he ;)

Oh dat begrijp je even verkeerd, hij zit niet op d schouder hoor, maar hij bijt dan vanaf de kooi. Op de schouder mag hij inderdaad niet  ;)

Dan gaan we denk ik toch maar het negeren nog proberen ..

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2008, 15:03:48 pm »
aha ok ;)
nou niet met het gezicht benaderen dan, moet ik hier ook niet doen hoor, anders heb ik ook een gat in mn neus  :o

kokosnoot

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2008, 15:35:42 pm »
anders heb ik ook een gat in mn neus  :o
scheelt wel kosten voor je neuspiercing  ;D   :P

Loes het gat vast lukken met negeren hoor  ;) houd ons op de hoogte  :thumsup:

Rianne83

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2008, 16:04:01 pm »
Kaketoes zijn luidruchtig. Nu schijnen rose's wat minder te zijn maar als ik dan hoor hoe Rhody soms tekeer gaat moet ik er niet aan denken dat het nog erger kan ;)
Hij hangt dan op z'n kop in de touwring te spelen en begint te roepen en schreeuwen. Dit is vaak maar een minuut of 5 en als het te lang duurt, leid ik hem af of pak ik m uit de kooi.
Ik ben er het meeste mee bezig, mijn vriend geeft hem altijd eten 's ochtends omdat hij er anders bijna nooit mee bezig is. Maar soms hapt Rhody ook wel naar hem, met gevolg dat hij een tik op z'n neus krijgt. Ik denk dus dat het wel belangrijk is dat iedereen zich bezig houdt met de vogel om eenkennigheid te voorkomen. Tegen vreemden is Rhody ook heel leuk, maar hij heeft ook een jaar in een dierenwinkel gestaan.
Voor zijn bijten ben ik niet meer bang, opstappen is opstappen en wil hij niet vooruit dan maar achteruit ;) Happen is een tik op de neus (snavel), en bij herhaling gaat hij terug in de kooi. Dat vind hij niet zo leuk, bij ons op de bank is natuurlijk het leukst.

jip

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2008, 20:32:21 pm »
Voor zijn bijten ben ik niet meer bang, opstappen is opstappen en wil hij niet vooruit dan maar achteruit ;) Happen is een tik op de neus (snavel), en bij herhaling gaat hij terug in de kooi. Dat vind hij niet zo leuk, bij ons op de bank is natuurlijk het leukst.

niet voor het een of ander maar is dit geen negatieve ervaring voor je vogel?

kokosnoot

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2008, 20:34:11 pm »
Kaketoes zijn luidruchtig. Nu schijnen rose's wat minder te zijn maar als ik dan hoor hoe Rhody soms tekeer gaat moet ik er niet aan denken dat het nog erger kan ;)
Hij hangt dan op z'n kop in de touwring te spelen en begint te roepen en schreeuwen. Dit is vaak maar een minuut of 5 en als het te lang duurt, leid ik hem af of pak ik m uit de kooi.
Ik ben er het meeste mee bezig, mijn vriend geeft hem altijd eten 's ochtends omdat hij er anders bijna nooit mee bezig is. Maar soms hapt Rhody ook wel naar hem, met gevolg dat hij een tik op z'n neus krijgt. Ik denk dus dat het wel belangrijk is dat iedereen zich bezig houdt met de vogel om eenkennigheid te voorkomen. Tegen vreemden is Rhody ook heel leuk, maar hij heeft ook een jaar in een dierenwinkel gestaan.
dat is juist wat Rhody wil, dat hij gaat schreeuwen en als hij blijft schreeuwen pak jij hem uit de kooi, dan blijft hij het doen en stopt het nooit  ;)
een tik op de snavel is echt fout hoor  :o een snavel is een  gevoelig iets en een papegaai een tik geven werkt averechts, negeren werkt, tik geven niet  :(

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: april 12, 2008, 00:13:17 am »
inderdaad! ;)
enne door dezelfde dingen te doen als hij schreeuwt houdt het langzaam aan op,
cor hier schreeuwt ook soms, en dan zet ik haar lager, dan ziet ze ons niet meer,
dat vind ze niet leuk, want gaat ze gelijk zielig doen, zachtjes piepen enzo..
dan mag ze na ongeveer 10 min weer terug op tafel.

ik merk nu na ongeveer 2 weken volhouden, niet twijfelen, bij de minste schreeuw naar beneden! dat het echt werkt :thumsup:
en als ze uit de kooi is en ze gaat schreeuwen (schelden noem ik het zelf) dan gaat ze naar binnen, en weer op de grond.

nu snap ik wel dat jij de kooi niet op de grond kan zetten, maar misschien kan je er dan een stoel voor zetten of een schermpje ofzo.
dat ie jullie niet meer ziet.. da t ie gaat begrijpen dat schreeuwen tot afzondering leidt.. dat vinden ze echt niet leuk hoor!

Rianne83

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 12, 2008, 11:00:34 am »
Ik tik 'm ook niet hard op z'n snavel, en vogels bij elkaar doen het ook wel eens.
Ook nu schreeuwt Rhody, terwijl er niemand beneden zit dus het is gewoon spelen en niet aandacht vragen. Ik heb er zelf niet zo'n last van maar mijn vriend vind het erg vervelend.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: april 12, 2008, 12:53:01 pm »
kan het me voorstellen hoor console

Rianne83

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 12, 2008, 15:20:16 pm »
Het zal hem direct geen pijn doen hoor, als ik zie hoe hij de specht uithangt op z'n wilgentak  ;D Maar hij schrikt er wel van, dus bijten komt bijna niet meer voor. En heeft hij enig idee hoe gevoelig mijn huidje is?  ;D

kokosnoot

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 12, 2008, 15:32:07 pm »
of je tik op die snavel nou pijn doet of helemaal niet, het is niet de juiste manier om het bijten af te leren, hiermee krijgt hij aandacht, en dat is wat hij wil, het beste is absoluut negeren  ;)