Auteur Topic: Eenkennig..?  (gelezen 7527 keer)

jip

• Gast
Re: Eenkennig..?
« Reactie #15 Gepost op: april 12, 2008, 22:14:42 pm »
schrikken is een negatieve ervaring uiteindelijk schrikt hij voor jou rianne en is dat de bedoeling ???

Loes_

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 14, 2008, 15:36:39 pm »
niet voor het een of ander maar is dit geen negatieve ervaring voor je vogel?

Maar is dat dan niet juist de bedoeling? Als hij iets fout doet, dan moet hij de gevolgen daarvan toch gewoon inzien, en als het een negatief gevolg heeft, zal hij het toch niet meer zo gauw doen? En idd, vogeltjes geven elkaar ook een 'tik'of een beetje om te laten weten dat ze iets niet meer willen, en dan stopt het andere vogeltje (meestal) ook gewoon, en blijven ze toch gewoon vriendjes.

.....  ???

Caiolinda

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 14, 2008, 15:45:24 pm »
Als het hier te bont wordt dat is dan meer Khiara die niet wilt dat je de hoek omloopt. Dan gaan ze even naar de wc en als ze eruit mogen. Hoor je ze niet meer werkt bij ons erg goed.

Alleen moet je niet ineens een dochter hebben die naar de wc wilt  :) de deur open trekt en schrikt  ::)

jip

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 14, 2008, 19:17:25 pm »
Maar is dat dan niet juist de bedoeling? Als hij iets fout doet, dan moet hij de gevolgen daarvan toch gewoon inzien, en als het een negatief gevolg heeft, zal hij het toch niet meer zo gauw doen? En idd, vogeltjes geven elkaar ook een 'tik'of een beetje om te laten weten dat ze iets niet meer willen, en dan stopt het andere vogeltje (meestal) ook gewoon, en blijven ze toch gewoon vriendjes.

.....  ???

nope.......verkeerde gedachtengang iets wat hij goed doet moet je positief bekrachtigen en foute dingen negeer je nooit straffen werkt nml niet bij een dier ze onthouden dit en associeren dit met de straffer ;) iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe zijn vogel op te voeden ik zal iig niet straffen door tikken op de snavel ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 14, 2008, 20:16:17 pm »
Als Rhody keihard in mijn hand bijt is dit moeilijk negeren, ik krijg het daar namelijk behoorlijk warm van  ;D
Mijn hand ziet hij verder nog steeds als kroel-apparaat  ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 14, 2008, 21:13:23 pm »
ze willen aandacht, of dat nou negatieve of positieve aandacht is maakt ze niet uit, dus een tik op de snavel is aandacht, met gevolg dat ze nooit stoppen met bijten omdat ze weten dat ze er aandacht mee krijgen  ;) negeren dus en/of inderdaad even wegzetten in een andere ruimte waar hij je niet kan zien, hoeft maar een paar minuutjes te zijn.

Loes_

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 15, 2008, 08:27:40 am »
nope.......verkeerde gedachtengang iets wat hij goed doet moet je positief bekrachtigen en foute dingen negeer je nooit straffen werkt nml niet bij een dier ze onthouden dit en associeren dit met de straffer ;)

Maar als twee vogeltjes met elkaar aan het kroelen zijn, en een van de twee heeft er geen zin meer in, dan laat ie dat weten door even 'chagerijnig' te doen en een beetje of iets te geven. Hoe zit dat dan?

En zoals Rianne zegt bij haar helpt het.. Zelf heb ik het niet uitgeprobeert hoor, maar ik vind het allebei logisch klinken.

Maar misschien moet ik mezelf niet vergelijken met een vogel...  :-[

jip

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 15, 2008, 19:13:28 pm »
vogels zetten een onderlinge rangorde daarom zal ook altijd dezelfde vogel op de hoogste stok zitten etc das idd waar dus de meest dominante vogel zit het hoogst etc maar zoals ik al eerder zei iedereen zijn eigen methode ik doe in ieder geval niet aan straffen in welke vorm dan ook

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #23 Gepost op: april 15, 2008, 23:21:28 pm »
roseetjes moeten lawaai maken, ze moeten hun schreeuwmomenten kunnen doen, daarom zijn het ook roze kaketoes , dat doen ze nu éénmaal
en zolang ze dat doen zijn ze gelukkig , want meestal gaat het schreeuwen ook gepaard met het felle klapperen van de vleugels , om alle stof eruit te schudden,denk ik altijd maar  :)

bijten is natuurlijk wat anders, en wieke ,soms de roze onschuld, deed het ook en doet het soms nog , frank heeft me een truukje geleerd, het helpt , maar soms in het spel (wat er hier soms wild aan toe gaat met hem) bijt hij nog eens, alhoewel het dan niet bijten is ,maar spel, en er dan ook niet op gereageerd word ,je moet natuurlijk wel het verschil zelf weten

een tik op de snavel , is natuurlijk niet leuk, maar ze gaan er echt niet van dood hoor , negeren is nog altijd het beste , maja tzijn wel roseetjes hé waar je over spreekt  :hot: