Auteur Topic: Een nare ervaring met Hooimeijer  (gelezen 13624 keer)

Dorian

• Gast
Een nare ervaring met Hooimeijer
« Gepost op: mei 07, 2008, 10:18:04 am »
Ik heb gevraagd of ik dit verhaal hier mocht plaatsen, omdat ik denk dat het goed is deze ervaring met zoveel mogelijk vogelliefhebbers te delen.

Hallo allemaal .

Het is alweer even geleden dat ik wat heb geschreven over onze Roxy.
Tot nu toe waren het allen maar positive en leuke dingen en zat ze goed in haar vel.
Nu is het zo dat roxy een beetje een stuntel is hihihi,
hier gaat het dan ook over .
Een paar weekjes geleden is Roxy heel erg geschrokken van mijn zoontje en is ze van de kooi afgevallen.
Dit ging zo hard dat ook wij (michael en ik) daar erg van zijn geschrokken.
We hebben haar opgepakt en gekeken of we iets konden vinden aan haar maar zo op het eerste gezicht was er niets aan de hand.
Ze was gewoon vrolijk. een paar dagen later is ze nog een keer gevallen.
Op dat moment konden we iets voelen aan haar stuitje er stak iets uit, erg vreemd maar kon niets zien.
met dit verhaal heb ik dan ook gebeld naar de kweker.
hun advies was even naar laten kijken bij een vogelarts.
nu woon ik in almelo en zijn hier niet veel artsen te vinden die verstand van vogels hebben (dacht ik)
ik heb het er even met de kweker over gehad en hij zei de dichtsbijzijnde arts voor mij was hooimeier in meppel .
ik dacht dit gaan we even doen maar ja dat was makkelijker gezegd dan gedaan!!

heb de telefoon gepakt en maandagavond 21 april om 1930 uur moest ik even komen laten zien.
dus ik met roxy in de auto op weg naar hooimeier ik kwam daar na een uurtje rijden aan en ging in de wachtkamer zitten.
heb gelijk roxy uit haar reiskooitje gehaald, we waren op tijd dus was er nog ff tijd om te kroelen en rond te kijken.
na een paar minuten waren wij aan de beurt en mochten binnen komen.
voor roxy was het allemaal een beetje vreemd en begon met haar vleugels te wapperen dus wat doe ik?
ik stel haar gerust en geef haar daarna aan DE DOKTER!!!??? dat was in zijn ogen helemaal verkeerd en hij zette haar op de stok.
toen hij dat had gedaan begon hij met een hele preek.
ik maakte haar onzeker en dat moest ik nooit weer doen en ik mocht vanaf dat moment ook niet eens meer naar haar kijken van hem.
omdat het een automatisme is deed ik dat natuurlijk wel (.ik kwam ook voor haar) na een paar (ja schrik niet )waarschuwingen dat ik niet naar haar mocht kijken ,zei hij tegen mij' we spreken af dat voor elke keer dat ik naar haar zou kijken ik aan hooimeier 100 euro moest betalen' waarop ik meteen zei ; ík dacht dat jij genoeg geld verdiende dus dit gaat niet door' doordat ik dit zei werd hij heel kwaad op mij en zei dat dit absoluut niet waar was in zijn ogen dan. ik dacht daar anders over .
toen dit weer voorbij was begon ik over roxy en haar wonde. Dit had hij vreemd genoeg allang gezien.
op dit moment liep hij met haar naar een andere kamer dus wat doe ik ik loop er achter aan .
hij zei meteen tegen mij dat ik in de andere kamer op de stoel moest gaan zitten
hij had haar gewogen en liep ook meteen mee weer naar de andere kamer.
hij heeft haar op aandringen van mij toch nog even bekeken en kreeg meteen een berg verwijten
hij zei dat ze niet goed gewiekt was en een voedings tekort had gehad bij de kweker en hij had ook geen goed woord over voor de kweker.
hij zei dat het de schuld van de kweker en mijn schuld was dat roxy zo onzeker was.
mijn mening verschilt hierover maar dat mag je natuurlijk weer niet zeggen een kreeg meteen weer een discussie met hem. 
op het gegeven moment begon hij te gooien met knuffels naar roxy waardoor ze twee keer van de stok is afgevallen.
ik mocht daar niet op reageeren de tranen schoten mij in mijn ogen en ik heb hem ook gezegt dat hij hier meteen mee op moest houden gelukkig deed hij dit na een paar keer zeggen ook .
heb nog een hele preek gekregen van hem en heb om 9uur al een keer tegen hem gezegt dat ik moest gaan maar meneer hoort zich zelf graag praten dus werd het half tien voor ik daar weg kwam.
er moest natuurlijk ook nog een betaling gedaan worden en het bedrag sloeg ik steil van achter over(160 euro).zat nog wel voer bij in dus dat moet er nog af.
heb hem overigens nog wel ff herrinnerd aan wat hij zei over niet duur. had ik beter niet kunnen doen want toen werd het nog later .eindelijk kon ik dan weg gaan,maar met wat?? hij had amper naar haar gekeken en ik was verre van gerust gesteld kwaad was ik gewoon   .
hij wou aan de wonde niets doen ik moest eerst het gedrag van ons naar roxy toe veranderen en moest dan over 3 weken maar eens terug komen.
dit doe ik dus nooit weer ik ga er nooit weer heen ik vind dit pure mishandeling maar ja dat is dan mijn mening.

nadat ik de kweker weer had gebeld met dit verhaal heeft ze mij gezegt dat ik het tot zondag maar even moest afwachten (het bloedde ook niet meer en ze kwam gewoon aan en at goed) en maandag toch maar even laten kijken bij een arts.
ik heb maandag meteen gebeld naar meneer volp in nijverdal en kon meteen komen met roxy.
dus de vogel in de auto opweg naar de dierenarts alweer.
maar deze keer verliep het heel anders. gewoon en aardig en zonder commentaar heeft hij haar meteen onderzocht.
omdat we het nog niet goed konden zien en roxy een beetje een de stress was heeft hij haar een roesje gegeven ik mocht overal bij zijn.
er zat een hele dikke en grote korst op en de veertjes waren er helemaal in vast gaan zitten ook de korst had een rare kleur .
hij zei dat als ik dit een paar weken had laten zitten het dan was gaan ontsteken.
hier schrok ik natuurlijk erg van en heb hem ook het verhaal van hooimeier verteld hij was hier ook niet blij mee maar goed ik was daar en hij heeft een paar veertjes om de wond weggehaald en toen de korst verwijderd.

het zag er goed uit maar het was wel open dus heb een zalfje meegekregen en ben weggegaan met de woorden dat als er iets is ik hem altijd kon bellen.
hij dacht dat dit wel goed zou gaan ik heb hem bedankt en betaald (50 euro).
en ben weer naar huis gereden.
thuis aangekomen heb ik haar meteen weer in de kooi gezet en was ze weer super vrolijk vrolijker als voorheen, ik vermoed dat ze er dus wel veel last van heeft gehad.

het wondje is nu dicht en gaat dus heel goed.
het is toch wel een beetje lang verhaal geworden en dan heb ik nog niet eens alles opgeschreven.
maar ja eind goed al goed ik weet voor mij zelf iniedergeval dat ik nooit meer naar hooimeier heen ga.

groetjes margareth

cosch

• Gast
Re: Een nare ervaring met Hooimeijer
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2008, 10:32:00 am »
Heel naar allemaal.  :cry: Gelukkig is het goed afgelopen.

Nu is er iemand hier op het forum die een nare ervaring bij Doornmalen heeft gehad met de dood tot gevolg. Ken ook iemand die een hele nare ervaring met Verstappen heeft gehad met de dood tot gevolg. Er zullen ook vast mensen wel es ontevreden bij Hedwig of Bastiaansen vandaan gaan.
Maar je hoort ook hele goede dingen over ze. En dat ze wel een gaaitje weten beter te maken waar bijv geen kans meer voor was of waarvoor ze alles gedaan hebben.

Dus ik probeer dit verhaal een beetje in perspectief te zien!

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2008, 10:43:18 am »
Ik heb het verhaal over Doormalen gelezen. Voor mijn gevoel een heel ander verhaal.

Dit is niet het eerste verhaal over Hooimeijer dat er zo uitziet. Het gaat me er ook niet om dat hij het diertje zonder behandeling naar huis heeft laten gaan, wat echt nare gevolgen had kunnen hebben als ze niet naar een andere VA was gegaan.

Het gaat me erom hoe ze behandeld is. En hoeveel geld ze moest betalen.
We weten allemaal inmiddels dat Hooimeijer een aparte man is en de 1 heeft er baad bij en de ander niet.
Maar als je met een zieke vogel komt is het wel prettig als er ook gekeken wordt naar waar jij met je vogel voor komt.
Dat is in het bovenstaande niet bepaald het geval...

Daarnaast weet ik niet of het nou zo'n handige keuze is om met knuffels te gaan gooien naar een gaai die al een flink gat in zijn buikje heeft.
Ik kan dat niet kundig noemen en ik vind dat mensen moeten weten dat dit soort dingen bij Hooimeijer gebeuren.
Dat dit zijn standaardprocedure is.

En misschien wel handig om te weten voor anderen, zodat je je kunt voorbereiden op de aanpak van Hooimeijer.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2008, 10:46:35 am door Dorian »

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2008, 10:49:17 am »
En misschien wel handig om te weten voor anderen, zodat je je kunt voorbereiden op de aanpak van Hooimeijer.

Hiermee heb je een heel goed punt.
Als men van te voren weet dat hij er op zo´n manier mee omgaat, dan kan men zelf de keuze maken of men daar heen wil.

Het zou sowieso fijn zijn als men wat meer informatie zoekt over de arts waar ze naar toe willen, om dit soort teleurstellingen te voorkomen.
Want is het niet zo dat wij op de verschillende forums al lang weten dat dit kan gebeuren bij Hooimeijer? Dus zou ik er ook nooit voor kiezen om met zoiets naar hem toe te gaan.

Maar is wel heel vervelend, als het om je eigen gaai gaat.

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2008, 11:28:46 am »
Jep, ik weet dat ook inderdaad en zou er dus ook nooit naartoe gaan.
Nou ja, misschien uit nieuwsgierigheid om het zelf een keer mee te willen maken.
Maar dat zou zonde van het geld enzo zijn.

Het is sowieso naar mijn mening een intrigerende man, als je zo alle ervaringen leest.
Maar dan zou ik denk ik echt meer gaan met een gedragsprobleem ofzo. Wat ze niet hebben.
En om dat nou te creeren om naar Hooimeijer te gaan  ;D

Maar goed, nu is er weer eens een actueel verhaal.
Hoe meer info, hoe beter overwogen je een keuze kan maken.  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2008, 20:20:58 pm »
Ik ben het met je eens dat iedere arts fouten zal maken, we zijn allemaal mens tenslotte  ;)
Maar mijn VA staat niet klaar om met knuffels te gooien en om mij honderden euro's lichter naar huis te laten gaan met de melding dat mijn gaai ( en ik ...  ::) ) een gedragsprobleem heeft als ik er kom vanwege wondjes en dat daar niet eens naar gekeken is.
En dit is niet de 1e keer dat ik dit lees en hoor...
De lijst negatieve ervaringen wat Hooimeijer betreft wordt langer en langer  :(

Voor gedragsproblemen kun je denk ik best naar hem toe gaan, voor lichamelijke problemen zou ik overslaan.

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2008, 10:40:35 am »
hij is net als zijn DVD een hoop gewouwel maar je hebt er niks aan. :)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2008, 11:29:00 am »
hij is net als zijn DVD een hoop gewouwel maar je hebt er niks aan. :)

Persoonlijk vind ik dit een beetje kort door de bocht.

Hij heeft zeker wel een goeie basis. Hij is er alleen in mijn ogen een beetje te ver in doorgeschoten.

Neem nou als voorbeeld zijn 5 stappen methode. Heel veel mensen nemen deze methode als basis mee in de opvoeding van hun vogel.
Men past deze methode vaak toe op een manier welke voor hun vogel van toepassing is.

Dat je er dus helemaal niets aan hebt, is niet waar. ;)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2008, 12:28:40 pm »
Persoonlijk vind ik dit een beetje kort door de bocht.

Hij heeft zeker wel een goeie basis. Hij is er alleen in mijn ogen een beetje te ver in doorgeschoten.

Neem nou als voorbeeld zijn 5 stappen methode. Heel veel mensen nemen deze methode als basis mee in de opvoeding van hun vogel.
Men past deze methode vaak toe op een manier welke voor hun vogel van toepassing is.

Dat je er dus helemaal niets aan hebt, is niet waar. ;)

we bedoelden dit niet echt serieus hoor. ;)
hij zal best een goede basis hebben maar als je een DVD besteld ga je er toch van uit dat er wel wat meer informatie op zal staan.
we hebben niet echt meer info op de DVD gevonden dan op de site.
wij zagen de DVD meer als een reclame filmpje.
maar dan wel een dure. ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2008, 14:34:38 pm »
Wat ik meteen dacht toen ik dit las is: Zij had blijkbaar géén idee hoe Hooimeijer in elkaar steekt en hoe zijn methode is. Zijn gedrag is het gedrag wat hij altijd vertoont. Vogel wegzetten, niet naar hem kijken etc. daat krijgt iedereen te horen. Als ze het geweten had en gelezen had hoe hij doet en is, had dat haar allemaal niet zo tegen de borst gestoten. Haar protest tegen die dingen maakte de start al niet goed. De meeste mensen hebben respect voor hem en zijn methode en zouden er anders in gestaan hebben, denk ik. Ze had beter meteen een andere arts kunnen raadplegen. Ook weet je meestal van tevoren dat jij duur is.

Maar goed, dat de wond niet bekeken is, kan ik niet goedpraten.. ;)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2008, 23:47:06 pm »
ik persoonlijk zou er toch niet naar toe gaan

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2008, 00:29:28 am »
De basis voor het trainen van dieren en kinderen door positieve ervaringen is eigenlijk heel simpel.
Je moet het alleen leren toepassen en dat is wat Hooimeijer met zo'n dvd probeert te doen. (denk ik)
Zien is geloven zeggen ze wel is  ;)

Als je een beetje bekend bent op papegaaienfora, dan kom je er al snel achter hoe Hooimeijer werkt, maar er zijn nog zat mensen die zich niet via dit medium inleren over hun levensgezel en dit dus niet weten.
Dat verhalen verteld mogen worden, lijkt mij wel een belangrijk en duidelijk punt.
Dat Hooimeijer zijn langspeelplaat opzet, als er weer is iemand binnenkomt met een vogel vind ik nog tot daar aan toe. Maar dat hij gewoon weigert/vergeet om te kijken naar, wat de eigenlijke reden was van het bezoek aan hem vind ik niet door de beugel kunnen  shootme

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: mei 09, 2008, 00:41:13 am »
...............
Maar dat hij gewoon weigert/vergeet om te kijken naar, wat de eigenlijke reden was van het bezoek aan hem vind ik niet door de beugel kunnen  shootme

dit vind ik het moraal van het verhaal, en dus heel spijtig! bye2
ik kan me ook goed voorstellen dat iemand, wie dan ook, perplex staat van wat er gebeurd, als er niet naar verwacht gehandeld wordt.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: mei 09, 2008, 10:01:42 am »

Dat Hooimeijer zijn langspeelplaat opzet, als er weer is iemand binnenkomt met een vogel vind ik nog tot daar aan toe. Maar dat hij gewoon weigert/vergeet om te kijken naar, wat de eigenlijke reden was van het bezoek aan hem vind ik niet door de beugel kunnen  shootme

Precies!

Dit verwacht je toch ook niet als je er komt met lichamelijke klachten van je gaai?  ???
Dan verwacht je dat er daarmee begonnen wordt, onderzoeken.

Voor het gedrag zal hij heus goed zijn, heb zelf ook veel aan die 5 stappen, maar als arts...  shootme

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Country: 00
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #14 Gepost op: mei 09, 2008, 11:42:56 am »
Soms vraag ik me wel eens af, wie zijn wij om te beoordelen welke dierenarts wel of niet goed is? Ik denk dat het goed is om ervaringen met elkaar te delen en elkaar op de hoogte te houden waar artsen te vinden zijn die verstand hebben van vogels. Voor mij is het niet zo belangrijk of het ook aardige mensen zijn.
Uiteindelijk maak je toch zelf de keuze naar welke arts je gaat als er iets is met je vogel.