Auteur Topic: Knoop doorgehakt, Kodi gaat weg...  (gelezen 6103 keer)

Eefjuh

• Gast
Knoop doorgehakt, Kodi gaat weg...
« Gepost op: mei 15, 2008, 13:28:04 pm »
Ik weet het, ik heb mijn best met Kodi gedaan maar sinds mijn vriend en ik uit elkaar zijn is Kodi onhandelbaar geworden.

Kodi is altijd al gefocust op mij geweest. Ik ben nu 2 weken amper thuis geweest en Kodi heeft amper geplukt. Ik kom thuis en hij begint gelijk weer met plukken. Ook het schreeuwen is weer erger geworden.

Ik moet het met pijn doen, want ik heb gezegd dat hij bij mij zijn laatste thuis zal vinden, helaas gaat het niet langer meer zo.

Ik heb gisteren Bert van Lorre en Co gebeld om te vragen of hij iemand wist die kodi zou kunnen opvangen. Bert blijkt een gezelschapsvoliere te hebben met ook nog andere oranjekuiven erbij en heeft aangeboden om zich over kodi te gaan ontvermen. De afspraak is wel dat mocht het niet gaan dat ik hem direct terug krijg en we een andere oplossing gaan zoeken.

Het N.O.P. is voor mij geen optie omdat het gevoel daarbij gewoon niet goed ligt..

Ik moet het doen, ik wil het niet, maar ik kan dit Kodi gewoon niet meer aandoen. Inclusief mijzelf, ik heb al heel wat geschreeuw gehoort uit hem de afgelopen 3 jaar dat hij bij me is, maar nu is het gewoon te veel van het goeie. Ik kan nergens meer uit zijn zicht zijn zonder dat hij schreeuwt....

Het spijt me... ik heb het niet waar kunnen maken.....

cosch

• Gast
Re: Knoop doorgehakt, Kodi gaat weg...
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2008, 14:00:51 pm »
Dat is moeilijk ja. console Hopelijk vind Kodi een goed huis. Sterkte

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2008, 14:15:36 pm »
Ik bewonder het dat je eerlijk tegenover Kodi en jezelf bent en dat je deze moeilijke keuze hebt weten te maken.

Het gaat het er uiteindelijk om wat het beste is voor Kodi en hoe jij je bij die situatie voelt.

Ik vind het een dappere beslissing.

Heel veel sterkte voor het moment dat je Kodi naar Bert gaat brengen console

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2008, 15:12:59 pm »
moedig van je, sterkte bij het afscheid  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2008, 15:52:09 pm »
Oh Eef, wat ontzettend jammer! Ik wist niet dat je vriend en jij uit elkaar waren ook (hoe zou ik dat ook moeten weten hihi). Ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n situatie onverdraaglijik is. Het lijkt me erg om toe te moeten geven dat iets niet gelukt is, maar je kunt moeilijk doorgaan tot jullie allebei gek geworden zijn he? Dus doe je er goed aan. Sterkte Eef!! console

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2008, 16:32:43 pm »
lijkt me een erg moeilijke beslissing, sterkte ermee  :-*

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2008, 19:39:44 pm »
He vervelend zeg, dat je deze beslissing hebt moeten maken :( Sterkte ermee!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2008, 19:40:09 pm »
Sterkte  :-*

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2008, 19:42:35 pm »
Eef console wat een moeilijke beslissing, maar wel heel dapper dat je hem genomen hebt hoor!! console
niet teveel jezelf verwijten he, das niet goed! en hun hebben ook een karakter en een wil waar jij niet om heen kunt!!
veel sterkte en succes :-*

Eefjuh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 16, 2008, 12:37:43 pm »
Ik heb vanochtend echt hard moeten huilen. Zijn gepraat zal ik zeker missen!! Het is ook echt een scheet van een beest en het spijt me zo tegenover hem dat ik het gewoon niet waar heb kunnen maken.

Toch weet ik zeker dat Bert hem verschrikkelijk goed zal verzorgen en dat hij krijgt wat hij nodig heeft. Het staat dan ook echt vast dat als het daar niet lukt dat we echt gaan zoeken naar een andere oplossing.

Het zal verschrikkelijk leeg worden, en het grote nadeel is dat Bert niet echt bij me om de hoek woont :(

@Loes
Jah we hebben een 4 en een half jaar relatie achter de rug, het laatste jaar ging niet zo goed meer en we hebben samen besloten er een einde aan te breien. Des al niettemin zijn we nog wel vrienden.
Gisteren was hij langs, en het meest bizarre is dat Kodi de hele avond zijn bek niet heeft open getrokken. Kera daarintegen heeft wel een klap gehad, die viel Bart gewoon aan. Ik denk dat ze verschrikkelijk boos is dat Bart weg is :( Heel jammer want Bart en Kera waren altijd de grootste maatjes :(

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #10 Gepost op: mei 16, 2008, 12:57:25 pm »
Kera daarintegen heeft wel een klap gehad, die viel Bart gewoon aan. Ik denk dat ze verschrikkelijk boos is dat Bart weg is :( Heel jammer want Bart en Kera waren altijd de grootste maatjes :(

Dat hoor je vaker he? Dat een kaketoe echt boos/agressief kan zijn wanneer ze zich verlaten voelen. :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: mei 16, 2008, 15:59:27 pm »
Ik heb vanochtend echt hard moeten huilen. Zijn gepraat zal ik zeker missen!! Het is ook echt een scheet van een beest en het spijt me zo tegenover hem dat ik het gewoon niet waar heb kunnen maken.

Toch weet ik zeker dat Bert hem verschrikkelijk goed zal verzorgen en dat hij krijgt wat hij nodig heeft. Het staat dan ook echt vast dat als het daar niet lukt dat we echt gaan zoeken naar een andere oplossing.

Het zal verschrikkelijk leeg worden, en het grote nadeel is dat Bert niet echt bij me om de hoek woont :(

@Loes
Jah we hebben een 4 en een half jaar relatie achter de rug, het laatste jaar ging niet zo goed meer en we hebben samen besloten er een einde aan te breien. Des al niettemin zijn we nog wel vrienden.
Gisteren was hij langs, en het meest bizarre is dat Kodi de hele avond zijn bek niet heeft open getrokken. Kera daarintegen heeft wel een klap gehad, die viel Bart gewoon aan. Ik denk dat ze verschrikkelijk boos is dat Bart weg is :( Heel jammer want Bart en Kera waren altijd de grootste maatjes :(

Het lijkt wel of het een beetje is zoals met kinderen bij een scheiding: zij zijn het meest de dupe- Maar ja, je kunt moeilijk bij iemand blijven voor de beesten of kinderen, daar word je erg ongelukkig van..

Sterkte hoor Eef, met het afscheid van Kodi! console

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Country: 00
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2008, 16:05:17 pm »
Het spijt me... ik heb het niet waar kunnen maken.....

Niet zo denken Eef, dat is niet nodig. Je hebt er alles aan gedaan, je hebt heel erg je best gedaan, en je hebt het zeker wel waar gemaakt.
Kodi zal best een goede plek vinden, ik weet zeker dat je daarvoor gaat. Jij zal hem nooit in de steek laten.
Ik denk dat je er goed aan doet om hem een ander plekje te geven. Het blijft alleen voor jou natuurlijk heel erg K dat dit nu gebeuren moet.
Hee Eef, dikke knuffels van ons allemaal en tot...... :-* :-*

Eefjuh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2008, 20:41:42 pm »
Het lijkt wel of het een beetje is zoals met kinderen bij een scheiding: zij zijn het meest de dupe- Maar ja, je kunt moeilijk bij iemand blijven voor de beesten of kinderen, daar word je erg ongelukkig van..

Sterkte hoor Eef, met het afscheid van Kodi! console

Jah ik vind het echt zo vreemd! Bart is 3 keer nu langs geweest sinds we uit elkaar zijn, en de eerste keer bleef Kera bij mij zitten, wat vreemd is omdat ze altijd direct bij Bart ging zitten als hij thuis was. De tweede keer had ze hem in zijn vinger gebeten, en gisteren dat hij opstond om weg te gaan vloog ze hem echt gewoon aan. Maar... Bart was ook bang van de vorige keer dus misschien heeft ze dat gemerkt...

Maarja, aan de andere kant hem ik eindelijk me zin gezien ze nu steeds bij mij zit hahaha! Met vrienden is het overigens geen probleem en bij nieuwe mensen ook totaal niet.. dus ze weet nog dondersgoed wie Bart is! Wat het nog vreemder maakt want als ze hem ziet zet ze gelijk al haar veren op zovan "kom mij es effe kriebelen dan?", dat gaat ook echt goed tot ie weggaat :(

Tja... ik ga het wel redden met Kodi. Het zal pijn doen maa rik kan gewoon niet meer voor hem doen dan ik al heb gedaan. Ik denk dat hij ongeveer over een maandje weggaat...... tegen die tijd zal ik jullie ook zeker op de hoogte houden, en uiteraard ook met foto's van waar hij dan komt te zitten!

Dank jullie wel voor jullie steun!!

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Country: 00
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #14 Gepost op: mei 19, 2008, 12:58:29 pm »
Hoe rottig het ook allemaal is, je doet het goed hoor Eef.  :-*