Auteur Topic: Dilemmy's kweek 2008 ~ grasje 5 jonkies & catharina's 1 jonkie  (gelezen 12484 keer)

Dilemmy

• Gast
Re: Dilemmy's kweek 2008 ~ 3 jonkies
« Reactie #15 Gepost op: juni 01, 2008, 21:19:07 pm »
Ja gaat zeker goed.

M'n viotte grasparkiet pop heeft eindelijk de leg te pakken, vandaag had ze me verrast met het tweede ei. Heb gelijk ook m'n andere grasparkieten de eieren geschouwd en ze zijn allemaal bevrucht dus het is afwachten wanneer er nog meer jonkies in het blok liggen.

En de catharina jonkies beginnen er ook steeds meer uit te zien als echte vogels. Ik denk nog een weekje en dan zijn alle veertjes door.

Groetjes Cinnemon

Dilemmy

• Gast
Re: Dilemmy's kweek 2008 ~5 jonkies
« Reactie #16 Gepost op: juni 08, 2008, 19:10:50 pm »
Hier maar weer even een update.

Met m'n catharina's gaat het harstikke goed. Ze proberen al uit te vliegen; maar echt vliegen kunnen ze nog niet  ;D. Dus ik zet ze iedere x weer terug, maar ze blijven het toch proberen.

Met m'n grasjes gaat het ook goed. Heb nu van de groene koppen al 3 jongen, waarvan er al 2 hun oogjes open hebben en de jongste is net uit het ei. Dus hopelijk red hij het. Ik had van dit koppel 4 jonkies kunnen hebben; ware het niet dat er een jong gestorven is bij het uitkomen  :cry:. Dat vind ik echt heel jammer, maar zal waarschijnlijk te zwak zijn geweest.

En m'n violetkoppel heeft 5 eieren gelegd. Dus nu hopen dat ze bevrucht zijn, maar schouwen kan nog niet omdat het daar nog te vroeg voor is.

Zodra ik foto's heb van de catharina's en grasjes zal ik ze posten.

groetjes Cinnemon

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dilemmy's kweek 2008 ~ 5 jonkies
« Reactie #17 Gepost op: juni 08, 2008, 21:16:22 pm »
Ben erg benieuwd naar de foto's!!

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #18 Gepost op: juni 15, 2008, 15:11:52 pm »
Ik had van dit koppel 4 jonkies kunnen hebben; ware het niet dat er een jong gestorven is bij het uitkomen  :cry:. Dat vind ik echt heel jammer, maar zal waarschijnlijk te zwak zijn geweest.

das de natuur he console

maar voor de rest gaat het prima lees ik! :thumsup:
ik ben ook wel benieuwd naar wat :pics: ;)

Dilemmy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 17, 2008, 20:41:49 pm »
Hoi,

Hier maar weer een update:

Bij de catharina's gaat alles goed. Ik heb een man en een popje uit de eerste ronde; en ze zijn ook al uitgevlogen en beginnen nu een beetje zelfstandig te eten.

Hier een foto van het mannetje (deze is al besproken):

Hier het popje:

Met m'n groene koppel grasparkieten heb ik toch wat tegenslag te verduren. Hier is helaas het jonkie dat als tweede uit het ei kwam overleden  :cry:. Met het oudste jong gaat het wel erg goed; begint nu al veertjes te krijgen en hij wordt sowieso groen; kan alleen niet goed zien of het een grijsvleugel is (dat is zijn moeder wel) en het jongste jong waar erg veel verschil in zit met de oudste weet ik niet of hij het gaat redden. Vond hem wat aan de slome kant, maar kan ook maar tijdelijk zijn.

En met m'n violettenkoppel gaat het ook erg goed. Ze heeft maar liefst acht eieren gelegd; en voor zover ik kon zien met schouwen zijn er 7 bevrucht en 1 twijfelgeval.

Ondertussen zijn mijn Catharina's begonnen met de 2e ronde hopelijk gaat deze beter dan het eerste.

Ik houd jullie op de hoogte; ga nu ff nederland aanmoedigen.

groetjes Cinnemon

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
Re: Dilemmy's kweek 2008 ~ 4 jonkies
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2008, 21:33:16 pm »
Wat zijn catha's toch een schatjes he  :hart:

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #21 Gepost op: juni 18, 2008, 22:45:23 pm »
zien er goed uit , welke kleurslagen zijn het?

sterkte met de grasparkietjes

groetjes rolf

Dilemmy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 20, 2008, 13:46:26 pm »
zien er goed uit , welke kleurslagen zijn het?

sterkte met de grasparkietjes

groetjes rolf

De kleurslagen van de Catharina jonkies zijn als volgt: het mannetje is een olijfgroene en het popje is een groene grijsvleugel.

Hier dan nog een kleine update van m'n violette grasparkieten; daar heb ik sinds gisteren 1 jonkie van. Dus ben benieuwd hoelang de rest op zich laat wachten.

groetjes Cinnemon

Dilemmy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 21, 2008, 19:08:15 pm »
Hier weer een update:

Met m'n grasparkieten koppel groen x grijsvleugel groen; gaat het helaas niet goed, gisteren hebben ze weer een jonkie dood laten gaan. Nu vermoed ik dat mams de jonkies aan het aanpikken is geweest. Ik heb nog een jonkie over (die ik dus nu met de hand ga opvoeden) en die heeft overal blauwe plekken en ook mist hij wat veren; althans hij zou meer veren moeten hebben op deze leeftijd. Voor de rest is het een hartstikke actief beestje dus hopelijk werkt het met handopfok en krijgt het zometeen een leuk huisje.

Dan de stand met m'n violette koppel; deze hebben ondertussen twee jonkies  :a036: en voor zover ik kan zien gaat het al harstikke goed.

groetjes Cinnemon

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #24 Gepost op: juni 21, 2008, 21:40:26 pm »
ach wat zielig van die gras-jonkies, hoop dat het met het laatste jong goed komt. :(

Dilemmy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 25, 2008, 13:49:25 pm »
Met m'n grasparkietjonkie gaat het ook super goed. Was wel in het begin voor hem wennen dat ie pap uit een spuitje kreeg, maar ondertussen is hij er al helemaal aan gewend. Gisteren heeft het zelfs al een beetje nutribird pellets op. Maar dat was waarschijnlijk nog een beetje te zwaar voor hem dus hij heeft de laatste maaltijd die hij meestal krijgt voor ik naar bed ga (zo rond een uur of elf half twaalf) moeten overslaan zodat z'n krop helemaal leeg was. Waardoor hij vanmorgen vroeg natuurlijk reuze honger had, maar ja voor ik hem pap zou geven moet zijn kropje leeg zijn en dat was ook het geval. Voorlopig geen nutribird meer  :)

Met mijn violette grasparkieten koppel gaat het ook goed ondertussen hebben zij al 3 jonkies liggen en mams voert goed en ze wordt bijgestaan door paps.

Mijn Catharina's doen het ook super. De jonkies eten al zelfstandig en hun moeder heeft ondertussen al weer 5 eieren gelegd.

Ga zo nog eventje foto's maken van de grasparkietjes en dan post ik ze zo snel mogelijk hier.

groetjes Cinnemon

Dilemmy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 26, 2008, 11:16:40 am »
Hier heb ik nog wat foto's van de grasjes.

Dit is het handvoerparkietje (nog niet besproken)

Hieronder het nestje van de violettenparkieten (nog kaal en blind)

hier nog eentje:

Ze groeien allemaal echt als kool.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #27 Gepost op: juni 27, 2008, 12:41:10 pm »
goed hoor!!! :thumsup:

Dilemmy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 11, 2008, 15:39:08 pm »
Hoi allemaal,

Hier weer een update van mijn parkieten. Sorry dat ik nu pas weer update maar ik zit met rsi op de bank en ben van de week nog ziek geweest ook dus dat ging bij mezelf effe minder.

Maar bij mijn violettengrasparkieten gaat het ondertussen super goed. Ze had maar liefst 8 eieren gelegd waar er 5 van uitgekomen zijn. Ondertussen beginnen ze veertjes te krijgen en ik kan al met zekerheid zeggen dat er een heel mooi kleurtje paars uitkomt. Eentje wordt waarschijnlijk licht grijs, maar dat is natuurlijk ook een mooi kleurtje. Zodra ik dus foto's heb post ik ze gelijk kunnen jullie ook beoordelen.

Met de catharinaparkieten gaat het ook goed. Maar liefst 6 eieren en er zijn er al 2 van uitgekomen. Helaas is er al eentje doodgegaan, maar ja dat is de natuur; alleen sterke vogels overleven. Dus hopelijk komt de rest ook nog uit en dan heb ik meer uit het nestje dan de eerste ronde. Ervaring komt met de tijd zullen we maar zeggen.

Groetjes Cinnemon

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Dilemmy's kweek 2008 ~ grasje 5 jonkies & catharina's 1 jonkie
« Reactie #29 Gepost op: juli 11, 2008, 15:43:00 pm »
geeft toch niet console we zijn allemaal wel eens minder aanwezig toch ;)
hoop dat het voor jou snel beter gaat!  :-*

gaat dus goed met de kleintjes! :thumsup: behalve 1tje dan, maar inderdaad, de natuur bepaald he ;)