Auteur Topic: Dagboek van mijn parkietjes  (gelezen 11076 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van mijn parkietjes
« Reactie #15 Gepost op: juli 21, 2008, 00:23:47 am »
Nog een paar fotootjes van de Catha's gemaakt  :pics: Bij Dutchy valt de rui erg op en die ziet er nu niet echt op zijn best uit... als je haar maar goed zit... kun je nagaan hoe hij zich moet voelen als dat nieteens goed zit  :( Soms zitten ze er echt zielig bij, maja, dat is opzich ook wel catha eigen he... en ze zijn ook nog wat jong voor een eerste rui  ??? Voor de rest rommelen ze nog lekker in de kooi en hebben alles weer herontdekt  :thumsup: Bij Flemmy heeft de rui wel zn voordelen: dr koppie raakt weer begroeid  :dance: Aan 1 kant zie je dat nu mooi, aan de andere kant moeten er nog een paar nieuwe veertjes bij komen.

Flemmy dr nieuwe koppie aan 1 zijde:

Dutchy met zn nieuwe pennetjes:

Saampjes in de zon, de pupil van Flemmy valt nu goed op ipv dat het geheel rood is. Is het trouwens ook normaal voor ino's dat ze bollere ogen hebben?  ??? Valt namelijk hard op. (misschien niet op de foto's)

Flemmy is best een cathig dametje... :bruce:  :o

Maaar ze komt altijd nieuwsgierig voor me staan als ik bij de kooi sta. Alles goed in de gaten houden hoor!

En nog een nieuwsgierig koppie  :)

De grasjes hebben de bodem ontdekt van de volière!!  :thumsup: Zal vast komen omdat ze het wachten op de voerbakken zat waren :) Als ik dan met de nieuwe bakken aan kom, begint er een heel fluitconcert om het eten aan te kondigen  :whistling: Voor zolang ik nu vakantie heb en ik best wel kan uitslapen, heb ik maar besloten om snachts toch een voerbak te laten hangen met de zaadjes die er van die dag over zijn zodat ze iets tot hun beschikking hebben tot het verse voer er aan komt. Heb ook gemerkt dat als ze pas laat op de ochtend hun eten krijgen, ze de rest van de dag ook weinig eten... Een beetje te vergelijken met het ontbijt bij mensen dus.

De nachtdoos is ook al ontdekt... vanaf dat ze er zaterdag tegen de avond er in zijn gegaan tot woensdag hebben ze het voor elkaar gekregen om een 2e ingang te knagen  :o Zo snel al! Maja, wist dat het niet grasjesproof was  :) Ze zien maar wat ze er mee doen, zolang ze zich maar lekker vermaken.

Ohja, een kat heeft de volière ook ontdekt... hij heeft er al een keer tegenaan gehangen  :o Ik had die kat nooit eerder gezien, maja, dat geschreeuw van die beestjes is ook ver te horen  :-[  Gelukkig kan ie ze niks aan doen vanwege de kleine openingen in het gaas, maja, hij kan ze wel elke keer lekker op laten schrikken  :cry: Dat wordt dus opletten en wegjagen  :argh:
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2008, 00:26:25 am door NaOmi_W »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: juli 24, 2008, 15:51:04 pm »
Met dat mooie weer sta ik regelmatig wat langer voor de volière te kijken hoe het allemaal gaat met de grasjes. Ze doen het goed  :dance: Zien er goed uit, gaan goed met elkaar om, eten zelfs zonder veel protest met meerdere uit 1 voerbakje  :thumsup: Dat wilden ze eerst niet doen hoor!  :(
Idefix is met de vrouwen aan het flirten  :-[ Hij zit achter Batty EN Muis aan en laat Fifi dr eigen gang gaan, zij vraagt zo nu en dan wat aandacht van Ickx. Maar de mannen laten die Romeo niet helemaal zn gang gaan hoor, hij wordt ook nog weleens weggestuurd. Behalve dat geflirt zijn ze nog best wel veel als koppel te vinden.

Snachts is er nog wel elke keer paniek in de kooi en hoor ik ze rondfladderen. Kan zijn doordat er iemand door het gangpad loopt of dat er een vogel is die wat laat nog aan de vlieg is. Maar ze zullen er wel aan wennen  :hot: het schuldgevoel dat ze zo in het donker zitten te paniekeren wordt nog altijd opzij geschoven  :hot:

Het gaat dus goed met al het gespuis  :dance:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: juli 31, 2008, 17:49:50 pm »
Afgelopen zaterdag heb ik een grote schaal gekocht om als badderschaal te gaan gebruiken. Binnen waren het niet echt van die badgasten, maar ik wilde ze de kans toch niet ontnemen om zich eens uit te leven in zo'n grote schaal, lijkt me toch een veiliger gevoel geven dan een klein badhuisje aan een kooi  ??? en ze durven toch op de grond te komen, dus de schaal ontdekken ze ook wel. Alleen het doel lijkt ze te ontgaan  :CENS Ondertussen heb ik Idefix er 2x uit zien drinken en voor een kort moment zat er ook nog een ander op, maar weet niet meer wie  :-[ , ze schrokken op van die verrekt schrikachtige duiven  :seestars: Het zou leuk zijn als ze er toch eens in zouden gaan badderen  :a036:

De jonge duiven en vogels vliegen hier met regelmaat tegen het raam aan  :cry: Gelukkig heeft nog geen ervan zijn nekkie gebroken, maar toch schrik ik elke keer weer een beetje. Deze week was een van de duiven helemaal de kluts kwijt. Uiteindelijk ging hij op de droogmolen zitten en heb er rustig foto's van mogen maken.

Die zit er zielig bij he? Kwam ook allemaal vocht uit zn snavel bij het ademen, weet niet wat dat was... Hij is na een tijdje weggegaan en hebben em niet meer in de tuin teruggevonden.

De nachtdoos die nu meer weg heeft van een kijkdoos in de volière, heb ik ook eens een fotootje van gemaakt. Zoals jullie kunnen zien, hebben ze zich goed uitgeleefd!

En eindelijk weer wat fotootjes van de grasjes  :thumsup: De papegaaienschommel is erg in trek. Soms zitten ze er met zijn 3-en op! Nou, had nooit gedacht dat ze elkaar zo dichtbij op 1 attribuut zouden tolereren!
Hier zitten Muis en Seppe wat te zoenen:

Kiekeboe

Ickx is in de volière weer helemaal opgebloeid. Vaak zat hij binnen een beetje sipjes erbij, maar nu is hij weer een echt grasje  :dance: Nog wel rustig, maar meer rechtop en voor zichzelf opkomend  :thumsup:

En als ik dan van het staren naar de volière terugkom, zitten de Catha's nieuwsgierig te kijken wat ik daar aan het doen was

Zo af en toe zit Dutchy er maar gek bij :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: augustus 11, 2008, 17:11:20 pm »
We hebben hier een logeetje, de hond van mn zus, flink beest hoor... offe... een klein beestje met een flinke mond :) Heb zelf wat meer met grotere honden, beetje gek aangezien ik altijd bang ben geweest voor honden... doodsbang... dus hij heeft meer met mn ouders dan met mij. Dat is laat op de avond goed te merken. Vaak ligt hij bij hun op bed, maar hij is de laatste tijd steeds aan het spoken en blaffen terwijl de rest al ligt te slapen, dus mag hij regelmatig niet meer mee. Dan ligt hij er zo bij... voor de deur te wachten  ???

Heb ook nog wat foto's van de catha's gemaakt. Regelmatig doe ik iets van fruit in het zaadbakje en regelmatig wordt het door Flemmy er uit gemikt  :CENS Niet omdat ze het niet lekker vindt, ze duikt er achteraan om het op de bodem lekker op te eten. Laatst een braam waar ze van zat te smullen

Een vuil bekkie :) Valt nogal op met een licht kleurtje

En ik zag zomaar Dutchy met een lange veer in zijn pootje en daarmee spelen  :hart:

Hij viel na deze foto op de grond  ???  :CENS hup, er achteraangeklommen, veertje weer gevonden en weer netjes mee naar boven genomen om weer verder te spelen :)

Zoals bij Flemmy valt te zien, groeien de veertjes nog niet volop rond de oogjes. In haar 'kraag' zit ook nog altijd een minder bedekte plek. Er zijn daar wel pennen te zien, maar dat waren er eerder ook al  ??? Ik vind ze niet terug op de bodem gelukkig, maar vraag me wel af waarom ze wel allemaal veertjes verliezen, nieuwe pennetjes krijgen, maar ze nog niet een mooi vol koppie heeft. Zal het aan de kleurslag liggen?  ??? Het is niet dat ik er ontevreden over ben hoor. Vind haar echt een dotje zoals ze is  :hart:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: augustus 14, 2008, 15:18:02 pm »
*zucht*  :-[

Het is maar goed dat ik hier bij mijn ouders woon en ik mijn verstand nog nét niet heb verloren... Anders zou ik het toch wel moeilijk hebben gehad om niet mn volière verder te vullen met allemaal parkieten die ik zo leuk vind   :nailbiting: Er zitten nu 6 grasjes in die echt alle ruimte hebben, ik moet ze soms gewoon zoeken om te zien of ze er allemaal nog zitten. Dan sta ik er recht voor en tel ze... 1,2...3...4 en 5... hmmmmm  ??? waar is nummer 6? Even de ene kant op leunen en kijken... niks... de andere kant op leunen... niks... over de grond kijken... nee, daar ligt er gelukkig ook geen... Ah! Joh, recht voor mn neus op stilletjes op de voerbak aan het smikkelen! Of... Achter het boomstammetje die in de hoek hangt in de tralies gekropen... In de doos zitten ze niet... Ja, daar heb ik 1x Muis in gezien :) Die zat met haar kont en staart naar buiten gestoken hangend aan de andere kant in een gat van de doos en Seppe, haar partner, zat achter haar in de tralies een beetje op te jutten. Uiteindelijk had hij het voor elkaar hoor en zat ze op de zitstok die in de doos steekt :)
Ickx en Batty hebben vandaag voor de 2e keer bewezen dat ze nog altijd bij elkaar horen, hij mocht er weer bovenop terwijl ik toe mocht kijken  :-[ Hij deed zijn best hoor en mocht er meteen voor nog een 2e keer op, ze kon er geen genoeg van krijgen blijkbaar  :-[ Totdat de anderen aan kwamen vliegen en hun stoorden. Batty was daar absoluut niet van gediend en Muis heeft dat geweten  ;D
Fifi is een beetje een einzelgänger, vaak zit ze in haar uppie op een zitstok, bij de voerbak of op de papegaaienschommel. Daar zit ze dan kalmpjes te rusten, te eten of nog wat na te knabbelen op een vliesje. Ze heeft ook een troon... Tegen een van de zitstokken hangt een lange trap die helemaal naar boven in de volière leidt, dan zit ze daar op de bovenste trede met uitzicht over haar koninkrijk  :) Zo nu en dan krijgt ze wel wat aandacht van Ickx, af en toe voeren ze elkaar, toch niet helemaal monogaam dus  :CENS
En Idefix... ja, dat is gewoon een enorme flirt bij de nieuwe dames. Hij hangt veel bij Muis rond en wordt daarbij af en toe weggejaagd door Seppe. Ook bij Batty probeert hij het, maar met minder succes dan bij Muis. Ook bij haar wordt hij regelmatig weggejaagd door haar partner Ickx. Hij laat Fifi best wel links liggen... die zal hij al te goed kennen zeker? Mannen...   :-X

Maar goed... er zouden er dus nog genoeg bij kunnen  :-[ Ik kom ook achter steeds meer soorten die bij grasjes gezet kunnen worden, heel erg... :) Sowieso gaan de Catharina's er nog bij wanneer ik terug van mn afstudeerstage ben en er geen plannen zijn om de volière te verhuizen. Misschien dat er daar 2 koppels van in zullen gaan. Daarnaast hebben vanaf het begin al Valkparkieten op mn lijstje gestaan en de wildkleur Bourke is daar ook bij gekomen. Gister kwam ik er achter dat ik Stimpy van Speggel ook stiekem wel erg leuk vind  :hart: Maar daar had ik nooit eerder bij stilgestaan. Je ziet zo weinig van dit soort, hier op het forum en op google kwam ik ook al weinig tegen.. Ja, Diana en Charles met de kids... Ik moest ook eerst eens nazoeken welk soort het eigenlijk is... Princess of Wales dus! Wat nagezocht en ja hoor... past helemaal in mijn plaatje  :-[ Makkelijke vogel die bij grasjes te houden is, binnen mijn budget zit en gewoon erg leuk  :-[ Eigenlijk zou ik die ooit dan als huiskamervogel willen wanneer ik daar de mogelijkheid, ruimte en tijd voor heb. Het lijkt me niet echt een vogel voor een buitenvolière zegt mijn gevoel zo  :CENS Dat zou dan wel neerkomen op 10 vogels extra  :seestars: Als ik overal koppels van wil dan... Dat wordt dan nog eens uitbreiden naar een grotere volière  :-[ Hihi :) Maja, dat is allemaal nog in de verre toekomst. Eerst moeten mn ouders straks nog 5 maanden voor al 6 vogels zorgen en daarna ben ik hopelijk eindelijk klaar met school. We zien dan wel weer hoe het met mijn plannen en vogelambities gesteld is  :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: augustus 14, 2008, 18:20:04 pm »
 :o  Schaamteloos!!

Heb ik zojuist zitten vertellen hoe Ickx zat te bewijzen een koppel te zijn met Batty... heb ik tijdens het eten iets anders mogen aanschouwen  :-[
Ickx en Fifi zaten de hele tijd samen op een stok zonder anderen erbij. Daar zaten ze constant achter elkaar aan terwijl ze tegelijkertijd van elkaar weg liepen (kunnen niet met en niet zonder elkaar :) ) en als Ickx dan in de hoek gedreven was, vloog hij een half rondje en landde aan de andere kant van de stok weer in alle vrijheid... voor een seconde lang ofzo... Weer achter elkaar aan en van elkaar weglopen en in de hoek gedreven een half rondje vliegen om weer hetzelfde riedeltje te beginnen. Na een aantal minuten dit te hebben gevolgd, toonden ze opeens wat anders  :o Ickx ging er bovenop!! Die ge*le ouwe vent! Het duurde niet lang, ze werden voor heel even gestoord.
Na de storing gingen ze weer achter elkaar aan en vluchtten voor elkaar weg, weer halve rondjes en verder achter elkaar aan en weglopen... Ze kregen er geen genoeg van leek het, tot Fifi er weer zin in had en met dr kontje omhoog ging staan en ja, Ickx ging weer op de uitnodiging in, een aantal keer!  :o

Denk dat het toch zeker wel een kwartier heeft geduurd heel dit proces  :seestars:

Hoe doet ie dat toch zonder dat er ruzie in de groep ontstaat  :nailbiting:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: augustus 28, 2008, 14:10:41 pm »
Muis is flink bezig aan de doos. Denk dat ze em nog niet mooi genoeg vond en hier en daar dus de nodige aanpassingen aan het maken is  :CENS

Deze foto's zijn een weekje oud en ondertussen kan ik weer nieuwe schieten, zo rap zijn ze! Zal eens zien of ik een filmpje er van kan maken

Het lijken net broertjes :)

Had nog een filmpje gemaakt waar toevallig Ickx weer in actie was, bij Batty dit keer, maar YouTube wil maar geen juiste mailconfirmatielink sturen  :angry: dus kan em daar niet plaatsen en voor Photobucket is ie te groot :(
Heb wel nog een leuke van de catha's: touwtje trekken :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: september 04, 2008, 21:47:44 pm »
Vorige week had ik nog foto's gemaakt van het eindresultaat van de doos voordat ik em er uit haalde en de rest ingespoten heb tegen bloedluis. Op een ochtend stond ik te kijken nadat ik de voerbakjes had geplaatst en zag opeens zo'n rood dingetje lopen  :o  :bruce: :boxer: :starwars: ... en hij was dood  :dance: Kan zijn dat de doos er invloed op heeft gehad, dus die er maar uit gehaald he. Het was een zonnige namiddag dus ook mooi voor op de foto's  :thumsup: Kwam er alleen in Blijdorp pas achter dat mn camera op het fotograferen van documenten ingesteld stond  ??? Dus helemaal toppie lukten ze niet altijd  :(

Ze konden em nog niet met rust laten...

Flirten  :hart:

Nog meer flirten  :hart:

Dacht dat ze deze dingetjes met rust lieten, maar zo te zien zijn ze er meer mee bezig geweest dan ik dacht :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: september 14, 2008, 11:52:31 am »
Gister ook even voor de vogels aan het proberen geweest met mn haaknaald :) Heb sisaltouw gepakt en ben eens wat gaan proberen. Mn eerste probeersel was best leuk!! Er kwam een leuke ring uit wat als schommel gebruikt kan worden als hij wat groter zou zijn geweest en hij is een leuk vermaak om te slopen :) Heb het bij de catha's er in gehangen en hij is meteen populair  :thumsup: ze zaten er zelfs al ruzie om te maken  :bruce:

Volgende keer eens wat grotere en wat andere dingen proberen  :dance:

« Laatst bewerkt op: september 14, 2008, 11:54:33 am door NaOmi_W »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: oktober 11, 2008, 14:09:03 pm »
Sommigen van jullie hebben het al gelezen dat ik gister een gewond parkietje had :( Ik kwam thuis van school en ging even bij de volière kijken. Ik zag al direct een roodbruine vlek afsteken op het lichtblauwe verenpak van Seppe, maar dacht dat mn ma een braam in een etensbakje had gedaan. Toch even wat langer blijven staan om er zeker van te zijn of het dat ook was, want ik kon nergens een braam ontdekken, in de bakjes niet en op de grond niet (meestal gooien ze 'onbekende' dingen er direct uit). Omdat Seppe in zijn relaxmodus was en dus nauwelijks van zijn plaats af kwam en lekker met zn buikje over zijn pootjes zat met 1 pootje ingetrokken, kon ik weinig zien, dus de stokken gecontroleerd. Ja hoor... op 1tje zag ik wat bloedvlekjes en op het puntje van zijn snaveltje zag ik ook een vlekje  :nailbiting: Met de andere parkietjes ging het goed, dus ik neem aan dat hij ergens een irritatie had of iets dergelijks en zichzelf een beetje heeft zitten toetakelen :( Hij was nog wel gewoon het oude beestje en deed niet anders dan anders en niet anders dan de andere vogels. Toch even wat medicijntjes in het drinkwater gedaan (homeopatisch) en hem er even mee zitten sproeien omdat ze zo weinig drinken en hij dan bij het poetsen van zijn veren toch wat binnen krijgt (tip van mn ma).

Vandaag niets meer te zien  :dance: Hij stond netjes op zijn pootjes en die waren helemaal schoon, ook zijn verenpakje had geen vlekjes meer  :dance: Zat gister nog even te balen dat ik voor het donker werd ben vergeten te controleren hoe het ging en hoopte dat ik em vanmorgen niet op de grond hoefde tegen te komen... maar het gaat dus prima  :thumsup:

De Catha's hebben vandaag ook de dag van hun leven... Ik dacht: laat ik ze weereens wat trosgierst geven. Dus ik met een sliert de kooi in en wachten tot ze interesse kregen. Maar aangezien ze nooit interesse toonden om er uit te vluchten, deed ik ook niet veel moeite om de opening helemaal te blokkeren... En ja hoor... zul je zien dat Flemmy precies zo komt te zitten dat ze er half uit hangt  :seestars: Ik nog voorzichtig proberen haar terug in de kooi te krijgen, maar dat zag ze blijkbaar niet zitten en vloog er vandoor...  :nailbiting: Voor 1 raam hangt gelukkig vitrage, dus daar vloog ze niet tegenaan, het andere raam heeft dat niet en vloog ze wel tegen aan :seestars: Dus die stortte neer op de vensterbank... Daar bleef ze wat naar buiten zitten staren en wat trippelen. Mn ouders zijn er vandaag niet, dus ik maakte me ook niet druk om ze meteen weer in de kooi te krijgen :) Maar Dutchy vond het maar niks dat zijn vrouwtje er opeens vandoor was gegaan en riep op zijn hardst met een geluidje die ik nooit eerder heb gehoord. Flemmy bleef daarentegen rustig en gaf weinig respons. Dat lokte natuurlijk een verontwaardigde Dutchy uit zijn schild en die kwam ook even een kijkje buiten de kooi nemen. Weer een vogelvlucht door de kamer en tegen het raam  :seestars: Ok, ze weten nu dus beiden van het bestaan van ramen af... Ik probeerde me er maar niet te druk om te maken... Dutchy ontdekte de kooi alweer snel en ging daar bovenop zitten. Later vond hij het wel weer welletjes en zocht zijn vertrouwde huisje op waarvan alle deuren en ramen open stonden zodat hij niet lang hoefde te zoeken hoe hij terug moest. Beduusde Flemmy fladderde later op mn mouw toen ik bij de vensterbank stond om te kijken hoe met met haar ging, ze zat als een hond te hijgen... ze houden helemaal niet van in het zonnetje zitten en die scheen (nog steeds) lekker door het raam. Van mn mouw is ze op de kooi gegaan, maar heeft het deurtje dat ik haar wees, genegeerd en hangt nu nog altijd in de tralies aan de buitenkant van de kooi. Niet omdat ze de deur niet kan vinden hoor, ze is die ondertussen al een paar keer gepasseerd, maar blijkbaar hangt ze daar wel prima.

Mn ma zei laatst nog dat er wel een speelplaatsje in de vensterbank kan als de kooi dan op de tafel wordt gezet, maar dat we dat wel moeten proberen wanneer mn pa er niet is. Het was niet mn opzet om dat nu te gaan testen, maar kan nu wel zeggen dat ze niet bepaald veel vliegen :) (waar mn pa dus niet zo van houdt vanwege hun wat andere vorm van ontlasting dan dat van grasjes :) ) Natuurlijk is het op dit moment erg onwennig voor ze en kan ik niet echt zeggen dat ze inderdaad niet veel rondvliegen, maar we kunnen denk ik best eens proberen hoe ze het vinden op zo'n klimtoestel. Had op internet wel een leuke voor ze gezien  :dance: Ja, ik weet dat je het ook zelf kunt maken, maar vond iets van 13 euro niet veel om eens te kijken hoe het ze bevalt  :-[

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: november 01, 2008, 19:47:06 pm »
Met de vogels buiten gaat het al een stuk beter  :thumsup: De heren hebben nu aardig witte koppies in plaats van rode :) De stekeltjes staan ze erg goed  ;D Zal daar morgen eens foto's van proberen te maken, hoop dat mn camera dan mee wil werken. De dames hebben ook wel wat puntjes, maar lang niet zo veel als die punkers. Ik vind het wel zielig voor ze dat ze juist met het onverwacht aanbreken van deze koude dagen nog midden in hun rui zitten  :( ... nog een actiepuntje voor morgen dus: maten opnemen voor het plexiglas... Had die kou niet nu al verwacht, dus heb die nog steeds niet gehaald.  :CENS Besef me net dat het al november is... een maand van december vandaan  :-[ Tijd voor de kou dus.

Het valt me op dat ze nu een stuk meer zijn gaan eten. Normaal lieten ze altijd nog wel iets over in de bakjes dat dan voor de buitenvogels werd gestrooid. Maar als ik nu 's ochtends met nieuw voer kom, dan hangen ze allemaal rond de voederplateau's en laten het bijna niet toe om die rond te draaien zodat ik de nieuwe er in kan doen  :seestars: Eerst dacht ik dat ik gewoon wat laat was met nieuw voer geven, kijkend naar de tijd van de dag daarvoor, maar het gebeurd nu gewoon elke dag! Ik moet een hele strategie uitvoeren met ze afleiden en voor de gek houden om heel rap een plateau te kunnen draaien zonder dat er eentje vast komt te zitten of door de opening heen komt kijken  :nailbiting: Vanmorgen dacht ik: laat ik eens kijken wat ze zullen doen als ik met een bakje binnen stap. Nou, dat heb ik dus niet kunnen testen zonder het risico dat ze uit de deur zouden vliegen  :seestars: Ze hingen in het gaas, Idefix ging zelfs op de grond trappelen om nieuw voer! Dus maar weer geprobeerd om ze bij een plateau weg te krijgen om het voer te plaatsen en vervolgens weer mn best gedaan om ze veilig terug te draaien. Vandaag dus ook wat meer voer er in gedaan. Ze zullen het vanwege de kou harder nodig hebben en dus meer eten. Ben benieuwd hoe ze morgen gaan doen en of er dan wel iets van het voer over zal zijn.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: november 23, 2008, 15:50:28 pm »
Gisteren een creatief idee gekregen om in plaats van rondom plexiglas te plaatsen om zo een groot binnenhok te creëren aangezien dit best duur is...  :-[ Even naar de Marskramer geweest voor een opbergdoos met deksel en daar 2 stokken in vast geschroefd en een gat in het deksel gemaakt  :thumsup:

Makkelijk open maken van het 'hok' dus om schoon te maken en het is te zien of ze er in komen  :dance: Nu is het deksel nog niet geplaatst om ze eerst even zo te laten wennen. Denk namelijk dat ze het met deksel maar een eng groot ding zullen vinden en er alsnog niet in gaan (net als met de kartonnen doos). Ik wilde eigenlijk foto's maken, maar het sneeuwt en het is koud  :-[ Dus vanachter het raam vandaan even wat geschoten:

Fifi op de mega climber van Nicky. Probeer ze maar te ontdekken achter die sneeuw vandaan :)

Hier de 2 nieuwe attributen (ook een voedersilo (moet nog hoger opgehangen worden en wat verder naar achter omdat ie zo alsnog nat kan worden))

Het deksel dat nog binnen is:

En gewoon nog foto's vanwege de sneeuw  :hot:

Een eenzame kraai op het dak

Toch nog een beetje kleur, a touch of pink

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: november 24, 2008, 16:46:50 pm »
Vandaag waren ze met zijn allen aan het in en uit de box vliegen, dus ze waren al aardig vertrouwd met het nieuwe geval. Daarom vandaag al het deksel er op geplaatst met wat trosgierst er in. Helaas was het voer in de silo nat geworden, dus die meteen mee naar binnen genomen om te laten drogen. Verder hadden ze alleen nog een klein bakje met vers voer, ze hadden niet veel keus, haha. Nou... ze waren al snel heel erg nieuwsgierig! Of hongerig... Je zag ze echt enorm twijfelen: zal ik, of zal ik toch maar niet...? En dan dat lijfje ook al helemaal startklaar, maar toch terugkrabbelen :) Binnen 10 minuten had Fifi genoeg van het getreuzel en ging op het stokje bij de ingang zitten om lekker te smullen. Best snel!!  :o

Halverwege de middag zaten ze zelfs gezellig met zijn 4-en er in, allemaal aan het smullen.  :dance:

Door het vochtige weer was de volière erg smerig geworden. De oude poepjes waren erg vochtig en hij moest dus nodig onder handen genomen worden. Dit heb ik dan ook gedaan en terwijl ik daar binnen bezig was, zaten ze zelfs gewoon in de box! Dat had ik dus echt niet verwacht omdat ik vermoedde dat ze zich dan helemaal niet veilig zouden voelen. Ze hebben zichzelf enorm overtroffen!   :thumsup:

Ikke dus blij dat ze zo moedig zijn geweest vandaag en dat alles weer lekker schoon is. Ik hoop dat ze het nut van de box gaan zien en daar lekker veilig en droog hun nachten gaan doorbrengen.

Ondertussen hangt ook de silo weer, een stuk hoger en wat meer naar het midden toe. Ze waren daar enorm blij mee.  :dance:

Kijk goed!!  :dance:

In de aanval :)

En de Catha's zijn er ook nog altijd  :hart:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: december 08, 2008, 12:39:29 pm »
Vorige keer hadden ze buiten een voedersilo gekregen. Opzich heel handig natuurlijk en konden ze vast wennen voor als mn ouders straks voor ze gaan zorgen en tussendoor ook een weekje op vakantie gaan (plus de rest van de familie). Gelukkig hebben we dat gedaan want wat ik eerder al een keer had aangegeven was er een probleempje wanneer het voer vochtig was geworden; het stroomde dan niet meer goed door... Op de laatste dag moest ik ook het voer in het gootje schudden of de silo van de schotel af halen zodat er nog een dag aan voer tevoorschijn kwam, de zwaartekracht werkte daar niet meer op en bleef dus netjes onder de silo liggen. Dat moest beter kunnen vond ik!

Sinds zaterdag hebben ze dus een nieuwe! Ben een paar winkels langs geweest en de meeste hadden gewoon die ik al heb, of eentje met een plastic fles waar je niet doorheen kon kijken. Die ik nu heb werkt de zwaartekracht wel goed op en ze hebben een randje die er voor dient om op te zitten. Het bakje is wel diep waardoor er voor zo'n hele dag voer in ligt, maja, dat kan eventueel nog wel verholpen worden door er een 2e bodem in te leggen. Hij hangt nu een paar daagjes en ik ben tevreden  :dance: Nu kan ik ze straks écht zonder zorgen voor die maandjes achterlaten.

Hier zit Bonnie er te eten

Toen ik aan kwam lopen, zat Clyde lekker met een schommeltje te spelen :)

Jammer dat ze niet allemaal zo scherp gelukt zijn :( Denk dat ik teveel trilde ofzo...

Had ook nog binnen geprobeerd om foto's van Dutchy en Flemmy te maken, maar met het daglicht op de achtergrond komen ze maar donker over... Heb wel nog een filmpje gemaakt dat aan het uploaden is, geeft een indruk van de geluidjes die ze maken :) (ohja, en het tikken van de koekoeksklok...) Toen ik het filmpje op mn laptop zat te kijken, kwam er vanuit de kooi meteen reactie op hun eigen geluidjes :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #29 Gepost op: december 08, 2008, 14:58:46 pm »
Eindelijk klaar met uploaden  :seestars:

Ja, ik weet dat ie donker is :(