Auteur Topic: Dagboek van mijn parkietjes  (gelezen 11503 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van mijn parkietjes
« Reactie #30 Gepost op: december 15, 2008, 16:31:46 pm »
Even een update over de voersilo. Hoe spannend :)

Afgelopen dinsdag ging ik na thuiskomst even bij de vogels kijken. En wat zag ik daar op de grond liggen? De schotel van de silo  :seestars: Het was niet mn ma die em daar had gelegd, hij was gewoon gaan vliegen... Hij is dus niet zo geschikt voor een massa vogeltjes die zwaarder zijn dan vinkjes :)
Ben dus weereens creatief geweest en heb de schotel van de andere silo er onder gebonden. Daar zaten toch al gaatjes in, dus van het ene gaatje, door de ring van de nieuwe silo, naar het andere gaatje. Die hangt er nu mooi onder. En wat een voordeel! Alle dingetjes die ze langs de nieuwe schotel laten vallen, de vliesjes dus voornamelijk, komen allemaal op die oude schotel terecht  :thumsup: Scheelt weer enorm in rommel op de bodem!  :dance:

Op het filmpje van de vogels in de tuin is ie wazig te zien http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=10658.msg324730#msg324730

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #31 Gepost op: januari 26, 2009, 16:23:49 pm »
Even fotootjes van het nieuwe huisje van Flemmy, Dutchy en mij :)

Zo was de slaap-woonruimte eerst, deze meubels zijn van de huurbaas:

In de badkamer stond helemaal geen kastje of iets  :seestars: Dus daar het ladekastje gezet, ik had zelf namelijk nog een klein dressoir voor een prikkie van marktplaats af gehaald. Ook vond ik het wat 'raar' om om het zitgedeeltje heen te moeten om bij slaapruimte 2, de kledingkast, te komen, dus heb het allemaal wat verbouwd. Dit is het resultaat na 2 volbeladen auto's en wat schoonmaakwerk:

Dutchy en Flemmy vonden het maar niets :( , ze waren vanaf vrijdagavond (middag eigenlijk als je de autorit meerekent) tot laat op de middag op zaterdag stil. Sochtends toen ik om 9u wakker werd, had ik ze tussendoor maar heel even gehoord. Normaal zijn ze om dat uur al wel actiever dan dat, of ze luisterden gewoon heel goed naar de doek op de kooi  :CENS Het was echt superschattig dat toen ik een geluidje maakte naar ze, dat ze meteen reageerden en geluidjes terug begonnen te maken  :hart: De doek lag niet helemaal over de kooi, daar is ie niet groot genoeg voor, dus de zijkanten waren nog half open, en daar zag je het koppie van Flemmy omlaag hangen om me aan te kunnen kijken :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #32 Gepost op: juni 04, 2009, 09:07:01 am »
 :( Vanmorgen mail gehad van mn pa. Afgelopen maandag is er een parkiet ontsnapt uit de buitenvolière... Waarschijnlijk bedoelen ze Batty, ze weten het niet goed. Die heb ik vanaf september 2007, tegelijk met Seppe was ze nummer 3 en 4. Nu zit Ickx alweer alleen :( voor de 2e keer een vrouwtje kwijt. En Batty was niet tam, dus ik heb geen idee hoe ze het nu zal doen en of ze opgevangen zal worden... Ze heeft geen ring, dus ook geen ringnummer...

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: juli 25, 2010, 11:38:25 am »
Zo, ondertussen is alles weer verhuisd. Ook de voliere is nu mee en staat op een heerlijk plekje.

De catharinas van ThaGoony en SuzieCue doen het ook heel goed.

Gisteren voor de buitenvogels een bad gehaald op een pilaar en dan kunnen de parkietjes niet achterblijven he! Dus hun schaal ook op een pilaar. Denk dat het water zo iets langer schoon blijft van bijvoorbeeld vliesjes van het eten.

Hier wat nieuwe foto's

Voor ThaGoony en SuzieCue

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #34 Gepost op: mei 20, 2011, 22:53:14 pm »
De voliere staat nog steeds mooi! Wel een kwartslag gedraaid, zo zien we ze beter vanuit huis en staat mooier naast de vijver met waterval die mn ventje gebouwd heeft  :thumsup: Heb daar nog geen foto van om hier te tonen, maar die komt zeker! Ben trots op het resultaat  :-[

Nu gaan we ook dit jaar niet uitbreiden qua m2, maar wel nog een paar vogeltjes er bij. Nu zat ik al te zoeken naar valkjes en zo kwam ik net een kweker met een buitenvoliere vol prachtige valkjes tegen  :hart:

Vooral deze vind ik werkelijk geweldig:

Dus... gevraagd om volgende week een afspraak te maken!!!  :dance:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #35 Gepost op: juni 13, 2011, 15:51:37 pm »
Vandaag goed nieuws en slecht nieuws...

Fire lag vandaag op de grond, ze leefde nog, dus gelijk met wat voer in een reisbakje gezet en lekker rustig binnen geplaatst. Helaas was er wel al te zien dat we weinig verwachtingen mochten hebben en inderdaad... Vanmiddag is ze dan toch overleden :( Is onverwachts gegaan, had niet eerder aan haar gezien dat er iets was, maar ja, we weten allemaal hoe goed ze daar in zijn...

Het goede nieuws is dat het vorige bericht positief vervolg heeft gehad, heb 2 valkjes!! Ze brengen qua geluid weer leuk extra leven in de volière en ben er gek op  :hart:

Volgens mij is het niet hetzelfde popje, maar vind haar net zo mooi!

Daarnaast hebben we de volière alweer even beter in het zicht vanuit huis. Ook is goed te zien wat er nog altijd als uitbreiding gepland is :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #36 Gepost op: juni 13, 2011, 18:39:35 pm »
Het zijn niet mn parkietjes, maar het zijn wel vogels :)

We hebben sinds deze week een kippenren en vanmorgen kippen gekocht  :dance:  De eerste 2 eitjes zijn al gelegd  :seestars: