Auteur Topic: Vogel sieraden  (gelezen 15438 keer)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Vogel sieraden
« Reactie #30 Gepost op: juli 11, 2008, 16:43:34 pm »
Heb het plaatje al aangepast Nic, sorry.

no probs! geen sorry, als je topic niet kent, kan je er niets aan doen toch ;)
daarom had ik hem ook niet weggehaald ;)

Dus tegen de tijd dat jij iets anders mega hebt gemaakt heb ik de mijne realistisch!  tongue2

dat hoop ik wel ;D

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #31 Gepost op: juli 14, 2008, 00:05:02 am »
ik zei het ooit al ergens anders, je moet een winkeltje openen met die gadgets voor gaaien en gaaienliefhebbers  ;)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #32 Gepost op: juli 14, 2008, 12:46:21 pm »
ja idd  :thumsup: :-*

ik heb de ontwerpen verstuurd.. nu begint het moeilijke gedeelte..
het wachten...  :hot:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #33 Gepost op: juli 14, 2008, 21:08:04 pm »
ik zei het ooit al ergens anders, je moet een winkeltje openen met die gadgets voor gaaien en gaaienliefhebbers  ;)

Jaaa,. voor een agaatje hou ik me aanbevolen  :thumsup:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: juli 14, 2008, 22:47:17 pm »
Jaaa,. voor een agaatje hou ik me aanbevolen  :thumsup:

en ik voor een roseetje en een grijsje , maar ze moeten wel van goud zijn  ;)
zilver word zwart bij mij

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #35 Gepost op: juli 14, 2008, 23:40:08 pm »
hele bestellingen hier :)

ik ga eerst kijken of dit wat wordt en of dat financieel nog aantrekkelijk is ;)

Offline mariska3009

• Aangepikt eitje
  • Coco <3
« Reactie #36 Gepost op: oktober 19, 2011, 20:50:19 pm »
best leuk inderdaad.. maar niet helemaal wat ik zoek..
beetje te popperig, of kitcherig, hoe je het noemen wilt..

ik had meer dit idee:

plaatje wat ik zelf ontworpen heb  :thumsup:
3 dagen over gedaan  :hot:
deze gaat dus ook naar de goudsmid! ;)

ben nu bezig voor een grasparkiet, en wil ook nog een grijsje maken als proef!  :thumsup:

Ik ben direct verliefd geworden op jouw plaatje, toen ik hem zag.!

Ik zal hieronder even kort toelichten waarom ik dit vind!

Als klein kind kreeg ik een parkietje voor mijn verjaardag. Een jonge groene grasparkiet, licht gekleurde neusdoppen, kort staartje en zwart op de snavel. Ik noemde hem 'Paulie'. Wij zijn samen opgegroeid. Onafscheidelijk van elkaar. Deze parkiet was speciaal, hij kon trucjes. Het miauwen, fladderen wanneer ik met mijn handen wapperde en het na fluiten van bepaalde deuntjes. Een speciale vogel en een vriend voor het leven. Zelfs het spelen met een flesje water of het klikken van een balpen was al genoeg om hem uren te vermaken. Hij nam overal genoegen mee.
Toen ik op vakantie was heeft mijn broer op hem gepast, echter na een telefoontje wist ik al dat er iets niet goed was... en ja hoor, de vogel was gevlogen. Ik ben dagenlang ontroostbaar geweest en mijn vakantie was verpest. Eenmaal thuis aangekomen zat er een andere parkiet in de kooi. Mijn broer dacht dat dat 'Paulie' was. Maar helaas, ik ken hem uit duizenden. We hebben een advertentie op de tv geplaats en kregen een reactie van een buurvrouw waar ze een parkietje hadden gevonden. Ik wilde niet meer eten, ik wilde kijken of hij dat echt zou zijn. Eenmaal toen bij dat huis aangekomen waren en naar binnen mochten. Had ik tranen van geluk... HET WAS HEM... hij was weer terecht! Mijn vogel, mijn vriend.
We hebben samen veel beleefd, avonturen, blijdschap, verdriet en voornamelijk veel plezier!
Helaas overleed Paulie afgelopen 24 september en was op 6 dagen na, bijna 10 jaar oud geworden. Ik ben inmiddels 20 jaar geworden.

Zoals je merkt is dit een speciale vogel met een speciaal verhaal. Ik heb een uitgebreid verhaal geschreven over hem om er altijd aan terug te kunnen denken. Dat zit nu op 2,5 pagina, maar ik ben hier nog niet klaar mee. Dit is immers een korte samenvatting.

Ik heb er diezelfde dag nog over na zitten denken om een as sierraad te laten maken, maar deze kon ik niet zo snel op het internet vinden en leek me nogal duur.. Ik heb er voor gekozen hem in de tuin te begraven, met pijn in mijn hart.

Nu wil ik toch iets speciaals laten doen en ben al langs een juwelier geweest, om een foto in een ketting te laten graferen. Dit kan via de 'oude' manier, een foto in een standaard vormpje ( ovaal, rond, hartje,, vierkant) of op een nieuwe manier. Denk aan het merk Imenso. Een nieuw sierraad waarbij je een munt in een ring kan doen en eventueel nog een munt aan de achterkant. Ik zie mijzelf daar eerlijk gezegd niet mee lopen en wilde iets speciaals laten doen.

Graag zou ik van jou willen weten hoe de andere ontwerpen eruit zien en hoeveel het haar heeft gekost om het te laten maken. Dit is de perfecte ketting is die ik zoek! Mensen gaan je zo niet raar aan staan te kijken wat je hebt gegrafeerd in een ketting, maar dit kan gewoon algemeen bedoelt worden. Persoonlijk vind ik dit ook wel wat mooier!

Ik zou het zo fijn vinden als ik hier een reactie op kan krijgen  :thumsup: Dit betekend veel voor mij...
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2011, 20:53:40 pm door mariska3009 »

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: oktober 19, 2011, 21:10:03 pm »
wauw  wat een verhaal en wat een krak van een parkietje had jij  :hart:

ik hoop voor jou dat nicole dit leest en je kan helpen, ze is nog maar zelden online  ;)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #38 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:52:47 pm »
Ik ben direct verliefd geworden op jouw plaatje, toen ik hem zag.!
.................
.............
Ik zou het zo fijn vinden als ik hier een reactie op kan krijgen  :thumsup: Dit betekend veel voor mij...

hoi mariska !
Ik heb het grasje niet meer gemaakt dacht ik..
Ik ben toen bij een zilversmid geweest en die zei dat het wel te doen was! ik heb er toen zelf niets van laten maken hoor.

maar goed, het nummer van hem is +31-(0)10-4661658 hij zit in rotterdam, en heeft voor mij vele dingen gemaakt,
hangers, uitgesneden ringen met naam, en naamhangers. het zijn chinezen dus erg vriendelijk en geduldig.
misschien dat als je hun dit plaatje mailt dat ze er iets mee kunnen..
zo niet, gewoon elke smid af gaan, er is er echt wel 1 die de uitdaging aan wil ! !

ik wens je veel succes met je zoektocht !
ik stuur je ook even een mailtje dus check je efteling mail !

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #39 Gepost op: oktober 22, 2011, 20:54:02 pm »
wauw  wat een verhaal en wat een krak van een parkietje had jij  :hart:

ik hoop voor jou dat nicole dit leest en je kan helpen, ze is nog maar zelden online  ;)

ik probeer hier nog elke dag te lezen, maar door mijn nieuwe functie op mijn werk, systeem analist, en wat troubles in paradise, heb ik erg weinig tijd om te reageren..  bye2

Offline mariska3009

• Aangepikt eitje
  • Coco <3
« Reactie #40 Gepost op: oktober 24, 2011, 18:28:08 pm »
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllll.... heeeeeeeel erg bedankt voor je berichtje. Denk dat het ook nog even afwachten is hoe het plaatje er in het echt uit komt te zien  :) eigenlijk ook wel spannend!

Iig alvast bedankt voor het nummer van de zilversmid, dat helpt al een heel eind. Wanneer ik dan ook echt heb wat ik wil zal ik hun direct bellen!

Ik ga mijn mail bekijken!