Auteur Topic: Gouldamadines tussen parkieten?  (gelezen 1236 keer)

Asura

• Gast
Gouldamadines tussen parkieten?
« Gepost op: juli 14, 2008, 11:36:45 am »
Deze zomer wordt onze voliere gebouwd en nu zijn we aan het bedenken welke vogelsoorten we erin willen hebben :dance:

De voliere wordt ongeveer 2 meter breed x 2 meter hoog en 3 meter lang (buiten) en een binnenhok van ongeveer 2,5 meter breed, 1 meter hoog en 85 cm diep. Waarschijnlijk komt er nog een klein binnenhokje bij van ongeveer 85 x 85 cm voor kwarteltjes.

Er komen in ieder geval grasparkietjes in, maar we willen misschien ook valkparkieten, catharinaparkieten of splendid parkieten. En ik heb gouldamadines altijd heel mooi gevonden, zouden die er ook bij kunnen of worden die geterroriseerd door de grotere parkieten? ???

Ik wil er sowieso niet meteen heel veel vogels in gaan doen (1 koppeltje per soort, 3 a 4 verschillende soorten). Verder ben ik ook niet van plan om met alle soorten te gaan kweken (misschien wel nestkastjes erin hangen en kijken of ze iets doen, maar zo niet dan is het wat mij betreft geen ramp).

Ik wil graag wel wat meer lezen over ervaringen met bovengenoemde soorten?
Andere suggesties voor vogelsoorten die erbij zouden kunnen zijn ook altijd welkom natuurlijk ;)