Auteur Topic: Dagboekje van Ivy en Mojo  (gelezen 2455 keer)

Offline SuzieCue

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
Dagboekje van Ivy en Mojo
« Gepost op: juli 17, 2010, 11:56:56 am »
Ivy en ik gaan ook een dagboekje bijhouden! Hier gaan we alle leuke verhaaltjes en vorderingen van Ivy neerzetten met af en toe wat foto's erbij :pics:

Eerst maar eens een foto om kennis te maken. Dit is Ivy... :hart:

Ivy is nu 3 daagjes bij ons en ze went al goed. Ze huppelt al vrolijk door haar kooitje, springt op de takjes en laat zich al goed horen!
's ochtends laat ze een piepje horen om te laten weten dat ze wakker is, overdag laat ze ook wel merken dat ze er is.  :)
Ik ben meteen begonnen met trainen mbv trosgierst. Gisteren zat Ivy al voor het eerst op m'n vinger  :dance: Ik had nooit verwacht dat dat al zo snel zou gaan! Vandaag bleef ze al een stuk langer zitten en kon ik met haar van de ene kant naar de andere kant van de kooi bewegen. Ik kan haar laten opstappen en afstappen op verschillende takjes. Als Ivy opstapt zeg ik "op" en als ze eraf stapt zeg ik "af".
Ik ben echt supertrots op mijn kleine Ivy, ze is zo nieuwsgierig en leergierig! Dit gaat helemaal goedkomen! :hart:

« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2011, 19:31:44 pm door SuzieCue »

Offline SuzieCue

• Net geringd
Re: Dagboekje van Ivy (ons valkje)
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2010, 12:06:20 pm »
Als jullie reacties willen plaatsen kan dat hier: http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=34601.0

Offline SuzieCue

• Net geringd
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2010, 17:18:50 pm »
Vandaag weer een stapje vooruit!

We zijn weer lekker aan het oefenen. Ivy komt weer op mijn vinger zitten om te snoepen van de trosgierst. Nu ben ik toch wel een pestkop, want ik wil dat Ivy ook op mijn hand komt zonder trosgierst... Dus trosgierst aan de kant. Ivy heeft goede zin vandaag, want ze stapt zo op mijn vinger en laat zich verplaatsen naar het speelgoed midden in de kooi. daar ging ze lekker op haar gemakje zitten spelen met de touwtjes en kraaltjes.

Na een pauze kwam Ivy weer op m'n vinger zitten en wilde ik proberen haar even een stukje buiten de kooi vast te houden, zo kan ze daar ook alvast aan wennen..
Zie hier het resultaat!  :a036:

Ik geloof dat we een echt knuffeldiertje in huis hebben! Ze is echt niet bang. Na weer een pauze legde ik mijn arm in de kooi, eens kijken wat ze zou gaan doen. Ze sprong vanuit zichzelf op m'n arm, liep een stukje over m'n arm en daar bleef ze lekker zitten. Ze vond het wel comfortabel geloof ik, want Ivy besloot een lekker dutje te doen op m'n arm. coolthumb
Na het dutje was het tijd om nog wat verder te ontdekken. Ivy kwam wat verder op mijn arm, bijna tot aan mijn schouder.

Dat begon ze toch wel erg spannend te vinden, want toen draaide ze zich om en liep ze weer richting kooi, daar heb ik haar weer op een stokje gezet en nu zit ze weer lekker ontspannen te fluiten.

Ohwja, dat is ook wel leuk om te vertellen. Ivy doet ook al heel erg hard haar best om deuntjes na te fluiten. We beginnen bij de basis; het bouwvakkersfluitje. Af en toe komt ze al aardig in de buurt.

Wat is het toch een schatje :hart:

Offline SuzieCue

• Net geringd
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2010, 12:17:30 pm »
Na even een kleine tegenvaller te hebben gehad, gaat het weer helemaal goed met Ivy. Ze krijgt geen antibiotica meer en ze heeft geen enkele keer mee gebraakt. gelukkig!   :dance: Nu weer lekker aan het oefenen. Ivy klimt al uit zichzelf op m'n arm en gaat direct op m'n schouder zitten. Dan lopen we eens een rondje door de kamer. Ze is erg nieuwsgierig en onderzoekt alles goed. Iedere dag is weer een nieuw avontuur.

Zo zat ze gisteren de xbox controller te bestuderen.. laat mij dat ook maar eens proberen... :)

Vanmorgen lekker ontbeten aan tafel en Ivy zat er lekker bij te spelen, ze wilde alles zien. We hebben een bakje neergezet met een klein beetje voer, zodat ze gezellig mee kon eten.  :a036:

Daarna vond ze het goed geweest en ging ze weer op avontuur. We hebben ontdekt dat we een nieuw muzikaal talent in huis hebben!  ;D

Na dit grote avontuur was Ivy toch wel een beetje moe, dus is ze weer lekker een dutje gaan doen in de kooi. :yawn:

Offline SuzieCue

• Net geringd
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2010, 20:23:55 pm »
Sinds afgelopen dinsdagavond heeft Ivy een vriendje! Hij heet Mojo en is een witmasker mannetje van 3 maandjes jong. We hebben hem opgehaald bij een hobbykweker in België.
Het is voor Mojo heel erg wennen om binnen te zijn, want in België zat hij in een volière met sowieso 10 andere valkparkieten, waaronder zijn ouders. Ivy is vanaf het begin al super nieuwsgierig en wil constant contact; poetsen en zo. Echt schattig, maar Mojo had daar de eerste dagen helemaal nog geen trek in, dus dat was regelmatig bekvechten.
Gisteren en vandaag was Mojo erg veel aan het roepen, vanmiddag heeft Giel een bordje voer op de bodem gezet en sindsdien is hij wat rustiger.

Vanavond wilde ik een paar mooie foto's van Mojo maken, maar Ivy is een beetje ijdel en wilt overal bij zijn... zie hier het resultaat!

Dit is Mojo! Ivy zit al nieuwsgierig te kijken 'wat ben jij aan het doen??'  :)

'Als Mojo op de foto mag, wil ik er ook bij!'

'Nu heeft Mojo genoeg aandacht gehad... Ik ben veeeeel leuker tongue2'

Offline SuzieCue

• Net geringd
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2011, 14:09:00 pm »
Time flies... het is alweer een jaar geleden dat ik de eerste foto´s van Mojo heb geplaatst. Tijd voor een update dacht ik zo!

Mojo is behoorlijk veranderd, een echte mooie witmasker :hart:

Ook even een fotootje van Ivy

Mojo en Ivy samen

en zo zitten ze het liefst  :)

het gaat goed met ze, we hebben helaas een periode gehad waarbij we niet zo veel aandacht aan ze konden besteden als we hadden gewild, maar dat zijn we nu aan het inhalen.. Ze zijn momenteel geen fan van onze handen, dus kroelen etc zit er helaas niet in.. ik hoop dat we ze alsnog zover kunnen krijgen. Ze zijn wel super nieuwsgierig en willen altijd bij ons in de buurt zijn.
Als het lekker weer is zet ik ze met kooi en al lekker op het balkon zodat ze kunnen zonnen, dat vinden ze superfijn, net als douchen. Ik zet bijna iedere dag de kooi open zodat ze lekker wat kunnen vliegen en meestal komen ze me ook opzoeken om in de buurt te zitten spelen of lekker op m'n schouder slapen.
Mojo is nu de laatste tijd wel een beetje aan te testen door te schreeuwen, we hopen dat we dat goed aanpakken. We geven ze alleen aandacht als er niet geschreeuwd wordt, proberen ze af te leiden en extra te belonen als ze lekker aan het spelen zijn etc.
Wat ik wel jammer vind is dat ze geen fruit eten.. brood eten ze heel graag, als ik een boterham eet, pikken ze het bijna uit m'n mond ;D maar fruit laten ze liggen.
Nou, dat was weer even een korte update! Tot de volgende..  ;)

Offline SuzieCue

• Net geringd
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2011, 14:10:32 pm »

Offline SuzieCue

• Net geringd
Re: Dagboekje van Ivy en Mojo
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2011, 10:19:29 am »
We hebben 2 nieuwe huisgenootjes sinds gisteravond  :dance:
Het zijn 2 grasparkietjes van 8 weekjes jong.

We gaan vandaag brainstormen over leuke namen die wij bij ze vinden passen. We hopen dat ze goed overweg kunnen met Ivy en Mojo. Voor nu is het het belangrijkst dat de grasjes even wennen aan hun nieuwe omgeving.

Spannend! :)