Auteur Topic: Ara Speelstandaard  (gelezen 6444 keer)

ramp

• Gast
Ara Speelstandaard
« Gepost op: oktober 04, 2008, 17:21:17 pm »
Na het dilemma van de Ara kooi het volgende.
Alhoewel de ara overdag normaal gesproken in de papegaaienkamer zal zitten, moet hij toch ook regelmatig mee naar de leefruimte en zich daar ook goed voelen.
Daarom graag ieders reactie wat betreft de speelstandaard.
Voorlopig heb ik de Laura (http://www.dierenvilla.be/nl/parkieten-21/speelstandaards-204/speelstandaard-laura-54.html)in mijn hoofd.
En voor de keuken de Sam (http://www.dierenvilla.be/nl/parkieten-21/speelstandaards-204/speelstandaard-sam-3749.html)
Hebben jullie mischien andere/betere ideeen?

Marc

Edit Cosch: Hoofdletters verwijderd uit titel!
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2008, 17:23:06 pm door Cosch »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Ara Speelstandaard
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2008, 17:26:53 pm »
De eerste is wel een mooie en kan je ook best veel mee zoals speeltjes eraan bevestigen,
dat is bij de tweede een stuk minder makkelijk.

ramp

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2008, 17:40:59 pm »
De eerste is wel een mooie en kan je ook best veel mee zoals speeltjes eraan bevestigen,
dat is bij de tweede een stuk minder makkelijk.

de tweede is enkel bedoeld als zitplaats in de keuken, dus denk ik wel voldoende als de afstand tussen de zitstok en de bodem groot genoeg is.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2008, 18:08:42 pm »
De eerste vind ik helemaal geweldig.

De 2e is voor een noodzit begrijp ik. Even koffie zetten, theewater koken etc. Bij het eten koken zal ie niet in de keuken zitten ga ik van uit, omdat van tefalpannen behoorlijk giftige dampen afkomen waar vogels zelfs dood aan kunnen gaan.

Mijn vogelarts heeft ook een ara en die zit ook af en toe op zo'n standaard als de 2e in de praktijk, het moet kunnen dus. :CENS

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2008, 18:16:36 pm »
Citaat
tefalpannen

alle pannen met teflon dus :angry:

ik heb al een jaar geen eitjes gebakken, want ik heb een open keuken ???

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2008, 18:19:10 pm »

ramp

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2008, 18:26:05 pm »
vind deze ook heel goed
http://www.happybird.nl/images_groot/standaard%20S35015gr.jpg?

Vindt die minder dan wat ik in gedachten heb.

Paegaai NOOIT in de keuken wanneer het kookvuur aanstaad, veel te gevaarlijk. Teflon pannen heb ik niet, ik gebruik gietijzeren pannen, veel lekkerder en gezonder voor mens en dier.
Het is de bedoeling dat wanneer ik inde keuken het voer voor mijn toekans en leguanen klaar maak of een boterhammetje eet, de ara daar ook zal zijn, net zoals mijn hondje.

Marc

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2008, 18:55:55 pm »
Vindt die minder dan wat ik in gedachten heb.

Paegaai NOOIT in de keuken wanneer het kookvuur aanstaad, veel te gevaarlijk. Teflon pannen heb ik niet, ik gebruik gietijzeren pannen, veel lekkerder en gezonder voor mens en dier.
Het is de bedoeling dat wanneer ik inde keuken het voer voor mijn toekans en leguanen klaar maak of een boterhammetje eet, de ara daar ook zal zijn, net zoals mijn hondje.

Marc

Ooooo, wat klinkt dat gezellig. Gietijzeren pannen, in de keuken eten (dus een tafel in de keuken). Voer voor de toekans en leguanen, Ik zie een boerderij voor me met zo'n heerlijk boerenkeuken en een zwaar eikenhouten tafel, zelfs klompen zie ik voor me. De ara op zijn standaard, meekijkend en hopend op een hapje.

Misschien ooit een  :pics: van dit idyllische beeld? :dance: :pics:

ramp

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2008, 19:21:00 pm »
Ooooo, wat klinkt dat gezellig. Gietijzeren pannen, in de keuken eten (dus een tafel in de keuken). Voer voor de toekans en leguanen, Ik zie een boerderij voor me met zo'n heerlijk boerenkeuken en een zwaar eikenhouten tafel, zelfs klompen zie ik voor me. De ara op zijn standaard, meekijkend en hopend op een hapje.
Misschien ooit een  :pics: van dit idyllische beeld? :dance: :pics:

Nee hoor, gewoon een heeeel groot appartement, waar ik in de kleinste slaapkamer slaap, een klein ingericht zithoekje en de keuken is van mij, de veranda herbergt mijn verzameling orchideeen en bromelia's

Marc

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2008, 22:04:15 pm »
Eerste is een mooie, ja, al vind ik ze altijd wel duur en knutsel liever zelf wat, is goed te doen hoor als je beetje handig bent.
Maar als het geen probleem is dan is de eerste een mooi ding en 2e voor ff ook prima.

giggles

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 04, 2008, 22:25:16 pm »
Ara's zijn hele goeie slopers, dus ik denk op zich dat een speelstandaard best een goed idee is...
Als ze de stok doorkauwen, dan kan je deze vervangen voor een natuurtak...

Een javaboom is nog mooier. Dit hout is keihard, maar niet onbreekbaar trouwens...  :hot:
Hij gaat wel een stuk langer mee als gewone takken van een fruit- of wilgenboom...
Wij plaatsen vaak nog wat extra takken op de javaboom, zodat ze ook wat te slopen hebben  :dance:

PS: groenvleugels zijn echt fantastische beesten  :hart:

ramp

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 05, 2008, 00:54:48 am »
Heb lang getwijfelt tussen een blauwgele en een groenvleugel ara als eerste ara. Na geel opzoekwerk bleek me de groenvleugel het meest geschikt om mee te beginnen, voornamelijk vanwege zijn zachte en rustige karrakter. De blauwgele die er bijkomt, zal geboren worden uit een zéér rustig koppel, waarvan ik vorijaar ook al jongen hanteerde. Spijtig genoeh waren dit allemaal poppen en ik zou liefst mannen hebben, daar poppen naar mijn mening beter ingezet worden voor het behoud van e soort omdat die minder frequent zijn.

Wat betreft zitstokken vervangen, wel hier is er geen probleem voor mij ik kan wekelijks wel een nieuwe partij hebben, vooral van wilg daar verschillende vrienden en kenissen hier altijd wel een overschot aan hebben.
Het Java hout vindt ik wel mooi, maar veel te duur om te laten versnipperen. Een speelstandaart met regelmatig verse takken lijkt me dus het beste. Ook is dit makkelijker te reinigen.

chantal

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 06, 2008, 16:01:33 pm »
Ik heb de speelstandaard Laura voor mijn ara en 2 andere vogels (grijze en amazone) Sinds kort hebben we het ook naar het plafond uitgebreid. Echt een super ding.