Auteur Topic: voliere  (gelezen 6277 keer)

debolle

• Gast
voliere
« Gepost op: oktober 30, 2008, 22:34:01 pm »
hoi
ik heb een vraag.
ik wil een voliere bouwen bij achter tegen de schuur en in de schuur een nachthok maken zodat ze nog wel lekker binnen kun zitten.
nu is mijn vraag wat doel je in voliere houtsnippers of grond of gewoon op de steen.
en nu zat ik te denken dat ze nu misschien nu niet naar buiten kunnen rond deze tijd ze zitten nu ook al in de schuur.
wat voor vogels kunnen bij elkaar in een voliere zoals aga's grasparkieten en valkparkieten kunnen die zo bij elkaar in de voliere
 ik hoor graag meer over een voliere bouwen.

:thumsup:
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2008, 22:35:49 pm door debolle »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: voliere
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2008, 22:42:23 pm »
via de zoekfunctie is er vanalles te vinden over het bouwen van een volière, maar ik zou als ik jou was ook zoeken op voli. Na de verhuizing na de andere server is alles na è weggevallen.

Met de ondergrond moet je zorgen dat er via de grond geen ongediertje je volière in kan kruipen. Dus bijvoorbeeld een vloertje storten of betegelen. Wat je daarna nog daar bovenop doet, daar is ook een topic over waar heel veel wordt aangehaald  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2008, 09:52:17 am »
En aga's zal ik maar vergeten, hoor. ;)
Tenzij je alleen aga's wil doen.
Dit kan wel bijelkaar;

grasparkiet
valkparkiet
neophema's (bourke, elegant en splendids )
kakariki
catharina parkiet

Alleen als je in een gemengde voliere wil broeden, dus nestjes op wil hangen dan wordt het lastiger en zou ik zowie zo de grasjes en de kakariki niet doen, dan aleen valken en neophema en catha's.  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2008, 18:46:11 pm »
voor bodem bedeking gebruik je geel zand (brekerszand)
of grind.

beukensnippers lijkt me voor buiten niet echt verstandig zal lekker gaan schimmelen

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2008, 22:52:55 pm »
Denk er wel aan dat alles wat je er in doet er ook weer uit moet, met regelmaat!  :seestars:
Ik zou buiten voor gewoon tegels gaan en dan poepjes lossteken vegen en emmer water erover. Misschien af en toe een hogedrukspuit of zo erop.
Ok wat Naomi in haar volière heeft is een langer optie, maar ook dat moet toch eens eruit om ververst te worden. ( aarde ).
Beukensnippers begin ik iig niet meer aan, pff wat een gedoe. Het staat leuk als het er net in ligt maar weetje wat het weegt na een regen bui!!!! :o