Tijdens de aanschaf van onze groenwangparkiet kiki heb ik het er al eens over gehad. Zelfs nog bij Arno binnen toen mijn ouders er bij waren. Ik wilde er hoe dan ook en wanneer dan ook een man erbij hebben voor kiki.
Na een tijdje alles stil gehouden te hebben maar weer eens over begonnen en van het een komt het ander. Afgelopen weekend was het dan zo ver. Ik kon een wildkleur man die split voor hypoxantha en cinnamon komen ophalen.
Het is een vogel van 2005 maar al wel goed gewent aan mensen in de buurt. Alleen zo nu en dan nog schrikkerig en wat terug houdend maar hij zit er nog niet zo lang. Hier wat foto's.

De verkoper vond dat de afstand die afgelegd diende te worden wel erg ver was voor maar 1 vogel dus heeft hij mij een aanbod gedaan die ik eigenlijk niet kon weigeren en dus ook niet heb geweigerd.
Hij heeft mij naast de wildkleur man ook nog een super mooi koppel hypoxantha's verkocht. De man is van 2006 en de pop van 2005. Hieronder wat foto's.

Ik heb nu dus 2 koppelstjes zitten waarvan ik de jongen van beide koppels kan koppelen zodat ik eventueel onverwante koppels kan gaan samenstellen.
Verder zijn er nog wat dingen gaande maar hier kan ik nog niet verder op ingaan.
Pascallo.NL: Titel verduidelijkt en topic verhuist naar Parkieten-Kweek