Auteur Topic: rose kaketoe?  (gelezen 17501 keer)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: rose kaketoe?
« Reactie #15 Gepost op: december 30, 2008, 19:36:11 pm »
ik zou het ook abnormaal vinden moest lowieke het niet doen , toen hij de eerste tijd bij ons was deed hij het niet ,wij wisten niet beter en ik kende er niets van
bleek achteraf dat het van de pijn was dat hij het niet deed, hij zat immers niet goed in zijn vel, maar de dagen en weken na zijn operaties en kooi-arrest is hij het beginnen te doen en ja idd wat een leven ,als hij het nu één dag niet doet denk ik nogal rap dat er wat scheelt met em  :nailbiting:
omdat ik nu weet , de zotte 5 of 10 minuten,horen nu éénmaal bij roseetjes  :hart:

Dorian

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 31, 2008, 11:16:06 am »

En dorian niet alleen rose's slopen van alles wat eigenlijk niet mag.
Als ik een lijst op moet noemen wat bij ons allemaal kapot(wat niet de bedoeling was) is gegaan krijg ik een hele waslijst en heb geen 1 rose binnen in huis alleen maar een "lief" edeltje. Alleen genoeg sloop materiaal kan dit in beperke houden, als je niet zonder toezicht naar de wc kan doe je in mijn ogen toch iets fout.
Ik heb al een paar keer de kooi open laten staan als ik ging werken en dan is er niets gebeurd. Keer getest met verborgen camera en dan blijft mevrouw gewoon op de kooi en speeld met haar eigen speeltjes. Ook boven de was ophangen is geen probleem zodra we op de bank zitten ging ze vroeger altijd zitten etteren omdat ze wist dat ze daarmee veel aandacht behaald, tegenwoordig gelukkig niet meer.
Dus als je geen 1 min naar de wc kunt zonder toezicht is er toch iets mis met de opvoeding naar mijn mening, of je nu 1 -2 of 20 papegaaien binnen hebt.

Het speelgoed hangt aan een balk aan het plafond, sinds een paar dagen behoort dat dus voor hun idee tot het sloopmateriaal... Eerst was het niet interessant, nu is het ineens sinds een paar dagen de target geworden zeg maar. Niet heel vreemd overigens, aangezien het slopertjes zijn...
Ik geef alleen aan dat de roseetjes daarin volhardender zijn dan onze andere 4 gaaien, die in dezelfde speelbomen zitten.
Het is niet zo dat we nooit de kamer uitkunnen als zij spelen. Dit is iets wat 1 keer in de zoveel tijd voorkomt. En gewoonweg omdat we nu even geen plek hebben om het net wat papegaaiveiliger (in de zin van ons huis heel houden) te maken.
Maar als je nog tips hebt Wesly, graag! :thumsup:

linda-1

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2009, 21:54:30 pm »
Heel erg bedankt voor al deze voorbeelden. Eindelijk eens eerlijke voorbeelden over het gedrag. Ik zit nu weer te twijfelen. Aan de ene kant vind ik het wel erg leuk een beetje leven erbij. Maar aan de andere kant lijkt mij het opvoeden niet echt makkelijk. De papegaaien die wij nu hebben zijn heel makkelijk als het 1 keer nee is dan proberen ze het misschien diezelfde dag nog 2 keer maar meer ook niet. Maar als ik sommige verhalen lees blijven ze het toch proberen ondanks alles wat je doet. We zijn alle 2 wel vrij consequent dus dat scheeld al een eind. We moeten er nog heel goed over na denken maar we nemen er ook alle tijd voor. En zoeken zoveel mogelijk informatie.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2009, 21:56:44 pm »
Heel erg bedankt voor al deze voorbeelden. Eindelijk eens eerlijke voorbeelden over het gedrag. Ik zit nu weer te twijfelen. Aan de ene kant vind ik het wel erg leuk een beetje leven erbij. Maar aan de andere kant lijkt mij het opvoeden niet echt makkelijk. De papegaaien die wij nu hebben zijn heel makkelijk als het 1 keer nee is dan proberen ze het misschien diezelfde dag nog 2 keer maar meer ook niet. Maar als ik sommige verhalen lees blijven ze het toch proberen ondanks alles wat je doet. We zijn alle 2 wel vrij consequent dus dat scheeld al een eind. We moeten er nog heel goed over na denken maar we nemen er ook alle tijd voor. En zoeken zoveel mogelijk informatie.

andere soorten kunnen dat ook hoor.
Zoals al eerder gezegt geen 1 karakter is hetzelfde.

Je kan ook een eigenwijze grijze treffen

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2009, 23:32:05 pm »
ken je niemand die een roseetj eheeft , kan je misschien eens kennismaken eer je beslist  ;)

linda-1

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 13, 2009, 19:50:25 pm »
Nee ik ken helaas niemand met een rose. Was dat maar zo dat iemand met een rose kon. Dan zou ik inderdaad eens langs kunnen gaan. En kennis kunnen maken. Dat zou de keuze inderdaad iets makkelijker maken. Daarom maak ik ook geen haast ik wil er 100% achter staan. En eigenlijk wil ik eerst kennis maken. Maar we zullen wel zien. Als jullie nog meer adviezen hebben hoor ik het graag.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #21 Gepost op: januari 13, 2009, 20:00:32 pm »
Linda in welke omgeving woon je?

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: januari 13, 2009, 22:32:30 pm »
ik zou zeggen, hier mag je langs komen ,maar wij wonen in belgie  ??? waarschijnlijk te ver voor je

linda-1

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 15, 2009, 17:43:50 pm »
Ik woon vlakbij rotterdam. Maar belgie is voor mij ook niet zo'n probleem hoor. Maakt mij niet uit hoever ik weg moet voor een kennismaking. Ik zou het geweldig vinden om langs te komen. En ze eens in het echt mee te maken. Ik heb ze wel eens gezien hoor in dierenwinkels enz. Maar dat is toch heel anders als dat je ze op je hand kan houden. En het gedrag in de woonkamer ziet.

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: januari 15, 2009, 18:51:10 pm »
Wij wonen in Brielle... ook vlakbij Rotterdam! Je bent hier ook van harte welkom hoor  :thumsup:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #25 Gepost op: januari 15, 2009, 18:53:51 pm »
kijk al 2 adressen

zou zeggen grijp je kans :D

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: januari 16, 2009, 15:01:54 pm »
mijn roseetje heeft gebeten en niet zo min ook, hij was aanvallensgereed en ik was niet snel genoeg ,
gevolg 3 gaten in de huid en op 4 plaatsen goed gepitst
dus dit kunnen ze ook goed
gevolg voor lowieke , straf en hem gans de avond genegeerd van 7 uu s'avonds tot hij ging slapen 9u , niks gezegd nog niet bekeken,
poeslief is hij erna (daags nadien)

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: januari 16, 2009, 16:41:49 pm »
 :o zodan, Noa is ook wel bijterig maar nog nooit gaten gehad..... gelukkig

linda-1

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 16, 2009, 18:51:54 pm »
Dank je wel voor jullie uitnodigingen. Het lijkt me heel leuk om een keer te komen kijken. Dus moeten we maar eens wat afspreken. Zelf woon ik in Spijkenisse dus Brielle is erg dichtbij.
Maar dat ze zo bijten is inderdaad wat minder. Kijk ons bonte boertje heeft daar ook altijd een houtje van. Maar die bijt altijd precies in je nagelriemen altijd zo gemeen. Die jardine bijt eigenlijk nooit hard. Ze bijt wel om soms te laten merken dat ze het ergens niet mee eens is. Maar heeft nog nooit door gebeten.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #29 Gepost op: januari 16, 2009, 18:55:43 pm »
linda , ik vertel het liever dan dat je later zegt, net dat hebben ze niet verteld , maar niet mis verstaan hé , niet allen bijten zo hard
hier komt het ook doordat hij met marc (men man) mag spelen en fikfakken , marc heeft olifantenvel dus niet zo gevoelig als mijn handen  ;)