Auteur Topic: rose kaketoe?  (gelezen 17502 keer)

Dorian

• Gast
Re: rose kaketoe?
« Reactie #30 Gepost op: januari 17, 2009, 20:56:15 pm »
Je mag hier ook komen kijken, hier zitten er 2 in de huiskamer. Zij zullen er in ieder geval blij mee zijn... Alle aandacht is welkom  :thumsup:
We wonen in Schilpluiden, bij Delft. Ook niet ver bij jou vandaan.

Overigens heb ik ervaren dat Wieke inderdaad hard bijt, harder dan de onze. Ik ken Wieke al langer en die is weer heel anders dan onze Pink en Puck, hoewel bepaald gedrag wel erg overeenkomstig is. Misschien leuk om meerdere roseetjes te ontmoeten voordat je een beslissing neemt.

linda-1

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 25, 2009, 13:50:17 pm »
Allemaal bedankt voor jullie uitnodigingen. Ik zou het geweldig vinden om bij iedereen een keer te komen kijken. Moeten we maar een keer wat afspreken.

Rianne83

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 26, 2009, 11:39:45 am »
Wij hebben ook een Rosé, Rhody. Zelf vind ik zijn schreeuwmomenten niet zo erg, ik vind het alleen maar fijn dat hij zo spelen kan en zich uit kan leven. Het is vaak maar kort. Wel heeft hij de vervelende eigenschap aangeleerd door steeds een geluidje te maken als er iemand langsfietst of loopt. Dit was in het begin niet zo erg maar nu houdt hij haast niet op. Nu gooien we dus iets op de grond bij de kooi, of tegen de kooi aan zodat hij schrikt. 1 keer geluidje is prima, maar daarna doorgaan is not done. ;)
Hij dreigt wel eens met bijten maar daar ben ik niet bang voor. Dat is heel belangrijk, ongeacht vogelsoort. Hij kan mij er niet mee manipuleren. Op de schouder is best, maar als ik wil dat hij er af gaat en hij gaat niet, grijp ik hem met 2 handen. Dan pakt hij mijn hand maar bijt niet door. Het duurt even voor je dit durft, en ik denk dat het wel scheelt als je een jonge rosé neemt want dan groei je naar de puberteit toe. Rhody was al minstens 1 jaar toen hij hier kwam.

Het is goed dat je je hier voor laat lichten want hier zijn de mensen echt eerlijk. Ik kan je ook wel vertellen hoe gezellig een rosé is hoor :D
Rhody kan wat praten, geleerd in de dierenwinkel waar hij zat. Hallo, doei, hoesten, lachen, je rits. Ook heeft hij nieuwe woordjes geleerd zoals kusje, boily (zo heet de kat), wat fluitjes en gekke geluiden. Ze pakken het niet zo snel op als een grijze roodstaart, maar dat wilde ik ook niet.
Hij kan uren met je knuffelen, lekker kroelen op z'n kop. Maar rustig op schoot zitten is er niet bij, er moet gesloopt en gepeuterd worden aan je rits of broek.
Mee naar buiten vind hij leuk, hij zegt ook doei als mensen gedag zeggen. Ook mag hij soms mee onder de douche, dan gaat hij soms ook fluiten :)

Ik zou niet meer zonder Rosé in de huiskamer willen, het is gewoon erg gezellig en hij is altijd blij om je te zien. Op een enkel ochtendhumeur na, dan wil hij niet eens kroelen! Maar zoals gezegd, houd rekening met het sloopgedrag en wees niet bang voor zijn snavel.
Ik woon te ver weg, in Noord Holland noord, maar anders mag je hier ook langs komen.

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #33 Gepost op: februari 21, 2009, 13:41:23 pm »
Vandaag krijgt Noa bezoek  :) ze is erg luidruchtig op het moment dus ik hoop niet dat dat erg afschrikt....
Ach daarintegen is Noa vast wel te paaien tot een heftige kroelsessie en dat maakt alles weer goed toch  :thumsup:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #34 Gepost op: februari 21, 2009, 23:11:09 pm »
en ...............  hoe is het geweest , heeft noa zich gedragen  :)

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #35 Gepost op: februari 21, 2009, 23:50:08 pm »
 :-[ nou.... de oren van Linda's vriend waren erg lekker, als we Noa moeten geloven.

Ze heeft duidelijk haar ondeugende kant laten zien en horen  :) maar ze is ook heel lief geweest, lekker gekroeld en haar kunsten laten zien  :hart:

Dorian

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: februari 22, 2009, 13:22:53 pm »
Leuk dat ze ook bij jullie langs zijn geweest. Ik denk dat Noa heel anders is dan onze roseetjes. En de avond dat ze hier zijn komen kijken was ook Pinkje erg stil.
Enige overeenkomst die ik nu lees: Ook Puck was nogal onder de indruk van zijn oren  :)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: februari 22, 2009, 15:26:23 pm »
en wat vonden zij er zelf van, komen ze dat hier nog vertellen ................eens .............ooit  :CENS

linda-1

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: februari 23, 2009, 22:18:16 pm »
Ja uiteraard komen we dat nog vertellen. Wat we er zelf van vonden is dat rose kaketoes erg verschillend zijn. We zijn wel erg gaan twijfelen door de verschillende karakters. We vinden het kroelen en de dingen die je ze kan leren erg leuk. Maar het bijten dat is even wat minder. We willen graag die andere mensen ook nog bezoeken om gewoon nog een beter beeld te krijgen.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #39 Gepost op: februari 23, 2009, 22:38:36 pm »
lowieke verwacht je  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: februari 24, 2009, 18:47:34 pm »
Dat bijten is niet leuk inderdaad.
Ik weet niet zeker over welk roseetje het hebt, maar er is een achtergrond bij de onze hoe het komt:
Pinkey (de jongste, het popje, dat vanaf vrij jong bij ons woont) heeft nooit gebeten, maar pubert nu.
Puck (de andere, op 4 jarige leeftijd uit een kooitje gehaald bij mensen die nooit iets met hem hadden gedaan) is veel meer een bijtertje, zeker als hij zijn zin niet krijgt. Dat is iets wat nog jaren zal kosten om af te leren.
Wat Noa doet weet ik dus niet.

Overigens: als het bijten bij hen een probleempje zou kunnen zijn dan wil ik je alvast voorbereiden... Lowieke van Vivke bijt hard!!!
Ennuh... Ara's nog veeeeeeeeel harder.

linda-1

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: februari 24, 2009, 19:33:11 pm »
Is goed vivke we komen bij lowieke kijken. Ik heb al veel van lowieke op het forum gezien en ik ben ook erg benieuwd.
Dorian weet je wat me wel opvalt bij het bijtgedrag. Dat rose kaketoes die al een eigenaar ervoor gehad hebben het erger bijten dan een ander. Want Pinkey vond ik leuk en die beet ook niet ik vond haar alleen vrij rustig. Maar Puck met zijn achtergrond zie je al wel dat hij veel meer bijt. En dat zie je bij Noa ook. Dus misschien dat het door een tweede kans komt.
En ja dat ze hard kunnen bijten weet ik en is ook logisch een papegaai kan tenslotte niet zeggen dat die iets niet leuk vind. Die van ons bijten ook wel eens. De jardine nooit hard maar de bonte boer tot bloedens toe.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #42 Gepost op: februari 24, 2009, 19:42:31 pm »
Elke papegaai bijt hard Linda. Van een amazone wil je ook geen hap,
de meesten houden met het bijten ook nog eens vast, dat wil je niet meemaken ;)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #43 Gepost op: februari 24, 2009, 23:08:02 pm »
wij zijn lowieke's eerste eigenaar (behalve kweker en opvoeder) ,lowieke is een broedkastvogel , maar lowieke bijt mij,zeker als hij bij marc zit en ik hem wil oppakken van daar , dat mag dus niet, marc is zijn vriendje
nu marc speelt ook met wieke, en dat zeg ik hard spelen, zijn huid is misschien wat harder als de mijne, dus in het spelk hapt hij zich vast in marc zijn huid en marc reclameert niet omdat ze aan het spelen zijn , maar bij mij komt hij om te kroelen en een bepaaldebeweging van mij (kweenogniewelke) lokt dat speelgedrag uit en hap ,hij bijt mij weer , dan reageer ik wel natuurlijk, want het spel is over
maar zijn bekje is keischerp en hij is vliegensvlug , je weet pas dat hij je vastheeft als je het voelt ,zo snel gaat datte  ;D

maar hij is lief ozo lief  :hart:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #44 Gepost op: februari 24, 2009, 23:39:32 pm »
Ik herken dat wel hoor.
Sundae heeft ook van die buien, voor hem is het spelen maar het is net iets te hard  :seestars: