Auteur Topic: Een kaketoe, ga ik het doen of .....  (gelezen 13446 keer)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: Een kaketoe, ga ik het doen of .....
« Reactie #45 Gepost op: januari 06, 2009, 06:47:36 am »
hey heidi

leuk dat je hier reageerd.
Een straks schema goed hoor daar ben ik ook voor.
Ik neem aan dat jullie alleen josephientje hebben en niet 10 andere vogels erbij?
Het lijkt mij namelijk erg moeilijk om een strak schema aan te houden als je nog 10 andere kromsnavels erbij hebt.

gr wes

Offline heidi

• Bevrucht eitje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Josephien,onze grootse deugniet
« Reactie #46 Gepost op: januari 06, 2009, 09:07:59 am »
hallo,

Wij hebben een amazone ,onze kaketoe en 8 tamme valkjes in de woonkamer.
De amazone en de kaketoe zijn samen los,de valkjes gaan er op een ander moment uit.
Want dit gaat niet zo goed samen,omdat de gaaitjes in paniek raken als de valkjes over hun hoofd scheren.
Omdat wij in de zomer valkparkieten kweken in de voliere's hebben wij gekozen om heel het jaar door de gaaitjes op een vast uur er uit te laten,zodat ze het gewoon zijn als wij op bepaalde uren van de dag er niet voor ze zijn.
zij mogen er s'middags van 3 tot 6 en s'avonds van half negen tot 10 eruit,dan krijgen ze de volledige aandacht.
Wat ik wel merk is dat ze net als nu met de feestdagen,,als ze extra aandacht gekregen hebben,dat ze toch weer even meer roepen en schreeuwen,maar gelukkig is dit maar 1 dag.

grts Heidi

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #47 Gepost op: januari 06, 2009, 09:47:31 am »
.
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2012, 22:54:35 pm door Antonia »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #48 Gepost op: januari 06, 2009, 13:15:41 pm »
Heidi,
Hoe wordt er dan gereageerd als je eens niet in staat bent ze op de middag of op de avond eruit te halen? Pikken ze dat bij zo'n strak schema? Want er zijn natuurlijk altijd dingen die je niet in de hand hebt (je moet ergens heen, ziekte oid).

Offline heidi

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #49 Gepost op: januari 06, 2009, 13:32:20 pm »
Heidi,
Hoe wordt er dan gereageerd als je eens niet in staat bent ze op de middag of op de avond eruit te halen? Pikken ze dat bij zo'n strak schema? Want er zijn natuurlijk altijd dingen die je niet in de hand hebt (je moet ergens heen, ziekte oid).

Als het al eens gebeurd dat we eens niet thuis zijn,dan zijn ze wel wat luidruchtiger dan anders als we thuiskomen.
We zetten dan wel, terwijl we weg zijn ,de tv of de radio aan,en ze krijgen hun schatkistjes met lekkers in.
Maar het gebeurd zelden dat er hier niemand thuis is.
Voor de rest laten we ze eerst terug rustig worden voor ze aandacht krijgen.
De volgende dag gaan we gewoon weer verder met het ritueel,ik kan niet zeggen dat ze zich dan anders gedragen dan normaal.

grts Heidi

Dorian

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: januari 06, 2009, 20:15:51 pm »
Super dat het bij jullie goed gaat met Josphien.
En nog meer super dat jullie dit strakke schema kunnen aanhouden.
Zelfs met meerdere momenten om de vogels gescheiden los te laten...
Denk je dat het ook haalbaar is met jouw grote vogels en de valkjes tegelijk los, als je niet de mogelijkheid hebt alles gescheiden te houden?

Offline heidi

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #51 Gepost op: januari 06, 2009, 20:57:39 pm »
Super dat het bij jullie goed gaat met Josphien.
En nog meer super dat jullie dit strakke schema kunnen aanhouden.
Zelfs met meerdere momenten om de vogels gescheiden los te laten...
Denk je dat het ook haalbaar is met jouw grote vogels en de valkjes tegelijk los, als je niet de mogelijkheid hebt alles gescheiden te houden?

Ik zou het niet weten of het in de toekomst mogelijk is,wat ik wel merk is dat de gaaitjes het stillaan gewoon worden dat de valkjes rondvliegen en op hun kooi rondlopen.
Ze duiken niet meer met hun kop naar beneden als de valkjes overvliegen, en jagen ze veel minder van hun kooi weg,nu gebeurt het dat ze gewoon lekker verder gaan met wat ze bezig zijn,terwijl de valkjes op hun kooi spelen.
Dus misschien kan het later wel,maar dat zal de tijd uitwijzen.

grts Heidi