Vogels zonder Krommesnavel > Europese Cultuurvogels

Nest(kast)jes in de tuin

(1/25) > >>

Loes:
Het lijkt mij leuk om hier verslag te doen van nestjes die jullie in de tuin hebben. Er zijn vast meer mensen met nestkasten. ;)

Er hangen bij mij een aantal nestkastjes aan het huis. De twee aan de voorkant hebben de hele winter 's avonds en 's nachts bewoners gehad. In de één een pimpelmees en in de ander een koolmees. Ik hoopte natuurlijk dat ze er ook in zouden gaan nestelen, maar hoorde al dat dat geen wet van Meden en Perzen is. Tot mijn grote vreugde zie ik nu de koolmezen al een paar keer achter elkaar overdag naar de nestkast vliegen!  :dance:

cosch:
Wat leuk!  :thumsup:

Loes:
Ja, ik hoop echt dat ze een nestje gaan bouwen! :thumsup: Maar misschien te vroeg gejuigd hoor. Is het niet wat vroeg ook voor de koolmezen? Ik zie de tortelduiven wel al sinds gisteren steeds met takjes wegvliegen!

NaOmi_W:
Het kastje hier heeft nog altijd geen bewoners, maar de tuin is ook zo druk met vogels, daar wordt sowieso van genoten  :dance:

Loes:
Het is nog iets te vroeg he? Het enige wat ze doen is inspecteren af en toe! ;) Hebben er in de winter ook geen vogels in geslapen 's nachts?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie