Auteur Topic: mijn vogel is na 17 dagen overleden aan PBFD f te wouterswoude  (gelezen 5559 keer)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: mijn vogel is na 17 dagen overleden aan PBFD feddema wouterswoude
« Reactie #15 Gepost op: maart 09, 2009, 13:04:46 pm »
Mij is ter oren gekomen dat er een aantal ( meer dan 10 :nailbiting:)koppels grijsjes in omloop zijn die daadwerkelijk besmet zijn met pbfd!! Maar er is geen kweker die zijn "miskoop"toe durft te geven en zijn dure koppel in laat slapen!!Maar gewoon ontwetend
doorverkoopt als het opduikt :-X :angry: :-X :angry: :-X :angry: dus wes zo wie zo voorzichtig!!!
ps dit is uit (naar mijn mening erg betrouwbare bron helaas)

verschrikkelijk!  :angry:
maar waarom komt jou bron daar niet mee dan.. is dat een miskoop kweker?
ik hou niet zo van ik heb gehoord dat.. ;)

melina

• Gast
Re: mijn vogel is na 17 dagen overleden aan PBFD f te wouterswoude
« Reactie #16 Gepost op: maart 09, 2009, 18:22:18 pm »
nee die heeft niets gekocht of zo.
Maar die is geen lid en wil het ook niet worden, vandaar.
Ik weet alleen zeker dat hij zoiets nooit zou zeggen als het een fabeltje is.

Offline Ticodelft

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #17 Gepost op: maart 09, 2009, 18:33:46 pm »
sterkte met het verlies van je gaaitje. :-*
wij weten ook wat het is om zo vlug je vogel te verliezen. :cry:
we hebben het vermoeden dat dit ook bij ons is gebeurd, maar ja bewijs het maar. ???

Ik neem aan dat jullie toch zeker wel het aankoop bedrag terug hebben gehad???

Dorian

• Gast
Re: mijn vogel is na 17 dagen overleden aan PBFD f te wouterswoude
« Reactie #18 Gepost op: maart 09, 2009, 19:01:14 pm »
Ik wens jullie heel veel sterkte, zowel met het verlies van zo'n kleintje als ook met de "procedure" die dit met zich mee brengt.

Het is cru om het er op deze manier over te hebben, maar wellicht toch goed om te weten voor ieder ander die zoiets mee moet maken:
Als het goed is valt ook een papegaai onder de garantiewet van 1 mei 2003.

Deze zegt het volgende (even in termen van product):

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag u ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen u het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen u het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.

(Nu heb ik dit toevallig vandaag bij mijn rechtsbijstandverzekering ook moeten checken, omdat mijn telefoon stuk is en de winkel zegt dat ik dat zelf moet betalen, wat niet hoeft volgens bovenstaande -gelukkig een stuk minder erg dan je papegaaitje verliezen-. Vandaar dat ik deze info dus al opgezocht had vandaag. En die geldt als ik het goed heb ook voor papegaaien...)
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2009, 19:09:45 pm door Dorian »

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #19 Gepost op: maart 10, 2009, 06:34:39 am »
Mij is ter oren gekomen dat er een aantal ( meer dan 10 :nailbiting:)koppels grijsjes in omloop zijn die daadwerkelijk besmet zijn met pbfd!! Maar er is geen kweker die zijn "miskoop"toe durft te geven en zijn dure koppel in laat slapen!!Maar gewoon ontwetend
doorverkoopt als het opduikt :-X :angry: :-X :angry: :-X :angry: dus wes zo wie zo voorzichtig!!!
ps dit is uit (naar mijn mening erg betrouwbare bron helaas)

Ik zal voorzichtig zijn dit weekend.
Als het door gaat gaan ze toch eerst naar Bastiaans en verblijven op een ander adres tot de test resultaten binnen zijn