Auteur Topic: kooi voor op balkon  (gelezen 4382 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
kooi voor op balkon
« Gepost op: april 18, 2009, 11:29:28 am »
hallo allemaal.

ik zit al even te denken om een kooitje aan te schaffen zodat wanneer ik het balkon op ga, er een paar vogels mee kunnen genieten.
dus moet ik daar een nieuwe kooi voor aanschaffen, want ze zijn gewiekt maar ook gewiekst :seestars:  en jumpen alle kanten op, dus lekker los op de standaard is geen oplossing.
nu zat ik aan deze kooi te denken.

De maten met of zonder montage van het spitse dak
Afmetingen Villa Casa I met spitsdak = 60x60x170cm
Afmetingen Villa Casa I met vlakdak = 60x60x134cm

helaas zullen niet alle vogels hierin kunnen, maar dan gaat het om de dag misschien, dan 5 Pyrrhura's en dan de 2 Princessen en 1 valkje.
ik zat aan deze te denken omdat de kooi makkelijk te verplaatsen moet zijn, want moet eerst het gespuis zien te vangen en dan op rolletjes naar buiten te verplaatsen natuurlijk.

zou dit een goede maat zijn?

alvast bedankt, groetjes Peggy

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: kooi voor op balkon
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2009, 12:23:06 pm »
ik denk dat je niet eens zo'n hoog ding nodig hebt,
ze gaan toch allemaal bovenin zitten dan!
zeker als het nieuw is, en nederland kennende , niet vaak voor komt :)

ik zou lekker op MP kijken, en wat kleiners nemen, wat op tafel kan ofzo..

als je bij het idee blijft dat ze daar alleen maar zitten als jij er ook zit zeg maar he! :-*

(lang geleden.. fijn dat je er weer bent)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2009, 12:29:58 pm »
hey, badankt ;)

het is wel zo dat ik hier heel de dag zon heb op balkon, dus vandaar dat ik ze liever veel keuze geef waar ze kunnen zitten ;)
en als ze dan toch op gesloten zitten, dan kan het ook voorkomen als ze niet in het geheel in de zon zitten dat ik even boodschappen ga doen, of even de honden uit ga laten, vandaar dus ook die hoogte :)

gelukkig heb ik nog wel een balkon boven mij, anders had het denk ik helemaal niet gekend, en ik wilde ook het dakje erop gaan plaatsen, want en een groot bad aan gaan schaffen :thumsup:
« Laatst bewerkt op: april 18, 2009, 12:36:03 pm door Speggel »

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2009, 13:39:32 pm »
Ik weet uit ervaring dat vogels in dit type kooi ook lastig te vangen zijn vanwege de hoogte, dus hou daar rekening mee, je moet ze ook weer terug vangen. :CENS
Is de tenerifa niet beter? Die ik in mijn halletje heb staan;

Er zit een standaard bij op wieltjes.

http://kooiengigant.nl/product_info.php?cPath=21_37&products_id=187

De kooi zelf is ong 80 breed en 90 hoog.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2009, 14:00:43 pm »
hoi, nee dank je wel.

zodra we weer naar binnen gaan kunnen ze los, en ze in hun eigen kooi weer lokken met eten, of.. ze binnen loslaten en het licht dimmen ;) ;)

de Pyrrhura's zijn de ergste, tenminste... 2 van hun, maar wat ik al zei... als ik ze los laat in de woonkamer en het licht wordt minder komt het ook wel goed ;)

voor mij is het belangrijkste dat ik die kooi makkelijk van binnen naar buiten kan plaatsen en andersom.
en ik moet ze natuurlijk elke avond weer in hun eigen kooi zien te krijgen, dus moet die kooi ook elke keer weer naar binnen;)
van de week heb ik 2 Pyrrhura's Snabbel en Kirby op het balkon gezet...
Snabbel is denk ik veel te vroeg gekortwiekt, want ze heeft nu wel lange pennen en begin nu soms pas in huis een beetje te vliegen... nouja... stelt nog niets voor, en Kirby is weer gekortwiekt, maar vertrouw ik ook niet meer los op balkon, deze foto is van vorige week.
de 2 vriendinnetjes :)

cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2009, 15:52:08 pm »
Ik denk dat voor buiten op balkon niet super belangrijk is hoe groot tie is. Niet mini natuurlijk. Ik denk dat belangrijker is dat hij makkelijk te verplaatsen is. Dus als hij zo goed door de deur kan en niet te zwaar is, dat het prima is.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #6 Gepost op: april 18, 2009, 20:56:49 pm »
ja precies, want zodra ze weer naar binnen gaan moet ik ook plaats hebben voor de kooi natuurlijk ;)
ik denk dat ik deze van de week ga bestellen, ik heb nu 2 "villa casa3" kooien staan waar ze in leven, dus neem ik nu de "villa casa 1" wel, het is ook zeker niet van zwaar materiaal gemaakt, dat is ook best wel belangrijk aangezien de kooi regelmatig verplaats moet worden.

ik heb in de kelder ook nog wel een reserve kooi staan, ook zo'n donker antraciet, maar dat is best een zwaar en lastig ding om steeds te moeten verplaatsen, anders had ik die van Nicky wel over kunnen nemen.
sorry Nick :-*

misschien dat je hem hier op MP snel kwijt kan?

arnootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2009, 21:32:24 pm »
Schitterend he die Rhodogaster en Cruentata :hart:

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #8 Gepost op: april 18, 2009, 21:57:27 pm »
jaaa lief he?
maar deze Rhodo gaat nu eindelijk leren vliegen in huis, ik weet zeker dat ze te vroeg is gewiekt.
want ze is +- van Februari 2008, en nu heeft ze een aantal pennen waarmee ieder andere vogel al weg zou vliegen, maar zij schijnt enerzijds niet te weten waarom ze moet vliegen, en nu heel soms vliegt ze van mijn schouder de kooien op enzo.
daarom wil ik nog even wachten met haar te wieken, zodat ze ook even spieren kan kweken om te landen ook al zal ze later gewiekt worden met de zomer in zicht, want afgelopen jaar knalde ze gewoon omlaag :cry: :cry:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2009, 00:14:03 am »

ik heb in de kelder ook nog wel een reserve kooi staan, ook zo'n donker antraciet, maar dat is best een zwaar en lastig ding om steeds te moeten verplaatsen, anders had ik die van Nicky wel over kunnen nemen.
sorry Nick :-*

misschien dat je hem hier op MP snel kwijt kan?

Ik wil hem niet kwijt hoor  :)
Dacht je alleen een tip te geven, deze staat hier prima en wordt momenteel in gebroed.  ;)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2009, 00:16:31 am »
owwww, binnenkort kuikentjes?
whaa, dat is altijd leuk :thumsup: :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2009, 00:17:52 am »
Ja, heel klein en heel roze en heel spannend  :nailbiting:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2009, 00:39:46 am »
ik heb hier nog een buitenvoliere staan die weg mag voor 100€ , ze is wel iets breder als die van jou op de foto

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2009, 02:44:44 am »
Stom dat ik daar helemaal niet aan denk maar voor dit doel is de kooi die ik als alternatieve broedkooi wil gaan gebruiken na deze ronde ook prima, licht gewicht, niet duur, alleen met verplaatsen moet je met de ietwat minder stevigte rekening houden dat de stokken wel eens willen vallen als je de kooi 'verbuigt'.

http://www.shop4animals.nl/product_info.php/cPath/120_144/products_id/656

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2009, 09:59:05 am »
ik heb hier nog een buitenvoliere staan die weg mag voor 100€ , ze is wel iets breder als die van jou op de foto

oke, ja hij moet als het weer mee zit, zo'n beetje iedere dag in het weekend verplaats gaan worden, en wat ik al zei, hij moet ook weer in die kamer passen als we weer binnen zijn, dus ik bestel deze wel, is ook dezelfde kleur als de kooien in huis.
moet ik alleen never niet in de verleiding komen om uit te breiden :nailbiting: :nailbiting:

nouja... over 2 jaar zijn de roodbuik Pyrrhura's broedrijp, dus ik denk dat die dan toch apart moeten worden gezet.
dan heeft de nieuwe kooi toch nog een dubbele functie ;)