Auteur Topic: Hobbykwekerij Sephora - ronde 1 - 19 jongen ~ foto's 18-21 juni  (gelezen 11916 keer)

Rianne83

• Gast
Hobbykwekerij Sephora - ronde 1 - 19 jongen ~ foto's 18-21 juni
« Gepost op: mei 09, 2009, 13:08:02 pm »
Hallo allemaal,

Het is volgens mij niet bekend hier op het forum maar over 4 weken verwachten mijn vriend en ik ons eerste kindje. Om deze reden was ik eigenlijk niet van plan om te gaan kweken.
Maar ja... als het mooi weer is, je koppels zo onrustig zijn als wat, er vrolijk op los paren en je overal jonge valkjes ziet, gaat het toch kriebelen...
30 april heb ik de blokken opgehangen. 1 mei lag er al een ei in een blok! Ik kijk niet alle dagen maar volgens mij heb ik nu zo'n 7 eieren.
De volgende koppels hebben eieren:
Silvas en Noa - witmasker pale fallow kanssplit opaline x witmasker split pale fallow ~ de laatste keer dat ik keek lagen er 4 en volgens mij zag ik bevruchting in het oudste ei
Joey en Zoey - witmasker zwaar bont (veel wit) split cinnamon(x1) en opaline(x2) x cinnamon opaline zwaar bont (veel geel) ~ hier zag ik in ieder geval 1 ei, toen ik met mijn lampje Zoey opzij schoof  :)
Max en Pino - opaline split lutino x lutino ~ Zij hebben nu 1 ei, en ik heb er een ei bijgedaan, deze lag op de bodem dus even gemerkt en is ie niet bevrucht, kan ie weer weg.

Dan heb ik nog 2 koppels die niet kunnen uitvechten welk blok ze willen:
Tiaro en Ayko - bont opaline split cinnamon x cinnamon
Diego en Nevada - opaline split lutino(x1), cinnamon geelwang (x2) en bronze fallow x geelwang(?)

Binnenkort krijg ik nog 2 blokken binnen en zal ik die ook plaatsen, hopelijk kunnen zij dan ook beginnen.

« Laatst bewerkt op: juni 21, 2009, 20:25:24 pm door Rianne83 »

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Hobbykwekerij Sephora - ronde 1
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2009, 13:22:42 pm »
wat leuk!!! gefeliciteerd!! :-*
toch een beetje eigen kweek :)

en ook de birdies die niet achter blijven! :)
ben benieuwd!! :-*

Rianne83

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2009, 11:22:58 am »
Ik geloof dat er nu zo'n 12 eitjes liggen. Helemaal zeker weten doe ik het niet, ik kan namelijk niet makkelijk bij de bonte kijken omdat ik dan het blok los moet maken. Kan alleen via de achterkant gluren.
De witmasker pale fallows hebben er 6 maar echt super overtuigd van bevruchting... ik weet het niet. Ik denk in ieder geval dat ze niet allemaal bevrucht zullen zijn.
Max en Pino hebben 3 eigen eieren, + 1 ei wat ik op de bodem vond. In de eigen eieren zie ik niks, het 'bodem-ei' ziet er wel wat anders uit maar dat zegt niet alles.
Ayko en Tiaro hebben zich nog niet kunnen settelen in een blok, omdat een vrijgezelle pop zich er steeds mee bemoeit. Deze gaat vanavond met een kooi naar een vriendin, zij heeft nog een vrijgezelle man over dus kunnen ze mooi samen in de kooi, misschien klikt het.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2009, 12:09:48 pm »
Spannend weer  :a036:

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2009, 12:13:04 pm »
goed hoor!!!

Citaat van: rianne
.................
Max en Pino hebben 3 eigen eieren, + 1 ei wat ik op de bodem vond. In de eigen eieren zie ik niks, het 'bodem-ei' ziet er wel wat anders uit maar dat zegt niet alles.
...............

:) doet me denken aan een ot en sien!

krijg je kleine krokodilletjes ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2009, 12:22:22 pm »
Haha! Het enige wat er nog op de bodem loopt zijn chinese dwergkwartels en af en toe een muis... Die laatste leggen geen eieren en de kwarteleitjes zien er weer heel anders uit ;) Een krokodil in het blok, hap slik weg zijn m'n birdies!

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2009, 12:33:49 pm »
aha ok.. dus een "gewipt ei" waarschijnlijk!  :CENS

de ot en sien waar ik aan moest denken

Rianne83

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2009, 13:00:27 pm »
Ik heb nog een koppel wat geen blok heeft uitgekozen en een koppel en een pop die ruzie maken om een blok. Er kunnen dus 3 daders zijn... Ik heb 5 koppels, maar ook 5 blokken. Gelukkig verwacht ik elk moment 2 nieuwe blokken, hopelijk settelen de laatste 2 koppels zich dan ook. De losse pop gaat vanavond naar een vriendin, die heeft een vrijgezelle valk die ook ruzie maakt. Mogen ze fijn samen in een kooi.
Ot en Sien zijn vaak erg grappig :)

Rianne83

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2009, 14:01:09 pm »
Even gekopieerd uit mijn dagboek op de valkparkietensite ;)

Oké, daarnet met pen, papier en schouwlampje de voliere in gedoken.
De stand: 20 eieren in totaal. Details:

Ayko en Tiaro hadden er 2 liggen. Omdat Tiaro plukt en de jongen wat moeilijker verkoopbaar zijn hebben ze nepeitjes gekregen.

Max en Pino hebben 6 eigen eieren, waarvan 4 zeker bevrucht. Het bodem-ei heb ik weggehaald, en ik heb ze een ei gegeven van Diego en Nevada. 7 eieren dus in totaal.

Diego en Nevada: 1 ei, gemerkt en bij Max en Pino gelegd. Nep-ei ervoor teruggedaan.

Noa en Silvas: Maximale score van 6 bevrucht van de 6, dit beloofd wat!

Joey en Zoey: 5 eieren waarvan ik in 4 bevruchting zag.

7 eieren is veel, maar Max en Pino hebben vorig jaar ook 6 jongen grootgebracht. Ik verwacht niet dat het ei van Diego en Nevada bevrucht is. Zo wel, heb ik er eigenlijk geen pleegkoppel voor tenzij ik Ayko en Tiaro hun eieren geef.  Maar even afwachten dus.

Er liggen nu dus 18 eieren, de 2 van Ayko en Tiaro heb ik nog wel, misschien wil iemand ze overnemen?

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2009, 20:33:08 pm »
nou dat zier er in ieder geval erg goed uit

hopelijk kom alles op stok

groetjes rolf

Rianne83

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2009, 14:27:45 pm »
Oké, het gaat nu even anders als gepland. Het ei van Diego en Nevada lijkt namelijk bevrucht te zijn. Dus ik heb 1 ei van Max en Pino weggehaald, daar zag ik nog niks in (laatste ei denk ik) dus die hebben 6 eieren.
Ondertussen lagen er 2 nieuwe eieren bij Diego en Nevada in het blok. Deze heb ik gemerkt en bij de 2 neppers van Ayko en Tiaro gelegd... Die hebben dus 2 eieren en krijgen er ook niet meer. Mocht ik noodgedwongen aan handopfok gaan doen omdat Tiaro zo plukt, zijn het er maar 2 en geen 5. Overleggen naar een ander koppel gaat niet want die hebben er zelf al zat.
Bij de witmasker pale fallows heb ik maar heel even gekeken. Ik dacht een aangepikt eitje te zien maar weet het niet zeker. Wat dat betreft ben ik blij met de regen, de luchtvochtigheid buiten moet wel goed zijn.
Bij de bonte heb ik niet gekeken. Eind van de week maar weer.

Rianne83

• Gast
Re: Hobbykwekerij Sephora - ronde 1 - 19 eieren
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2009, 15:36:16 pm »
Vandaag nog even wat eitjes omgewisseld voor neppers.  Even snel controle gedaan bij de andere.
Max en Pino, alles gaat goed, alle 6 netjes bevrucht en ze broeden vaak samen, heel lief om te zien
Ayko en Tiaro, 2 eieren van Diego en Nevada, 3 neppers. In 1 ei zag ik al aders
Noa en Silvas, 6 eieren, duidelijk aangepikt eitje dus binnenkort donsjes!
Joey en Zoey, ook 6 eieren, en voor zover ik het kon zien (lastig blok) ook alles bevrucht. 20 stuks dus!

smeetjuh1990

• Gast
Re: Hobbykwekerij Sephora - ronde 1 - 19 eieren
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2009, 16:09:09 pm »
Vandaag nog even wat eitjes omgewisseld voor neppers.  Even snel controle gedaan bij de andere.
Max en Pino, alles gaat goed, alle 6 netjes bevrucht en ze broeden vaak samen, heel lief om te zien
Ayko en Tiaro, 2 eieren van Diego en Nevada, 3 neppers. In 1 ei zag ik al aders
Noa en Silvas, 6 eieren, duidelijk aangepikt eitje dus binnenkort donsjes!
Joey en Zoey, ook 6 eieren, en voor zover ik het kon zien (lastig blok) ook alles bevrucht. 20 stuks dus!

Spannend spannend spannend! :nailbiting:

Gaat goed dus :thumsup:

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Hobbykwekerij Sephora - ronde 1 - 20 eieren
« Reactie #13 Gepost op: mei 20, 2009, 17:07:11 pm »
...........Het is volgens mij niet bekend hier op het forum maar over 4 weken verwachten mijn vriend en ik ons eerste kindje. .........

hoe gaat het met jou nu?

Rianne83

• Gast
Re: Hobbykwekerij Sephora - ronde 1 - 20 eieren
« Reactie #14 Gepost op: mei 20, 2009, 19:22:21 pm »
Het mag er van mij wel uit ;) 's Nachts wakker worden in een nat bed van het zweet, of wakker worden van een oprisping... Ver lopen is erg vermoeiend, doe ik dus niet meer, omdraaien in bed kost wat meer inspanning, enz enz enz :)
Wordt lekker druk hier straks met al die jongen, maar mijn vriend heeft al gezegd te helpen. Ringen moet ik wel zelf doen, dat redt hij niet met z'n grote handen :) De cd met foto's die men er als extraatje bij krijgt, zal waarschijnlijk wegvallen of beperkt zijn, en tam maken redt ik ook niet met 20 stuks. Maar goed, eerst maar afwachten of alles uit komt.