Auteur Topic: kippeneitjes in geïmproviceerde broedmachine  (gelezen 9232 keer)

Rianne83

• Gast
Re: kippeneitjes in geïmproviceerde broedmachine
« Reactie #15 Gepost op: mei 27, 2009, 10:07:32 am »
Kuikentjes zijn lief! Alleen als ze ouder worden, gaat hun verblijf zo snel stinken :)
Wel voorzichtig zijn met helpen uitkomen, als je een verkeerd stukje pakt en het bloedt nog, ben je te vroeg. De eidooier moet namelijk geheel opgenomen zijn, dat is dat frutseltje aan het navelstrengetje. Maar zo te lezen is het allemaal prima gegaan. Ben benieuwd naar foto's!

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: mei 27, 2009, 23:12:25 pm »
hier ben ik ook heel benieuwd naar
wat enig om zoiets mee te maken

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: mei 27, 2009, 23:21:26 pm »
zo, dan nu eindelijk die beloofde foto's! Als het lukt tenminste :nailbiting:

Vlak na het uitkomen

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #18 Gepost op: mei 27, 2009, 23:25:43 pm »
wat liiiiiiieffffffffffffffffffffff :hart:

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #19 Gepost op: mei 27, 2009, 23:32:41 pm »
En het bakje waarin het allemaal gebeurd is:

Heel eenvoudig dus: een boodschappenkrat (lekker stevig) met daarin een doos, daarin een natte handdoek. Aan de boodschappenkrat een bureaulamp met een 40 watt gloeilampje op ongeveer 20 a 25 cm boven de eitjes. Een natte theedoek eroverheen om te proberen zoveel mogelijk de luchtvochtigheid op peil te houden.

De eitjes elke dag minimaal 2 maal draaien en met een plantenspuit met warm water besproeien. Het draaien moet gebeuren tot de 18de dag, maar het probleem was dat ik niet wist wanneer dat was. Ik was dus al ongeveer 5 a 6 dagen gestopt met draaien. 3 dagen te vroeg dus, bleek achteraf. Gelukkig zonder nare gevolgen!

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #20 Gepost op: mei 27, 2009, 23:49:46 pm »
En ook nog een heel leuk filmpje, al zeg ik het zelf  :)

vanaf maandagavond 23 uur tot dinsdagmiddag 16 uur heeft de camera in de bak elke 5 minuten een foto genomen. Deze achter elkaar geplakt (één foto per seconde) geeft het filmpje. Helaas het uitkomen van het tweede eitje staat er niet op, dat gebeurde in ieder geval voor 16.45 uur, toen kwamen we thuis en waren beide kuikens uitgekomen!
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2009, 00:00:58 am door Lotte »

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #21 Gepost op: mei 28, 2009, 07:50:17 am »
Wat leuk dat het op deze manier gelukt is!
Erg leuk gedaan met dat filmpje  :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 28, 2009, 09:16:34 am »
Wat goed zeg!  :thumsup: Bijzonder filmpje!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: mei 28, 2009, 11:04:06 am »
Oooooh echt zó schattig. Wat een poepies zeg! :hart:

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #24 Gepost op: mei 28, 2009, 11:58:24 am »
prachtig filmpje. :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: mei 28, 2009, 12:30:40 pm »
wat leuk zeg  :thumsup: ze zijn echt schattig  :hart:

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #26 Gepost op: mei 28, 2009, 21:28:50 pm »
Ze zijn echt heel schattig en superlief ook. Ze piepen alleen heel zachtjes en dat klinkt heel tevreden. Heel af en toe, als je ze bijvoorbeeld even alleen op tafel zet, piepen ze heel hard. Ze kunnen het dus wel, maar zijn gewoon lekker tevreden. Het gekke is, Donder was het eerst uit het ei, maar hij lijkt iets achter in zijn ontwikkeling. Bliksem heeft al meer van zijn vliegpennen.
Ze hebben net bij mij in mijn nek (onder mijn haar) zitten slapen terwijl ik lekker in het zonnetje op de bank lag.
Toch ga ik morgen proberen of ze een adoptiemoeder willen, en dan vooral of de die kip ze wil adopteren. De buurman bij mijn werk heeft namelijk een kip met maar 1 kuiken. Van de 7 eieren is er maar 1 uitgekomen en dat kuiken is nu ook ongeveer 3 dagen oud. Hopelijk gaat het goed. Dan kunnen ze toch natuurlijk opgroeien.
Ik zal ze wel missen.

jet

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 30, 2009, 06:42:55 am »
wat een mooie filmpje zo, schatjes zijn het :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: mei 30, 2009, 11:00:46 am »
Ze zijn echt heel schattig en superlief ook. Ze piepen alleen heel zachtjes en dat klinkt heel tevreden. Heel af en toe, als je ze bijvoorbeeld even alleen op tafel zet, piepen ze heel hard. Ze kunnen het dus wel, maar zijn gewoon lekker tevreden. Het gekke is, Donder was het eerst uit het ei, maar hij lijkt iets achter in zijn ontwikkeling. Bliksem heeft al meer van zijn vliegpennen.
Ze hebben net bij mij in mijn nek (onder mijn haar) zitten slapen terwijl ik lekker in het zonnetje op de bank lag.
Toch ga ik morgen proberen of ze een adoptiemoeder willen, en dan vooral of de die kip ze wil adopteren. De buurman bij mijn werk heeft namelijk een kip met maar 1 kuiken. Van de 7 eieren is er maar 1 uitgekomen en dat kuiken is nu ook ongeveer 3 dagen oud. Hopelijk gaat het goed. Dan kunnen ze toch natuurlijk opgroeien.
Ik zal ze wel missen.

Dat zou een superoplossing zijn zeg!! Ik ben zó benieuwd!! :thumsup:

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #29 Gepost op: mei 30, 2009, 19:21:12 pm »
Nou, het ging niet heel soepel, het bijeenbrengen van Moeder kip en enkel kuiken met mijn kleine Donder en Bliksem. Gisterochtend heb ik Donder en Bliksem bij Moeder kip in het hok gezet. Moeder ging wel kijken maar daarna negeerde ze de kleintjes. Na een paar uur zaten de kleintjes nog steeds samen in een hoek je terwijl moeder met haar eigen kuiken door het hok stapten. Ik heb de kleintjes weer bij me genomen en onder een lamp warm gehouden en ze te eten gegeven. Ze hebben flink lang geslapen (echt heel snoezig languit op hun borst met het hoofdje opzij gedraaid) en weer lekker warm kunnen worden. 's Avonds, toen de kippen allemaal sliepen hebben we de kleintjes alsnog onder Moeder kip gestopt. Vanochtend liepen ze wel in het hok. De kleintjes Donder en Bliksem letten wel meer op de grote kip en het andere kleintje was wel geïnteresseerd in Donder en Bliksem. Moeder was niet geïnteresseerd maar jaagde de kleintjes ook niet weg.

Het gaat niet heel goed, maar ook niet slecht. Nog even afwachten dus,