Auteur Topic: kippeneitjes in geïmproviceerde broedmachine  (gelezen 9593 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: kippeneitjes in geïmproviceerde broedmachine
« Reactie #30 Gepost op: mei 31, 2009, 18:21:43 pm »
Goh, gelukkig dat het toch beter gaat! Het komt vast wel goed!  ;)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #31 Gepost op: juni 01, 2009, 12:50:50 pm »
Het is helaas niet zo goed gegaan bij die adoptief-moeder kip. Ze heeft Bliksem aangevallen. Hij heeft een wondje op zijn hoofd en zijn vleugel zit scheef en hangt een beetje. Ik heb ze dus maar weer mee naar huis en ze zitten nu lekker in een kooi onder een lamp. Ze hebben net lekker veel gegeten en gedronken en zitten zich nu te poetsen onder de lamp. Ik hoop dat het nog goed komt met het vleugeltje van Bliksem. Het wondje op zijn hoofd is gelukkig al dicht met een korstje erop.
Ze zitten zo lekker tevreden te piepen, echt een heel zacht gepiep. En ze scharrelen lekker over de bodem met houtsnippers. Bleven ze altijd maar zo klein, dan was het geen probleem in huis!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #32 Gepost op: juni 01, 2009, 23:37:48 pm »
Ja, niet alle vogelmoeders zijn goede adoptie moeders en gezien de manier waarop ze gekipt zijn beter zo voort gaan. Worden er geen mindere kippen om toch?  ;)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #33 Gepost op: juni 02, 2009, 07:48:17 am »
Ik geloof ook niet dat ze er minder kip door worden. Echt ongelooflijk hoe al die instincten er gewoon inzetten en vanzelf naar buiten komen. Gister was ik even met ze in het gras gaan liggen, nemen ze gewoon een stofbad!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: juni 02, 2009, 10:30:24 am »
 :)

Ontzettend jammer toch wel hoor, het was zo'n mooie oplossing geweest he? Maar goed, jij zal ze iig niet in de steek laten!!  :thumsup:

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #35 Gepost op: juni 02, 2009, 21:50:07 pm »
Ze zijn echt zo lief! Het enige dat ze wel missen zonder moederkip is, denk ik, dat ze even afgeremd worden en even verplicht gaan slapen. Vanavond lagen we met zn drieen op de bank en Donder was heel druk heen en weer aan het rennen over mijn borst en buik en probeerde steeds van de theedoek af te rennen. Als ik hem dan pakte en even vasthield viel hij gelijk in slaap! Dan werd hij echt helemaal slap, en zag je zijn ademhaling zwaarder worden en dan lag hij zo in mijn hand of languit op de theedoek. 5 minuten later wilde hij dan wel weer los en ging hij weer op ontdekkingstocht!

Ik vind het wel heel jammer dat het niet gelukt is, het had een prima oplossing geweest!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: juni 03, 2009, 10:53:14 am »
Ja, echt jammer. Moet je met hun slaapritme niet een beetje het ritme van kippen aanhouden voor later (met de kippen op stok)? ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juni 03, 2009, 11:18:36 am »
Geniet er nog maar even van, ze zijn groot voor je het weet ;)
Jammer dat het niet lukte met de herplaatsing, maar je hebt het in ieder geval geprobeert!