Auteur Topic: Eindelijk weer kweken (met foto's)  (gelezen 10074 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindelijk weer kweken
« Reactie #30 Gepost op: juni 30, 2009, 22:34:38 pm »
Joepie vandaag hebben Spikey en Limba (valken) hun eerste jonkies gekregen, meteen 2 op 1 dag en ze zijn zo schattig! Helaas was het te donker om duidelijke foto's te maken.

Maar ik heb wel foto's van de oudste grasjes. Hier dan foto's van Pearl en Cluey's nestje:

« Laatst bewerkt op: juni 30, 2009, 22:40:47 pm door Dianne »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #31 Gepost op: juni 30, 2009, 22:39:55 pm »
En foto's van het nestje van Puk en Pino.

Hélène

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juli 01, 2009, 00:37:50 am »
Mooie jonkies en een hoop cinnemon, grijs en mooie zachte tintjes zo te zien.

Van harte gefeliciteerd met je eerste valken jonkies.

En bedankt voor je lieve sms-je, maar ik was aan het werk en had het zo druk dat ik niet kon reageren.
Morgen zal ik mijn valkenkoppel vertellen dat ze opa en oma zijn geworden en ik ben natuurlijk reuze benieuwd naar de foto's van deze mooie pluizebolletjes.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #33 Gepost op: juli 01, 2009, 07:43:46 am »
wat een mooie jongen! Zelfs 2 albino's erbij, als ik het goed zag.... en 1tje met hele witte vleugels (4e foto), dat zal ook wel een plaatje worden!!
Gefeliciteerd!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: juli 01, 2009, 18:20:20 pm »
Wow, prachtig zijn ze hoor! :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #35 Gepost op: juli 01, 2009, 23:04:53 pm »
Dank jullie wel!

In het nestje van Pearl en Cluey zitten inderdaad aparte vogeltjes ben heel benieuwd naar het resultaat, wat ik tot nog toe kan zien is dat er veel cinnemon met paars in zit. In combinatie met bont.

In het nestje van Puk en Pino zitten inderdaad 2 albinootjes. Maar ik heb nog een nestje van Cristal en Renior, ook daar ligt een albino bij. Helaas ontdekte ik gisteren dat de jonkies van Cristal waren aangevallen, ze hadden bijtwondjes. Ik wist in eerste instantie niet wie het had gedaan, maar verdacht hun mammie ervan omdat ze bloed op de buik had zitten. Toen ze op een gegeven moment buiten was met haar mannetje Renior ben ik binnen gaan kijken omdat ik weer even wilde controleren bij haar jonkies, schets mijn verbazing dat haar exmannetje Mumble in het blok bij haar jonkies zit, en aan de reacties van de jonkies te horen vonden ze zijn bezoek niet prettig. Ik heb hem onmiddelijk uitgevangen en apart gezet. Ik heb de jonkies inmiddels 4x met epitol wondzalf behandeld en ik kreeg vanmiddag de hoop dat ze er in ieder geval niet meer aan gaan overlijden. Gisteravond lagen ze er zielig bij maar nu zijn ze weer een stuk fitter. ik ben er dus redelijk op tijd bij geweest en gelukkig heb ik snel kunnen achterhalen wie de boosdoener was. Blijkbaar hebben ook grasjes een vorm van wraak?

Bij mijn valkjes gaat het erg goed, bij Spikey en Limba is vandaag het 3de jonkie geboren. En ook Pluk en Fryskie hebben vandaag hun eerste babytje onder hun vleugeltjes mogen sluiten! Zo super leuk!
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2009, 22:30:08 pm door Dianne »

Hélène

• Gast
Re: Eindelijk weer kweken (met foto's)
« Reactie #36 Gepost op: juli 02, 2009, 21:14:59 pm »
Jeetje wat goed dat je er bijtijds bij was. Ik heb dat vorig jaar ook gehad en tegen de tijd dat de jonkies uitvlogen was er van hun verwondingen gelukkig niks meer te zien.

Gefeliciteerd met al je valken jonkies en ik ben zeer benieuwd naar foto's van hun.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: juli 02, 2009, 21:19:42 pm »
Wat lief  :hart:

grasjongen zijn ook veel mooier om te zien dan valkjongen  tongue2   :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #38 Gepost op: juli 02, 2009, 22:28:28 pm »
Grasjonkies zijn inderdaad iets minder lelijk dan valkjonkies al vindt ik dat dons van de valkjes wel erg schattig hoor!

Vanavond hebben Pluk en Fryskie hun 2de jonkie gekregen, ik ontdekte om kwart voor 7 vanavond dat er een jonkie uit het ei aan het kruipen was. Rond half 9 ben ik nog eens gaan kijken maar was het kuikentje nog niet veel verder en om kwart voor 10 kon ik het niet meer aan zien en heb het kuikentje in ei een beetje geholpen. Uiteindelijk hing er nog een deel van de schaal aan zijn ruggetje en hebben we hem (of haar) spontaan Turteltje genoemt. Dit maal trouwens een wit pluizebolletje met donkere oogjes. Ik denk dat de enorme warmte hier met relatief weinig vocht hier debet aan is. Het vliesje bleef ook aan het jonkie plakken. Nu duimen dat Pluk het kleintje verder helpt en voed.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #39 Gepost op: juli 02, 2009, 22:29:08 pm »
Ik hoop dat ik dit weekend de tijd krijg wat foto's te maken Helene.  ;)

Hélène

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juli 02, 2009, 23:39:35 pm »
Oh leuk, een wit pluisje.................................een beetje jaloers ben ik wel hoor en al blijft mijn eerste liefde de grasparkiet, toch vind ik valkparkietenkuikens veel mooier.

Ik wacht met smart op je foto's, Dianne.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #41 Gepost op: juli 03, 2009, 12:22:11 pm »
Jeetje Dianne wat een verhaal over dat exmannetje.. Gelukkig zeg dat je het hebt ontdekt en hem weg hebt kunnen vangen!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #42 Gepost op: juli 03, 2009, 20:29:51 pm »
En weer een negatief berichtje, helaas is Pearl haar mannetje Cluey vanmorgen geheel onverwacht dood gegaan. Ik zag hem op de grond liggen, hij leefde nog, ik heb hem opgepakt omdat ik dacht dat hij al dood was, even daarna is hij gestorven. Om Pearl wat te ontlasten heb ik haar 2 jongste jonkies overgelegd naar het nestje van haar zusje Cristal.

Ik zal je missen Cluey enkele jaartjes geleden bij mij geboren, deze zomer voor het eerst voor nageslacht kunnen zorgen maar je hebt ze helaas niet helemaal zien opgroeien.

Bij Pluk en Fryskie is op dit moment een jonkie uit het ei aan het komen, een geel pluisje. En ook bij Spikey en Limba ligt een aangepikt ei waar duidelijk gepiep en geknabbel uit komt. Dus bij de valkjes gaat het prima.

Met de grasparkieten jonkies gaat het ook prima. Ook de jonkies van Pearl zijn goed doorvoed dus ze kan het aan, alleen zal ik streng blijven controleren op de kropjes van de jonkies, worden ze minder goed gevoed of zie ik aan Pearl dat het te zwaar wordt dan zal ik nog enkele jonkies bij een ander nestje leggen.
Ook de gebeten jonkies van Cristal zijn vrijwel helemaal genezen van hun bijtwondjes.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #43 Gepost op: juli 03, 2009, 20:54:50 pm »
Gelukkig dat de wondjes goed genezen!!  Maar wat ontzettend sneu zeg van Cluey...  :cry:

Hélène

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juli 04, 2009, 00:46:30 am »
Hè bah, Cluey, die heb ik toen toch ook op de foto gezet ?

Wel goed dat je meerdere nestjes hebt zodat je ook de mogelijkheid hebt om over te kunnen leggen als het nodig mocht zijn, maar ik hoop dat moedertje Pearl het alleen redt en met een beetje hulp van haar zusje Cristal.

Sterkte !
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2009, 00:48:09 am door Hélène »