Auteur Topic: Afspraak bij Kindermans gemaakt voor Noa  (gelezen 6792 keer)

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Afspraak bij Kindermans gemaakt voor Noa
« Gepost op: juni 15, 2009, 09:33:42 am »
Onze Noa is al een week of 3 flink in de rui en er lagen dus aardig wat veertjes, en vooral veel donsveren, in de kooi. Ik vond het er wel erg veel voor de rui en vroeg me dan ook af of madam niet aan het plukken was. Maar zo op het zicht zijn er dus geen kale plekken te zien. Tot ze afgelopen weekend heel erg geirriteerd op haar rug onder de vleugels zat te poetsen  :( . Ze is daar dus gewoon echt kaal, zwarte pitjes (lijke me kleine korstjes) waar de pennetjes ingezeten hebben en haar huidje schilfert een beetje.

Naar ons idee is er geen reden voor, ze krijgt haar aandacht die ze altijd kreeg. In haar voeding is niets veranderd, behalve dat ik haar een dag of 10 geleden eenmalig heb laten proeven van de pap die voor handopfok gebruikt wordt. Wat me ook opvalt is dat ze haar fruit niet eet, en zelfs niet uit het bakje haalt en op de grond kiept. Ze is ook een stuk rustiger maar dat wijt ik dan weer aan de toch wel hevige rui.

Maar om dus zeker te zijn dat er geen, of juist wel, medische oorzaak is hebben we morgen om half 2 een afspraak bij onze VA.....

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
Re: Afspraak bij Kindermans gemaakt voor Noa
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2009, 10:06:02 am »
heel verstandig dat je even langs gaat. :thumsup:
beter nu voor niks als straks te laat.

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2009, 18:02:01 pm »
Succes morgen. Goed dat je gaat.
Hopelijk is het loosalarm

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2009, 18:53:24 pm »
Hopen dat er niets aan de hand is!
Succes!

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2009, 20:14:10 pm »
dat de rui lang kan aanhouden hebben wij hier ondervonden met het roseetje  :seestars:
ik dacht ook dat hij aan het plukken was ,zo veel en dagelijks dan nog
kheb hem (en de anderen) vitaminedruppels gegeven , het gaat veel beter nu

maar die zwarte puntjes die jij beschrijft , dat zou ik niet weten wat ,tenzij kleine wondjes van het uittrekken van de nieuwe veertjes  ???

goed dat je zo snel gaat met noa, kben benieuwd naar de uitslag

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2009, 15:02:47 pm »
Vandaag bij Kindermans langs geweest en die heeft Noa uitvoerig onderzocht.
Hebben haar ook het hele Polyoma verhaal vertel en dat ze de laatste tijd ook wel erg aanwezig is.
Kindermans vertelde mij, dat het toch van de Polyoma is + plus daarbij de rui en de pubertijd waar ze ook duidelijk in zit op het moment.
Het advies is om Noa twee keer per dag te douchen of te sproeien en opzoek te gaan naar een speciale spray voor de jeuk.
Ook vertelde ze dat dat het virus nog kan door zetten naar haar hersens, daar willen wij toch even niet aan denken.
In verband met Paco ook maar gelijk even gevraagd hoe dat zat, maar omdat wij hem als een oudere vogel hebben gekocht is er geen gevaar.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2009, 19:51:28 pm »
Spannende tijd dus, succes  :-*

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2009, 19:59:04 pm »
beetje zekerheid gekregen maar tegelijk toch een waarschuwing  :(
toch wens ik jou nog heel lang en heel plezier met je roze kipje

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2009, 19:09:03 pm »
 :-[ Eigenlijk vond ik het antwoord van mevrouw Kindermans erg kort door de bocht "ze heeft polyoma, dus daar komt het door" en zat het me toch niet helemaal lekker.....

Afgelopen weekend was Noa veel aan het dutten en dus veel te rustig naar mijn zin. Omdat er geen acuut probleem was heb ik tot na het weekend gewacht en heb tòch een afspraak gemaakt met dhr. Bastiaanse in Prinsenbeek, waar we deze middag al terecht konden.
Wat een heerlijk rustige man, neemt echt ruim de tijd om je verhaal aan te horen, is heel rustig met je gaai en vertelt ook duidelijk wat hij denkt en gaat doen!
Poepje is gecontroleerd, was schoon!
Ik vond haar wat magerder dan anders, zo op het oog, want eigenlijk hadden we haar dus niet regelmatig gewogen, ze weegt 320 gram nu.
Dhr. Bastiaanse vond haar absoluut niet de mager, ze is mooi slank, alleen heeft ze wel onderhuidse vetophopinkjes die er dus niet horen.
Ook heeft hij een veer uitgetrokken en onder de microscoop bekeken, niets afwijkends te zien!
Verder staat er een stukje veerschacht op kweek om te zien of daar geen schimmels of iets dergelijks zit, ik mag over 10 dagen bellen voor die uitslag.
Dat ze zo veel dut komt doordat ze zich niet zo lekker voelt door de jeuk en dat dat ook best vermoeiend is.
Eigenlijk komt het er op neer dat het wel degelijk aan de polyoma kan liggen, in combinatie met de (vrij stevige) rui geeft dat extra irritatie/jeuk, maar het viel ook wel op dat juist waar ze zit te plukken, ook die vet-ophopinkjes zitten.

Kortom, wat we nu gaan doen is blijven sprayen en daarnaast smeren met aloë-zalf. We stoppen met zaadjes naast de pellets, ze moet weer terug op alleen pellets en groente/fruit en daarnaast was het advies om ook eivoer bij te geven (meer organische stoffen). De tijd zal leren of het er dan beter op wordt......

Ik ben blij dat we tòch voor een "second-opinion" geweest zijn, en als er weer een VA-bezoek nodig is, dan gaan wij zeker weer naar dhr. Bastiaanse!

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2009, 21:11:20 pm »
dat een hevige rui een rustige vogel geeft hebben wij ook mogen ondervinden

kheb het er met een roseekweker over gehad , volgens hem zou een rui die zolang duurt aan de conditie van de vogel liggen  , wat miss klopt bij noa zowel als lowieke , zijn conditie is niet optimaal door al zijn operaties en bij noa door de polyoma

maar het is wel fijn te lezen dat bastiaansen je vertrouwen heeft , ik ken hem niet persoonlijk maar wel veel mensen die er gaan , een echte vakman  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: juni 30, 2009, 23:16:32 pm »
Hoop dat Noa snel wat mag opknappen, goed van jullie om zo alert te reageren! Sterkte ermee.  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2009, 11:25:33 am »
Hopen dat het snel wat beter gaat  :-*
Naast dat ze zich niet lekker voelt, zou ook de erge warmte mee kunnen spelen in het meer slapen.
Maar iig goed dat je nog een keer naar de va bent gegaan, geeft je ws wat meer rust.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: juli 01, 2009, 11:58:34 am »
hoop snel op verbetering voor jullie, en noa natuurlijk  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: juli 01, 2009, 18:37:26 pm »
Goed van je hoor, die second opinion! Anders blijf je toch steeds twijfelen!  ;)

Offline Marian

• Broedrijp
Re:Afspraak bij Kindermans gemaakt voor Noa
« Reactie #14 Gepost op: oktober 03, 2009, 19:02:41 pm »
hoe gaat het nou met noa ?