Auteur Topic: ik ga morge naar dieca  (gelezen 12399 keer)

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
ik ga morge naar dieca
« Gepost op: augustus 03, 2009, 12:30:48 pm »
nou morgen is het zover dan ga ik met coco chanel naar dieca voor een gedragsconsult  :thumsup: ik ben benieuwd hoe het gaat ik hoop dat het helpt.  :CENS in het begint toen zijn oude kooi er nog stond vertoonde hij heel veel schreeuwgedrag  :o ik had geen oren meer over  :seestars: en was de wanhoop nabij  :cry: nou toen heeft rich de voorkant van coco zijn speelplaats dichtgemaakt en kan natuurlijk ook weer open als wij er zijn  ;) nou dat scheelt een dag en een nacht want hij heeft nu gewoon zijn schreeuwkwartiertje zeg maar  ;D en voor de rest babbelt en speelt ie er op los  ;) dat is in ieder geval een groot probleem minder  :thumsup: maar voor de rest is het best wel een ramp  :( hij stapt wel bij rich op maar gaat wel steeds meer gericht bijten plaats uitproberen. ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nog geneens aan waag als hij in de kooi zit  :CENS wel als hij bij rich zit dan stapt ie bij me op maar ben ik wel op mijn hoede want onverwachts haalt ie uit  :o zijn eten pakt hij wel normaal aan en roept ie coco lekker  :hart: hij heeft het ook onwijs naar zijn zin want hij speelt  en kwekt er een stuk op los. ik dacht eerst dat het aan mij lag dat ie niet echt handteerbaar was maar antonia bevestigde gister ook dat dit niet is wat je verwacht met een tamme vogel  :( en dat we er nog een hele kluif aan krijgen  :o ik ga er van alles aan om er meee te werken maar ik hoop wel dat het goed komt  :( kijk voor misverstanden te voorkomen hij hoeft van mij niet in mijn armen te liggen en knuffelen noem maar op. maar ik wil wel dat ie handteerbaar wordt want ik heb geen vogel voor de sier zo van dat staat mooi in de huiskamer. en als er wat zou zijn dat je bv naar de dierenarts moet moet je hem toch kunnen pakken  ;)  krijg nu eerlijk toch een beetje spijt dat ik geen kuiken heb genomen omdat ik die dan zelf had opgevoed en bij zijn begin ik er nu pas mee. moet wel zeggen dat ik al een heleboel gedrag heb weten te verhelpen dat dan weer wel . die mensen hebben gewoon niet veel met hem gedaan ze zijn wel heel goed voor hem hoor willen alleen maar het beste dus houden heel veel van hem. maar je hoeft hem niet over zijn kop of ergens anders te kroelen dan krijg je echt een behoorlijke knouw niet te zuinig  :o nou moren dus een rit van twee uur en een kwartier ongeveer :seestars: en dan nog terug pffffff en dan nog minimaal twee uur bij dica :seestars: nou verder verslag doe ik morge maar het beste van hopen ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2009, 12:33:19 pm door Marian »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
Re: ik ga morge naar dieca
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2009, 12:37:54 pm »
Heel veel succes morgen  :-*

Ik weet/ heb gezien dat jullie er alles voor over hebben om het een ara
te laten worden met sociaal gedrag.
Uitproberen zal ie altijd blijven doen maar ik heb idd ook het idee dat dit
iets meer is dan uitproberen, hij heeft ws al eens zijn zin gekregen met dit gedrag.

Ik geloof ook best dat de vorige eigenaren goed voor hem waren, alleen
zijn ze vergeten dat je een vogel ook moet opvoeden.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2009, 12:46:40 pm »
ik ben wel blij dat jij er was gister om ook een mening te geven  ;) ik was er echt heel onzeker door geworden en dacht dat het echt alleen aan mij lag en voelde me er echt heel schuldig over  :( en heb in het begin wel een traantje gelate  :cry: ik zag mijn grote droom in duigen vallen  :( maar we gaan er gewoon voor en er is wel een hoop gedrag minder geworden dus maar hopen dat sjaak ons kan helpen  ;) was trouwens wel onwijs gezelli gister en heel lief dat ik je bench mag lenen voor coco  :-* 

Steph

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2009, 12:54:52 pm »
Heel veel succes bij Dieca. Ik vind het goed dat je zulke initiatieven neemt om toch te blijven proberen er een goed opgevoede gaai van te maken. Toppie!

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2009, 13:01:05 pm »
dank je wel  :-* ik ben er wel heel onzeker door geworden maar ik vindt dat ik teminste alles uit de kast moet halen om hem een kans te geven  ;) dus we gaan er gewoon tege aan en hopen dat dat beloont wordt  :dance:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2009, 14:51:12 pm »

Ik hoop dat Sjaak je kan helpen om jou zelf de gedragsproblemen op te laten lossen. Je zult het immers zelf moeten doen  :hot:  met de tips die je van Sjaak gaat meekrijgen.

Heel veel succes en een goeie reis  :-*

Offline bibi

• Net zelfstandig
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2009, 14:58:43 pm »
Veel succes morgen.
Het komt vast allemaal goed.
Ik was bij bubbles  onze eerste ara ook heel onzeker.
En moet je ons nu zien ik kan en mag alles met haar.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2009, 15:12:15 pm »
Veel succes morgen.
Het komt vast allemaal goed.
Ik was bij bubbles  onze eerste ara ook heel onzeker.
En moet je ons nu zien ik kan en mag alles met haar.

toevallig had ik het gister met antonia over jou  ;) ik vroeg me af hoe het met jou groenvleugel is en hoe het gaat. en ik me afvroeg of ik bij jou een keer zou mogen kijken  :-[ en wat advies kan meekrijgen  :CENS gr mar

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2009, 15:15:37 pm »
Jee Mar, dit wist ik helemaal niet..  :( Je kan hier ook om advies vragen hoor..  ;) Je had allicht tips kunnen krijgen in ieder geval. Wel goed dat je naar Sjaak gaat, die ziet de vogel dan meteen, niet verkeerd dus!! Succes morgen! ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2009, 15:43:21 pm »
ja het is een ramp  :cry: valt echt heel erg tege  :( maar ik ben wel heel blij dat het schreeuw gedrag gewoon onwijs veel minder is  :seestars: dat scheelt echt een hoop werdt er radeloos van  :cry: maar nu de rest nog maar daar gaan we aan werke  :dance:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2009, 16:15:27 pm »
Maar meissie, waarom heb je het niet verteld? Ik dacht echt dat het allemaal gewoon goed ging.. Wij zijn er ook om mee te denken en eventueel onze eigen ervaringen met je te delen he?  ;)

Offline bibi

• Net zelfstandig
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2009, 16:39:32 pm »

toevallig had ik het gister met antonia over jou  ;) ik vroeg me af hoe het met jou groenvleugel is en hoe het gaat. en ik me afvroeg of ik bij jou een keer zou mogen kijken  :-[ en wat advies kan meekrijgen  :CENS gr mar

Natuurlijk mag je een keer langskomen en kijken hoe het er hier aan toegaat :thumsup:
Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat bij dieca.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: augustus 03, 2009, 19:08:06 pm »
Ik wens je veel succes!  :-*

En inderdaad, hier mag je dat ook zeker melden hoor, mensen genoeg met ervaring die je met liefde op weg willen helpen!

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2009, 20:48:36 pm »
Natuurlijk mag je een keer langskomen en kijken hoe het er hier aan toegaat :thumsup:
Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat bij dieca.

toppie ik kijk er naar uit ik neem van de week ffe contackt met je op wanneer we kunnen komen  :dance: :dance:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2009, 20:49:49 pm »
 :a036: dank jullie wel allemaal  :-* sorry voor de late reactie maar mijn toetsenbord stopte ermee heb ik weer  :angry: dus ffe een nieuwe gehaald en die doet het dus perfeckt  :thumsup: