Auteur Topic: ik ga morge naar dieca  (gelezen 12401 keer)

Offline bibi

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik ga morge naar dieca
« Reactie #15 Gepost op: augustus 04, 2009, 10:45:42 am »
toppie ik kijk er naar uit ik neem van de week ffe contackt met je op wanneer we kunnen komen  :dance: :dance:

Is goed :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2009, 12:25:16 pm »
Ik hoop dat je straks met een goed verhaal terug komt  ;)

Je zal vooral de angst moeten overwinnen om een hap te kunnen krijgen.
Ik dacht bij de eerste hap ook ff oeps, maarja je zal toch moeten, wil je je
gaai kunnen hanteren. En je zag dat ie na de tweede hap bij mij steeds wat
rustiger werd als ik hem pakte. Ik ben dan niet zo bang, maar bij deze snavel
moest ook ik ff slikken  :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: augustus 04, 2009, 18:13:01 pm »
 :) Zelfs jij..  :)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #18 Gepost op: augustus 04, 2009, 20:12:27 pm »
nou ik ben terug  ;) gingen vanochtend om kwart voor 11 weg en waren kwart over 7 terug  :seestars: we waren er om half 2 en moet zeggen het is wel een mooie zaak  :thumsup: sjaak kwam aanlopen en wees aan waar we coco chanel neer konden zetten op een standaard. wij gingen er bij zitten en toen begon ie vragen te stellen hoe oud ie was? waar ie vandaan kwam? noem maar op. en ondertussen zat ie coco in de gaten te houden en coco ging van de ene kant naar de andere kant op de standaard  en was best wel van slag. ik hem alles verteld en dat ie steeds meer gerichter ging bijten nou ja het verhaal wat jullie dus ook kenne  ;) toen ie zo een tijdje coco had beken zei hij dat het een schitterende vogel is maar beter was voor de kweek omdat ie heel erg neurotisch gedrag vertoonde  :o en hij er een hard hoofd in had dat het een goede kamervogel werd. nou ik voelde al een hele brok in me keel komen en hij raade mij aan om hem weg te doen en een kuiken te nemen om die zelf op te voeden en vertelde ook dat groenvleugels normaal doorgepapt moeten worden tot ongeveer 2jr omdat dat ook belangrijk is voor genegenheid noem maar op en dat het in de natuur ook door de ouders wordt gedaan. hij vertelde ook dat coco bij zijn vorige eigenaars hun had opgevoed inplaats de eigenaars zijn. en omdat het dan ook al een vogel van 1jr is het wel heel moeilijk is met het gedrag wat coco vertoonde. dus ik vroeg aangeslagen wil je hem dan mischien wel even goed kortwieken en dat wou hij wel doen en begon niet aan een consult omdat het zonde was van me geld hij wou daar eerlijk in zijn.  dus coco mee naar de toonbank en hij pakte coco peekt en die gillen dus ik vloog naar buiten en rich bleef erbij staan  :o nou ik hield het met moeite droog. en toen ik terug kwam begon coco te bloeden  :o nou ik werd niet goed dus hij riep tegen rich terug op de toonbank en coco weer gillen dat beestje had het niet meer  :cry: dus ik dit keer snikkend naar buiten en toen trok hij die bloedpen erruit. nou ik was onderhand krijtwit en coco bleef bloeden.
dus hij liet ons zo niet gaan en bood ons een bakkie koffie aan en coco ging terug op de standaard waar het bloeden stopte.
ik had het niet meer en of het niet erger kon worden komt er 1 of halve zool ann die vroeg of ik er de pennen uit had laten trekken zodat ie niet meer kon vliegen.ik dus verontwaardigt je bedoeld leewieken?ja zegt ie ik dus man ben je niet goed bij je hoofd dat is pure dierenmishandeling.hij nou ik fok edels en ik doe dat bij sommige van mij ik dus nou als je ffe jke adres geeft kan ik je ffe aangeve broodfokker  :angry: en die vrouw die er werkte was ook niet bepaald vriendelijk tege hem. ik dus je kan ook gewoon kortwieken en hij ja maar dan moet je het elke keer opnieuw doen en nou en knippe voel je niet en is niet gevaarklijk hij nou erruit trekke ook niet.ik dus nou zal ffe je hare uit je kop trekke kijke of je het niet voelt toen ging ie weg.toen kwam sjaak en ging toch coco opserveren en tege mij pak hem is en toen weer terug naar rich.nou coco wou me pakken en dat deed pijn pffff maar hij zei omdat ik onderhand een behoorlijk huilgezicht had weet je wat we gaan klickertraining doen hij legde alles uit en coco was babygeluidjes aan het maken en sjaak zag er toch wel wat meer in dan het begin. hij zei wel ik raad je een kuiken aan maar je gaat het gewoon proberen en we kijken hoe het gaat dus wij naar de auto en ik moest coco in de bench doen en toen er weer uithalen
nou toen greept tie me  :seestars: sjaak zei o dat was dus echt gericht en dat kan nog erger worden maar blijven proberen nou het doet nu nog pijn. hij zei wel met een tas palmnote en notenolie en een hoop advies en clicker rijker gaat het proberen en ik hoor het van je hoe het is afgelopen en je moet je niet schuldig voelen als het niet lukt ik weet dat je een persoon bent die het niet opgeeft maar dan ook alles hebt geprobeerd. hij rekende geen consultgeld vanwege hoe alles gegaan was wel lief. en hij heeft echt de tijd voor ons genomen dus dat was erg lief van hem we gingen half 5 de deur uit. nou we gaan er voor en kijke wel hoe het afloopt en een avontuur en een hoop tranen verder was ik weer thuis en coco weer lekker uit de auto op de speelplaats genieten van een palmnoot  ;)                                                                   

Egwene

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2009, 20:30:05 pm »
O jeetje wat een vreselijk naar verhaal zeg!
Ik ben denk ik nogal eigenwijs, maar ik zelf zou nooit van 1 advies uitgaan eigenlijk. Zeker niet als iemand zo duidelijk al na vrij korte tijd zegt dat het geen huiskamervogel kan zijn. Ik zou zo'n conclusie niet snel meteen aannemen, maar dat ben ik ook met mijn eigenwijzigheid denk ik.
Geef niet op!! Die clickertraining, dat kan nog best goed gaan werken hoor!
Heel veel sterkte en houdt moed!!

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #20 Gepost op: augustus 04, 2009, 20:36:59 pm »
Poehh dat is wel even schrikken!! Dat is wel een nara conclusie! Maar heb je ook al aan bonny talsma of tinley  gedacht??
ik heb daar ook hele goede verhalen van gehoord!

Succes!

Offline bibi

• Net zelfstandig
« Reactie #21 Gepost op: augustus 04, 2009, 20:52:38 pm »
dat is niet zo mooi :angry:
ik vind de conclusie van sjaak da de vogel niet geschikt is voor in de huiskamer een beetje kort door de bocht hij is tenslotte nog maar een jaar die van ons is 9 maanden en leert al van alles en dat scheelt maar drie maanden.wij zelf zijn in zijn winkel geweest en op dat moment verkocht hij een ara van +/- 6 weken met eigen ogen gezien :o.wij zullen dan ook niet snel naar dieca gaan maar dat is onze menning mensen die tevreden zijn moeten vooral naar dieca gaan .zelf gaan wij altijd naar lorre en co onze ara`s komen daar dan ook vandaan en volgens mij kan je bert (eigenaar) altijd bellen.en over het kortwieken wij doen dat altijd zelf bij onze vier vogels en hebben nog nooit een druppie bloed gezien .heeft hij mis geknipt of te kort heel vreemd voor een deskundige .wij wensen jullie veel sterkte en doorzetting vermogen toe .

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #22 Gepost op: augustus 04, 2009, 20:53:26 pm »
die bonny heb ik gebelt maar daar mag je wel trainen maar alleen met haar vogel  :CENS nou dat vindt ik dus niet opschiete maar ik geef nog niet op ik ga het proberen  ;) en bel morge lorre en co die zijn ook heel goed  :CENS

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #23 Gepost op: augustus 04, 2009, 20:54:21 pm »
ik vind de conclusie van sjaak da de vogel niet geschikt is voor in de huiskamer een beetje kort door de bocht hij is tenslotte nog maar een jaar die van ons is 9 maanden en leert al van alles en dat scheelt maar drie maanden.wij zelf zijn in zijn winkel geweest en op dat moment verkocht hij een ara van +/- 6 weken met eigen ogen gezien :o.wij zullen dan ook niet snel naar dieca gaan maar dat is onze menning mensen die tevreden zijn moeten vooral naar dieca gaan .zelf gaan wij altijd naar lorre en co onze ara`s komen daar dan ook vandaan en volgens mij kan je bert (eigenaar) altijd bellen.en over het kortwieken wij doen dat altijd zelf bij onze vier vogels en hebben nog nooit een druppie bloed gezien .heeft hij mis geknipt of te kort heel vreemd voor een deskundige .wij wensen jullie veel sterkte en doorzetting vermogen toe .

ik ga lorre en co ook belle voor advies  ;)

ik heb je ffe een mailtje gestuurd voor een afspraak  :-[
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2009, 21:01:56 pm door Marian »

Egwene

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 04, 2009, 21:14:21 pm »

Ik las van een ander forum dat ze bij Dieca inderdaad vaak vogels verkopen die nog niet zelfstandig zijn. Die ara die je gezien hebt, is dus waarschijnlijk niet de enige.
Met dat wieken kreeg ik ook wel mijn twijfels. Wij wieken er hier zelf 12 en hebben ook nog nooit een druppel bloed gezien of iets wat ook maar in die richting ging. De vogels hebben er nooit last van en reageren dus ook niet met gillen of iets dergelijks....

Jammer dat ze bij Tinly zo werken. Ik geloof wel dat ze heel goed zijn daar op gedragskundig gebied. Bij Lorre en Co ben ik ook een keer geweest een tijdje terug en ik was wel erg tevreden over hoe ik zag dat het er daar aan toe ging. Ik moet zeggen dat Lorre en Co ook 1 van de weinige winkels is waar ik nog niets negatiefs van gehoord heb of dingen waar ik mijn twijfels van krijg.

Zelf heb ik wel ervaringen met Dieca ook waardoor ik ook geen vertrouwen meer heb in Dieca. Ik zou er zelf nooit naartoe gaan met mijn gaai of voor ander advies..

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #25 Gepost op: augustus 04, 2009, 21:24:11 pm »
IK ben bij Dieca ook geweest met joly, als hij op moest stappen haalde hij steeds uit naar me.
En ik vond het toch niet zo fijn iedere keer een beet in mijn handen, ze zagen er bont en blauw uit.

Hij is met de clicker aan de gang gegaan en ineens zag Joly denk ik ook het licht.
Hij bijt maar zelde.
Is daar ook gekort wiekt en dat ging goed.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #26 Gepost op: augustus 04, 2009, 21:50:56 pm »
sjaak heb ons ook heel goed opgevangen daarna en heeft echt ruimschoots de tijd genomen voor ons.  ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #27 Gepost op: augustus 05, 2009, 12:48:55 pm »
ik heb net lorre en co gebelt maar kon er ook niet veel mee  :( adviseerde om bonnie te bellen maar die had ik al gebeld en vindt ik zelf geen optie omdat ik met haar vogel moet gaan trainen. en die vogel  van haar is het allemaal gewend ik train dan liever met mijn eigen ara. maar we gaan beginne met de clickertraining we kijken wel  ;) 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: augustus 05, 2009, 12:54:18 pm »
Jee.... Dat is echt kl*te zeg... Ik weet niet waarop hij dat baseert, maar ben bang dat het inderdaad niet eenvoudig zal worden.. het is nl. niet zo dat hij er helemaal geen verstand van heeft. Ik zou zeker eigenwijs zijn en doorgaan met je zoektocht om goed geholpen te worden. Wat je nog zou kunnen doen is met hem naar Hooijmeijer gaan (trek dan je portemonnee maar open) en kijken of hij gewoon met Coco om kan gaan (en dat is nl. eigenlijk wat ik verwacht..)..   ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #29 Gepost op: augustus 05, 2009, 13:22:26 pm »
ja jullie lopen hier weg op het forrum met zijn maar ik niet  :( ik heb hem een paar keer gesproke op beurse en hij moet eerst maar eens een keer een cursus volgen met mensen omgaan. en niet tege mij hoor maar als je hoort hoe die tege iemand te keer kan gaan met een normale vraag nou niet te zuinig. weet wel dat diegene nooit meer iemand om advies durft te vrage  :nailbiting: en toen ik vroeg of het nodig was om zo tekeer te gaan en dat het onterecht was van zijn uit riep ie  :angry: tege mij daarvoor worden dat soort stomme vrage altijd door mij assistentes beantwoordt heb hier geen zin in. en toen een knul van een jr of 10 vroeg hoe ie heb bijten van zijn valkje af kon leren antwoorde hij waar zit die wond en heb je 112 gebeld  :( nou had echt meelij met dat knulletje want hooimeier maakte hem met de grond gelijk. is dus niet mijn soort kleur en jammer genoeg durfde die moeder van dat ventje ook niks meer te zeggen. ik heb die zaal verlaten want ik kon hem wel  :angry: heb hem wel gezegd dat als hij zo met mensen omgaat dat er niet veel hem meer voor een tweede keer wat vragen of bellen echt belachelijk hoe hij kan doen.