Auteur Topic: vriendje of vriendinnetje voor Marcus  (gelezen 4015 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: vriendje of vriendinnetje voor Marcus
« Reactie #15 Gepost op: juni 14, 2011, 22:34:06 pm »
Ik snap dat Marcus schreeuwt bij over/langsvliegende vogels, Koosje zou dat ook doen.. Ik vind het af en toe net een waakhond, ook als er gebeld wordt of iemand voor het raam staat schreeuwt ie  :) Heel slim om hem van plaats te verhuizen!

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2011, 09:29:41 am »
Ja inderdaad hier ook, als er gebeld wordt of vreemde mensen de woonkamer in stappen. Als ik het niet aankondig (Marcus, kijk eens wie er is) dan gaat hij meestal schreeuwen. Vooral leuk als mensen het niet verwachten....

Gaat het trouwens altijd goed, een maatje erbij zetten? Ik kan me voorstellen dat het ook wel eens niet klikt?
Moet je het nog op een bepaalde manier aanpakken? Eerst aan elkaar laten wennen in aparte kooien bijvoorbeeld?

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2011, 13:17:09 pm »
laten wennen is volgens mij steeds het beste

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #18 Gepost op: juni 16, 2011, 13:46:51 pm »
In aparte kooien dus?
kan me dat wel goed voorstellen, dan kun je het rustig opbouwen en kijken hoe het gaat.
Maar komt het wel eens voor dat ze elkaar echt niet mogen?
Of komt het, met geduld, altijd goed en worden ze uiteindelijk toch altijd vriendjes?

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2011, 14:16:08 pm »
ik had toen djarno al 3jaar en nam er ook een vriendje bj voor hem dus gingen we prada halen  :hart: die heb ik eerst in een apparte kooi gedaan maar wel samen op de speelplaats gezet.nou dat was een drama arme prada had geen leven werd er elke keer van af gejaagd  :o toch gewoon volgehoude wel 8 maanden en beetje bij beetje ging het beter pffffffff.heb een nieuwe kooi gehaald en met een tussenschot want was er van overtuigd dat het niks werd samen in 1 kooi. helemaal opnieuw ingericht en tot mijn grote verbazing ging het onwijs goed en djarno accepteerde het   :dance:   volgens mij omdat dit ook een hele nieuwe kooi was voor zijn dus niet zijn eigen terein  :CENS nu kroelen ze wat af en geven mekaar eten zo schattig   :hart: :hart::    weet niet of het vrouwtje en mannetje is anders zou je denken dat het een koppel was zo gedragen ze zich  ;D

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2011, 14:43:35 pm »
Inderdaad in twee kooien en elke dag even aan elkaar laten wennen in de kamer.
Daarna af en toe in nieuwe kooi (dan is het niemand zijn terratorium) aan elkaar laten wennen.

Dat gaat allemaal best snel hoor ;)

Offline Daisy

• Net geringd
« Reactie #21 Gepost op: juni 16, 2011, 16:37:44 pm »
bij die van mij was het liefde op het eerste gezicht.
Ik deed de kooi open zodat Cody eruit kon om te komen kijken. Toen heb ik Ginger uit het vervoersbakje
gehaald en vanaf het eerste moment waren ze onafscheidelijk. Ze gingen naast elkaar zitten en waren verkocht.
Sindsdien ziten ze altijd naast elkaar. Voeren, kroelen af en toe een ruzietje zoals in elke goed huwelijk en gaat perfect.
kon ze vanaf dag 1 al samen in een kooi doen dus was echt een gelukstreffer.
maar ja nu scheelde het dat Ginger net van het nest kwam, dus soortgenootjes gewend en Cody heeft ook nog heel lang
met zijn zus samengeleefd tot ie bij mij kwam.

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #22 Gepost op: juni 16, 2011, 16:45:12 pm »
Dat klinkt wel heel mooi: liefde op het eerste gezicht!
Maar 8 maanden is wel het andere uiterste....
Al heeft het dus toch zin gehad.
Zou het altijd makkelijker gaan met een jong vogeltje net uit het nest bij een oudere vogel van een paar jaar?

Offline Daisy

• Net geringd
« Reactie #23 Gepost op: juni 16, 2011, 17:35:28 pm »
Dat gaat over het algemeen wel makkelijk (mijn cody was 2 toen ginger erbij kwam)
maar dat ligt natuurlijk ook aan de oudere vogel. Als die 1tje erbij niet gewend is, omdat ie vanaf het moment dat ie weg ging bij paps en mams alleen zat, dan zal het wat moeilijker worden, maar kan ook juist zijn dat het gelijk klikt, of dat er maar een korte tijd overheen hoeft te gaan.
Het kan dan natuurlijk ook zijn dat er idd een maand of 8 of zelfds langer overheen gaan, maar het kan ook nooit klikken. Ligt echt aan je vogel en ook aan de nieuwe vogel natuurlijk.
Ze moeten er allebei open voor staan. Gelijk of geleidelijk aan opener worden.

En dat geldt natuurleijk voor alle vogels waar iets bij wordt gezet.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: juni 17, 2011, 11:18:34 am »
Ik denk wel dat pyrrhura's echte kroelers zijn en dat je grote kans hebt dat het goed gaat ;)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #25 Gepost op: juni 17, 2011, 18:31:52 pm »
Ja echte kroelers zijn het zeker!  :thumsup: terwijl ik dit schrijf trekt Marcus steeds aan mijn hand om verder gekroeld te worden! :hart:

Offline Daisy

• Net geringd
« Reactie #26 Gepost op: juni 19, 2011, 13:07:40 pm »
Ik denk wel dat pyrrhura's echte kroelers zijn en dat je grote kans hebt dat het goed gaat ;)
Ik tref die van mij zelden niet kroelend aan :)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #27 Gepost op: juni 19, 2011, 17:28:17 pm »
daarom denk ik ook dat Marcus heel veel aan een vriendje zal hebben.
Al gaat het de laatste dagen ook alleen wel goed, hij speelt lekker en vraagt zelden om aandacht. Ik denk omdat ik meer mijn best doe hem tenminste 1 keer per dag een flinke tijd echte aandacht te geven.
Maar toch, ik ben niet de hele dag aanwezig om in zijn nekje te kriebelen. 
Hij heeft veel interesses in spiegels, maar dat hebben volgens mij meer vogels. Ik weet trouwens niet zeker of hij zijn spiegelbeeld als andere vogel beschouwt, zijn gedrag doet mij vermoeden van niet.