Auteur Topic: Wanneer van de pap af ??  (gelezen 10433 keer)

René Dop

• Gast
Re: Wanneer van de pap af ??
« Reactie #15 Gepost op: mei 22, 2006, 05:45:44 am »
pfff sorry mensen, ik dacht gewoon een simpele vraag te stellen  :CENS
Maar van de laatste paar reacties snap ik dus helemaal niets van....ik ben dan misschien nieuw en onervaren maar IK heb nog nooit een ara met de hand gevoerd of groot gebracht.
En ik neem aan dat de meeste van ons hier eens een eerste keer hebben gehad ??
Ik zal daar zeker niet de enige in zijn..
Dus ik vraag gewoon hoe het zit met wanneer je af kan bouwen met het voeren van pap en in wat voor tempo dit dan wel moet.
Ja ook ik wil het beste voor mijn vogel ( net zoals iedereen hier denk ik ) en dat er verschillende ervaringen en meningen bestaan dat respecteer ik ook en ik filter daar dan ook echt wel uit wat ik zelf belangrijk vind......2 reacties met die mening 6 met die....snappie ?
sorry maar met het afzeiken van elkaar denk ik niet dat er iemand geholpen is.
Ik probeer hier mijn info van "ervarings " deskundigen vandaan te halen en om mijn ervaringen met anderen ( misschien word ik ook wel een "ervaring"deskundige ) te delen verder niets en respecteer ieders mening laten we dat van een ander dan ook doen......
zo houden we het allemaal wel een stuk gezelliger denk ik.

maar even ter info;....sjakko is van de pap af en het gaat heel erg goed hij valt wel iets af maar wat ik hier aan info heb gekregen is dat wel normaal.
Hij eet zijn zaden en zijn fruit goed dus eigenlijk is het heel geruisloos gegaan allemaal...
Bedankt voor jullie reacties, :thumsup: :thumsup:
groeten René :elvis:

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #16 Gepost op: mei 22, 2006, 13:15:15 pm »
Dag Rene,geniet maar lekker van je vogel hoor,dat zit bij jou wel goed denk ik,gewoon wat info en gevoel en verstand volgen  :thumsup:.

Vr gr Kees.

Tommy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 22, 2006, 15:10:09 pm »
Hai,

een zo oude vogel nog pap blijven geven is erg onverstandig. De spiermaag moet nu echt zijn werk gaan doen. Sterker nog er gaan steeds meer verdenkingen de ronde over een verband tussen KDS en het te lang blijven geven van pap.
Discussie over handvoeding per lepel of spuit is weer gebaseerd op onervarenheid. Het is nu eenmaal zo dat de ene soort beter te voeren is van uit een spuit en de andere soort (vaak de wat rustigere) het weer beter doet vanaf een lepel, maar ook verschilt dit weer van individue tot individue,

mvg Frank
Waar lees jij dan dat die vogels niet al gewoon zelf eten? Pap ernaast geven is toch heel iets anders dan alleen pap geven Frank. ;) En waarom doe jij zo vijandig en lullig als een ander iets heeft gelezen of weet? niemand anders kan iets weten ofzo? :CENS Pluisje verkondigd nergens de "Waarheid"...maar wel dingen die heel veel te lezen zijn. Ik zie niet in waarom jouw mening altijd beter of minder "gevaarlijk" is dan die van een ander ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: mei 23, 2006, 11:11:38 am »

Hoe jij met je vogels omgaat moet je geheel zelf weten, ik neem aan dat je doet wat je denkt dat het beste is voor je vogels. En dat moet je vooral zo blijven houden, vreemd is wel dat zodra ik een opmerking maak jij al je ""Amerikaanse"" deskundigheid als de enige juiste verkondigd.
mvg Frank

Zou het niet andersom kunnen zijn? Dat zodra zij een opmerking maakt, jij met je Nederlandse deskundigheid jouw mening als de enige juiste verkondigt? Je kunt zelf héél slecht tegen andere meningen Frank! En ook ik vind weer dat je te ver gaat..  :(

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 23, 2006, 21:52:01 pm »

Zou het niet andersom kunnen zijn? Dat zodra zij een opmerking maakt, jij met je Nederlandse deskundigheid jouw mening als de enige juiste verkondigt? Je kunt zelf héél slecht tegen andere meningen Frank! En ook ik vind weer dat je te ver gaat..  :(

Dat idee krijg ik de laatste tijd helaas ook Frank :(

René Dop

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 23, 2006, 23:20:56 pm »
En dat bedoel ik nou met het gezellig houden :CENS :CENS
loop elkaar nou niet af te zeiken hier....ik heb mijn mening en die kan anders zijn dan van anderen ( zie andere topic's ) maar laat elkaar in hun waarde.
Niet iedere mening hoeft de juiste te zijn toch ??
Ik respecteer een andere mening hoewel ik het er niet altijd mee eens hoef te zijn.
Zo houden we ons landje en deze site een stuk gezelliger......toch ?
Kom op mensen jou of mijn mening hoeft niet altijd de dezelfde te zijn dus respecteer dat van een ander.....
Ik kom hier nogmaals voor info...niet voor dit geneuzel....ja geneuzel....als mijn kinderen zo reageren krijgen ze straf...( stille hint ??? )

Groeten, René

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: mei 24, 2006, 08:05:13 am »
René, dit heeft niets met jou te maken ;)  en je weet helemaal niet wat hieraan vooraf ging, trek het je niet aan. :) Dat het toevallig in een topic van jou staat, is jammer, maar helaas dat loopt nu even zo! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 24, 2006, 21:49:18 pm »
Hai,

een zo oude vogel nog pap blijven geven is erg onverstandig. De spiermaag moet nu echt zijn werk gaan doen. Sterker nog er gaan steeds meer verdenkingen de ronde over een verband tussen KDS en het te lang blijven geven van pap.
Discussie over handvoeding per lepel of spuit is weer gebaseerd op onervarenheid. Het is nu eenmaal zo dat de ene soort beter te voeren is van uit een spuit en de andere soort (vaak de wat rustigere) het weer beter doet vanaf een lepel, maar ook verschilt dit weer van individue tot individue,

mvg Frank

Volgens mij was dit een normaal antwoord , vervolgens wordt er zo gereageerd , begin ik hier dan??

Citaat
Ja, mijn vogels zijn daardoor al bijna stervende 

mvg Frank

René Dop

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 28, 2006, 01:17:26 am »
Hoi Loes,

Ik vind niet dat dit "mijn" topic is maar info voor iedereen.
Jammer dat het dan in deze topic zo moet lopen.
Ik kom hier voor info net zoals een heleboel andere mensen die "net" met een of andere kromsnavel begonnen zijn en die eigenlijk niet goed weten hoe of wat.
In mijn geval dus het voeren ( van de pap af en het houden van een ara zonder kooi )
En dan krijgen ze dit soort "shit" te lezen ?
Mensen......."grow-up" zouden de Amerikanen zeggen.
Jammer.....en meer zeg ik er niet over.
Verder een prima site waar ik een heleboel aan heb gehad ( en nog steeds heb )

Groeten René

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: mei 28, 2006, 08:13:23 am »
Nou gelukkig! Dit soort dingen zijn helaas niet te voorkomen en er zal op een forum altijd wel wat voorvallen. We hebben nl. met mensen te maken... Als dingen uit de hand lopen, gijpen wij uiteraard in! ;)