Auteur Topic: vraagjes...  (gelezen 1173 keer)

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
vraagjes...
« Gepost op: mei 12, 2010, 20:39:58 pm »
hallo iedereen, ik heb een paar vraagjes. ;)
ik mag eindelijk een grasparkiet in huis nemen dus heb ik direct beslist om er drie in huis te nemen :dance:
voor het eerst zou ik ze kortwieken, maar als je ze mee in huis neemt wat geef je dan best allemaal van speelgoedjes.
ik ga ze een klein speelplaatsje geven en dan ga ik zelf met mijn mama nog een speelboom maken en dan ga ik nog
een driehoek van touw geven met wat plastieken ringen eraan (hij is nog redelijk groot) maar wat moet je dan eigenlijk nog meer geven.
wie tips weet laat maar komen...

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
Re: vraagjes...
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2010, 20:46:37 pm »
hoi, ikzelf heb het idee dat een vogel niet zoveel heeft aan zo'n speeltuintje en eigenlijk zonde van je geld.
speelboom lijkt mij wel een goed idee :thumsup:
ik zou iets van een katoenen schommel nemen, en speeltjes met een belletje eraan ;)

in ieder geval geen spiegeltje.

veel plezier alvast ;)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2010, 21:35:54 pm »
grasjes wieken heeft geen nut, aangezien ze klein zijn hebben ze weinig draagkracht nodig om te kunnen vliegen,
en kunnen ze dus ook gewiekt goed vliegen..

er zijn wat topics over bomen en speelplaatsen, ik zou daar goed inspiratie opdoen en dan lekker aan de slag gaan!

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2010, 12:42:23 pm »
dank jullie voor de goeie tips, heb al veel naar verschillende topics gekeken, heb al veel inspiratie

tips zijn nog altijd zeer welkom

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2010, 17:08:08 pm »
Waarom 3 grasjes...
Zeker in kleine groepen vormen ze vaak koppels. Dus duos.
Wanneer je er dan 3 in 1 kooi hebt, zit er altijd 1 alleen.
Ik heb zelf door ziekte van 1 grasje een jaar lang een groepje van 3 gehad waarbij de zieke vogel vrijwel altijd alleen zat. Ze deden ook wel dingen met zn drieen, maar het is zeker geen ideale situatie.
Wanneer het koppel met elkaar bezig was, werd de derde altijd weggejaagd en opgejaagd.  En dat was in dat geval niet omdat de zieke/zwakkere vogel uit de groep verstoten werd.

Inmiddels is het een paar weken geleden dat de zieke vogel is overleden en er is duidelijk toch meer rust en evenwicht nu ze nog maar met zn tweetjes zijn. Ik zal er wanneer er in de toekomst weer uitbreiding plaatsvind ook altijd voor kiezen om 2 nieuwe vogels aan te schaffen.

Daarom raad ik je aan om voor een even aantal te kiezen.