Auteur Topic: verschillende zaden...  (gelezen 1127 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
verschillende zaden...
« Gepost op: mei 12, 2010, 20:53:48 pm »
hallo,

ik las pas geleden dat iemand onkruidzaad gaf aan hun Valkparkieten.

geven jullie dit ook?
ik heb in principe een grote zak grote parkieten voer gemengd met hennepzaad en kanarie voer.
ik had ook begrepen dat Valkjes op het moment dat ze jongen gaan voeren je beter wat meer grasparkieten zaad kan geven, en binnenkort verwacht ik jongen.

maar... ik heb 1 grote voer emmer voor 5 Australische parkieten en 7 Pyrrhura's te samen.

kan ik alles alsnog door elkaar mengen, of kan ik beter 1 of ander zaad apart bijgeven omdat het verschillende soorten zaad zijn.
ik had gelezen dat Pyrrhura Cruentata extra kanarie zaad moet hebben maar ik weet nu dus niet of bepaalde soort sommige zaden beter niet kunnen krijgen.

ik ben benieuwd ;)

Offline smie

• Broedrijp
Re: verschillende zaden...
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2010, 21:43:06 pm »
Wij geven onze parkieten 25 kg neophemavoer gemengd met 4 kg onkruidzaad, onkruidzaad kan bij alle vogels  ;)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2010, 21:58:33 pm »
oké dat is mooi :thumsup:
de verkoper vertelde al dat het vaak wordt gegeven omdat er weinig vet in zit.
ik vind toch wel dat ze sowieso altijd een paar zonnebloem pitten moeten hebben omdat ze dat ook lekker vinden.
al hoewel de Princessen man volgens mij best "gezet" is want bij hem voel je echt geen borstbeen :)
en bij de nieuwe Cruentata ook niet, lekker gezet zou ik het noemen maar bij zulke kleine wezens lijkt het mij des te belangrijker hier toch wel op te letten.

alleen in het probleem een beetje dat ik nu 3 kooien heb, met 5 Aussies en 5 Pyrrhura's en dan de laatste 2 Pyrry's.
maar daarvan krijg ik helaas pas op zijn vroegst Maandag de uitslag van de Polyoma en PBFD test te horen.

maar mocht alles goed zijn zal ik eerst even met 4 kooien zitten om 2 nieuwe koppels te krijgen, en als alles pay en vre is wil ik er 4 om 3 Pyrry's plaatsen, dus nog een andere ruime kooi aanschaffen.
en dan hen ik 3 grote kooien, en nog even en ik kan zelf buiten gaan slapen omdat er geen ruimte meer is in huis voor mij ;D ;D ;D

maar als ik het voer gewoon allemaal kan men gen met elkaar en niet hoef te splitsen is dat toch wel veel handiger.

dank je wel :thumsup:
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2010, 22:01:22 pm door Speggel »

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2010, 22:32:00 pm »
Bij ons zitten er ook cultuur vogels sijsjes bij dit voer staat apart maar ze eten er allemaal van dus kan ook gemengd  ;)