Auteur Topic: Jong kauwtje door kat gepakt en naar mij gebracht..  (gelezen 12827 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Jong kauwtje door kat gepakt en naar mij gebracht..
« Reactie #15 Gepost op: mei 25, 2010, 15:12:09 pm »
Hij ziet er echt fantastisch uit!!  :hart: Kauwen zijn op zich vrij schuw dus de ouders zullen het moeilijk vinden om in de tuin te landen. Toch denk ik dat de drang naar het jong ze wel over de streep zal helpen.. Misschien pas bij vallen van de avond, maar ze hebben hem zéker weten in the picture!!  ;) Hij is helemaal volgroeid, zou moeten kunnen vliegen zo te zien, maar heeft de ervaring nog niet waarschijnlijk!

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
    • Website van Angel_Devil
« Reactie #16 Gepost op: mei 25, 2010, 16:28:09 pm »
Hij ziet er echt fantastisch uit!!  :hart: Kauwen zijn op zich vrij schuw dus de ouders zullen het moeilijk vinden om in de tuin te landen. Toch denk ik dat de drang naar het jong ze wel over de streep zal helpen.. Misschien pas bij vallen van de avond, maar ze hebben hem zéker weten in the picture!!  ;) Hij is helemaal volgroeid, zou moeten kunnen vliegen zo te zien, maar heeft de ervaring nog niet waarschijnlijk!

Ja hij ziet er wel heel goed uit, maar zodra ik echt achter hem aan ga, dan begint hij een beetje te rennen zeg maar.
En dan zie je 1 vleugel een beetje raar hangen, maar als hij gewoon zit is er niks aan de hand.
Hij zit nu naast mijn huis (hoekwoning) en als hij naar boven kijkt kan hij zijn ouders zien.
Hij eet echt goed bakje is haast leeg  :dance: En als ik rustig door mijn knieën ga en wat eivoer gooi pakt hij het gewoon.

Ik hoop het echt dat ze hem helpen, maar ik denk zelf dat hij nog niet kan vliegen, of wat jij zegt de ervaring! Hoe zouden ze dat doen dan???

Ben wel als de dood voor de avond, een kat zit natuurlijk zo in de tuin... Als de honden er niet zijn dan.

Weet je zeker dat ik hem niet op moet laten halen door de dierenambu??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: mei 25, 2010, 17:04:45 pm »
Dat kan je ook doen hoor, ik weet niet of je hem te pakken kunt krijgen. Als je denkt dat hij toch gewond is, is dat wel het beste!  ;)

Maar het is wel ingrijpen in iets wat je niet zeker weet, het mooist zou zijn als de ouders het overnamen, maar als hij echt niet kan vliegen is hij voor de poes natuurlijk  :(

« Laatst bewerkt op: mei 25, 2010, 17:07:32 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: mei 25, 2010, 17:10:00 pm »
Weet je wat ik zo raar vind? Ik zie helemaal niet aan zijn snavel daat het een jong is, kan aan de foto liggen. Is hij niet tam en gekortwiekt aan een kant als hij zo raar loopt?

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #19 Gepost op: mei 25, 2010, 17:23:05 pm »
Weet je wat ik zo raar vind? Ik zie helemaal niet aan zijn snavel daat het een jong is, kan aan de foto liggen. Is hij niet tam en gekortwiekt aan een kant als hij zo raar loopt?

Pff ik vind het moeilijk... Ik weet het gewoon niet zeker. Pakken durf ik denk ik niet..  :nailbiting:

Wacht ff ik heb nog een filmpje gemaakt terwijl ik achter hem aan liep. Ik zal hem ff uploaden.

Zijn nekje lijkt wel iets vettig, en er hangt een donsje in zijn nek links...
Maar ik vind hem wel iets kleiner dan de andere die ik hier op het dak zie, of het lijkt maar zo.

Maar hij is niet gewiekt hoor, dat zou ik wel zien, hij verloor tijdens het lopen wel 2 pennen! Denk echt dat hij een smak heeft gemaakt.

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #20 Gepost op: mei 25, 2010, 17:31:35 pm »
misschien zie je hier zijn snavel beter, ik kan de foto niet groter plaatsen, filmpje is onderweg

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #21 Gepost op: mei 25, 2010, 17:33:30 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=h16Zj5cCe7w

Let op zijn rechtervleugel, die laat hij soms zakken, misschien omdat het ongelijk is in mijn tuin...

sorry voor de kwaliteit hoor, ik heb hem met mijn mobiel gemaakt

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #22 Gepost op: mei 25, 2010, 17:44:00 pm »
Hij was net weer verplaatst in de tuin, dus heb ik zijn bakjes weer in de buurt gezet, zie ik hem ineens een worm uit de grond pikken  :CENS dat doet een jong toch niet?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: mei 25, 2010, 18:23:55 pm »
Ligt er aan hoe ver ze in ontwikkeling zijn denk ik.. wat me wel opvalt zijn de blauwe ogen en de jongen hebben blauwe ogen! Maar hij kan dus voor zichzelf zorgen, alleen vliegt ie niet..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: mei 25, 2010, 18:25:58 pm »
Zit net het filmpje te bekijken en ik denk ook dat hij gewoon niet kan vliegen, gewond is.. Hij had, zoals hij er uitziet echt al helemaal moeten vliegen.. Ik zou denk ik toch dierenambulance bellen, kijk maar wat ze er van vinden!  ;)

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #25 Gepost op: mei 25, 2010, 18:29:41 pm »
O oke dus dan is het een jong.

Ja dat kan hij, nu zit hij tussen mijn schutting en tuinhuisje in. Ik hoop voor hem een veilig plekje voor de nacht.

Ik denk als hij gewoon eet en drinkt dat het dan goed is.

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #26 Gepost op: mei 25, 2010, 18:30:20 pm »
Zit net het filmpje te bekijken en ik denk ook dat hij gewoon niet kan vliegen, gewond is.. Hij had, zoals hij er uitziet echt al helemaal moeten vliegen.. Ik zou denk ik toch dierenambulance bellen, kijk maar wat ze er van vinden!  ;)

Oke ga ik doen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: mei 25, 2010, 18:33:19 pm »
Inmiddels denk ik ook zeker dat het géén jong is.. de "ouders' die op het dak zitten, zijn groepsgenoten, ze leven in groepen..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: mei 25, 2010, 18:35:06 pm »
Foto van jonge kauw, deze is denk ik nog niet klaar om uit te vliegen. Maar om een idee te geven hoe de snavels van jonge kauwen er uitzien. Het kan niet zijn dat je daar bij een uitgevlogen jong niets meer van ziet:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: mei 25, 2010, 18:39:49 pm »
En het kauwtje dat ik had zag er zo uit: