Auteur Topic: Jong kauwtje door kat gepakt en naar mij gebracht..  (gelezen 11736 keer)

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
    • Website van Angel_Devil
Re: Jong kauwtje door kat gepakt en naar mij gebracht..
« Reactie #30 Gepost op: mei 25, 2010, 18:45:04 pm »
Ja dat is waar, en deze heeft natuurlijk al een flinke zwarte snavel...  Die van mij lijkt idd niet op de foto's.

Net de ambu gebeld, en ze zei als hij gewoon goed eet en drinkt moet het goed komen. Vooral als hij eivoer krijgt.
Ze zei ook dat er nu zoveel gebeld wordt over jongen die uit het nest zijn gevallen  :seestars: en dat je de natuur ook maar een beetje zijn gang moet laten gaan.
Ergens heeft ze wel gelijk, maar ja.. Ik hoop gewoon niet op een kat vanacht  :nailbiting:

Pff ik ben gewoon een beetje afgewimpeld heb ik het gevoel.

Ze zei dat ik morgen Karel schot van de vogelklas moet bellen als hij nog in mijn tuin zit. Dat ga ik zeker doen.

Nu zei ronald (mijn vriend) net dat hij steeds een extra kauw zag op het dak, dus misschien hebben ze wel gevochten ofzo... Die op het dak beschermen natuurlijk hun jongen.
Maar ja, ik let er wel op..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: mei 25, 2010, 19:55:42 pm »
Rot he, ik kan me daar ook zo druk over maken..  zo bang dat hij gepakt zal worden etc. etc. :( En ik kan me goed voorstellen van de d.ambulance dat ze platgebeld worden.. zit er geen vogelasiel bij je in de buurt? Maar dan zou je hem nóg moeten vangen..  :) En ja, als jij het niet gezien had, had hij zich ook moeten redden, dat is zo.. maar toch, je wéét het nu..  :pics:

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #32 Gepost op: mei 25, 2010, 22:33:51 pm »
Rot he, ik kan me daar ook zo druk over maken..  zo bang dat hij gepakt zal worden etc. etc. :( En ik kan me goed voorstellen van de d.ambulance dat ze platgebeld worden.. zit er geen vogelasiel bij je in de buurt? Maar dan zou je hem nóg moeten vangen..  :) En ja, als jij het niet gezien had, had hij zich ook moeten redden, dat is zo.. maar toch, je wéét het nu..  :pics:

Ja echt wel, ronald maakt zich er minder zorgen over, die denkt "gelukkig" wat makkelijker dan mij. (Komt wel goed joh maak je niet druk, zegt hij dan)..
Maar ik maak mij altijd zorgen om alles, is weleens vervelend hoor.

Geen idee of dat hier zit, maar goed ik zit ook met mijn rug, ben natuurlijk 4 weken geleden geopereerd, ik krijg dat diertje nooit te pakken  ??? Daarbij vind ik het ook wel een beetje eng hoor.  :-[

Morgen bel ik Karel Schot even, ik ben benieuwd..
Anders vraag ik mijn buurtjes even om te helpen, die zijn niet zo bang voor kauwen haha.  Mits ik hem moet vangen natuurlijk.

Ik heb net weer even gekeken, en ik zie ineens al mijn kwartels in de voliere 1 kant op schieten, zit die kauw tussen mijn voliere en tuinhuisje in.
Maar al snel liep hij erachter, ik hoop dat hij daar blijft, daar zit hij wel veilig. Hoop ik..
Alleen liggen er in de hoek van de voliere eieren van de kwartels  :( nu maar hopen dat die er morgen nog liggen  ???

Pff zorgen zorgen en nog eens zorgen  :-[ :-[

Maar al met al zat heel zijn snavel vol met eivoer, hij heeft goed gegeten en gedronken.
Ik heb alleen sterk het gevoel dat er iets met zijn vleugel is.. Wanneer hij loopt laat hij hem echt een beetje hangen  :CENS

Zo en nou stop ik met typen, ik maak er hele verhalen van  :-[ en ik heb heel je topic verstoord, sorry  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: mei 26, 2010, 09:29:39 am »
Hahaha, ik vind het juist leuk, zo wordt het tenminste nog wat, dit topic.. Met die kleine van mij was het snel afgelopen he?

IK hoop dat hij een veilige plek heeft gehad vannacht. Ik heb geen idee wie Karel Schot is..  ???
Ik zou hem wel durven vangen, maar of het zo makkelijk is..

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #34 Gepost op: mei 26, 2010, 11:25:11 am »
Karel Schot is een vogelopvang in Rotterdam  ;)

Hopen dat het allemaal goed blijft gaan  :thumsup:

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #35 Gepost op: mei 26, 2010, 18:59:09 pm »
Ach met die kleine van jou was het idd snel afgelopen, echt sneu hoor  :cry:
Brengt wel een beetje leven in de brouwerij met die lange verhalen van mij...  :hot: :thumsup:

Vanmorgen zat hij er nog hoor  :dance: En nu nog!!

Ik heb Karel Schot van de opvang vanmorgen gelijk gebeld, en terwijl de telefoon over ging zag ik ineens een kauw die hem aan het voeren was  :thumsup:
Het is volgens hun wel een jong, die net iets te vroeg is uitgevlogen. En waarschijnlijk toch een lichte kneuzing heeft. Ik denk persoonlijk in zijn pootje omdat hij een beetje hinkt met lopen.

Ik mag beslist niet voeren, en vooral niet uit een bakje omdat het ziektes kan verspreiden en vooral omdat het jong het zelf moet doen. En de ouders.
Wanneer wij gaan helpen zal hij het straks nooit redden als hij gaat vliegen. (dan maken wij de diertjes afhankelijk van ons).
Ze zei sowieso dat als je een buitenvolière hebt nooit in de zomer maanden moet voeren in de tuin voor eventuele ziektes voor je eigen vogels  :seestars:
Zo sneu, dat vind ik juist zo leuk, al die wilde vogels in mijn tuin.
Wel heb ik een bakje water laten staan hoor, hij zal toch moeten drinken.

Maar in ieder geval moet ik zo weinig mogelijk in de tuin komen anders blijven de ouders weg.
En dat merkte ik vandaag wel hoor, ze kwamen steeds aanvliegen om te voeren.
Nu loopt hij zelf een beetje rond in de tuin te zoeken naar wormen.

De ouders zijn absoluut in de buurt, in mijn boom of aan de overkant op het dak! En hier op het dak natuurlijk.

Als het te lang gaat duren wil ik hem wel wegbrengen, ik kan natuurlijk niet mijn honden uit de tuin houden voor die kauw.
Is ook zielig voor ze. Het is een beetje dubbel allemaal.

O en trouwens volgens hun hoef je niet te vrezen voor katten, omdat de ouders van de kauwen de katten schijnen aan te vallen wanneer ze in de buurt van het jong komen. Weer een zorg minder.

Nu maar hopen dat hij snel zal gaan vliegen!

« Laatst bewerkt op: mei 26, 2010, 19:04:40 pm door Deborah2007 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: mei 26, 2010, 19:56:04 pm »
Aaaah, toch een jong!! Ik geloof het omdat de ouders voeren, anders zou ik echt getwijfeld hebben zeg!! Je zou toch verwachten dat je nog iets aan de snavel zou moeten kunnen zien!!
Nou, ik weet zo net nog niet of katten geen gevaar zijn..  :CENS De katten hier zouden er wel op loeren hoor! Ik hoop ook dat het niet lang duurt voor je, want de honden zullen ook wel weer eens naar buiten willen. Hier was het slecht vandaag dus mijn honden taalden niet naar de tuin. Misschien is dat bij jou ook wel zo, dat scheelt wel weer he?  :)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #37 Gepost op: mei 26, 2010, 20:27:43 pm »
wat een avontuur hier ,deborah

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #38 Gepost op: mei 27, 2010, 13:31:24 pm »
Ja inderdaad, ik geloofde het ook niet hoor door die foto's!

Pff hij zit er nog, en precies tussen de voliere en het huisje.. Hij moet wel de tuin in gaan want hij zal toch moeten eten.
Ik vind het eigenlijk ook niet zo prettig waar hij nu zit, net naast mijn vogels  :nailbiting:
Ik ben best een beetje bang dat mijn vogels ziek kunnen worden  ??? Je weet maar nooit toch.

Maar ik hoor moeders al roepen..
Hier ook slecht weer hoor, dus de honden vinden het niet zo erg. Maar ja het moet niet te lang gaan duren.. Ik WIL gewoon dat hij gaat vliegen haha.

Nou een heel avontuur inderdaad  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: mei 27, 2010, 14:03:08 pm »
Maar eet hij nu wle dan, als hij daar blijft zitten? Geven de ouders hem nog eten?  ???

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #40 Gepost op: mei 27, 2010, 15:31:07 pm »
Maar eet hij nu wle dan, als hij daar blijft zitten? Geven de ouders hem nog eten?  ???

Nou loopt hij door de tuin, de ouders waren er net weer bij, ze lieten hem zien hoe hij moest drinken  :)
Hij loopt ook te pikken in de grond, ik denk voor wormen...

Ik heb boven ook een balkon, dus ik loop net dat balkon op, wat denk je.... zit daar echt een jong, ik zag het aan de snavel, zo plat net als jou foto.

Ik heb van die ronde gaten aan de zijkant van het balkon, en daar ging het jong in zitten en die vliegt ineens weg.
Naar de overkant van de straat, zo naar beneden in de struiken van de tuin van die mensen. Die zal dan wel voor de katten zijn pfff

« Laatst bewerkt op: mei 27, 2010, 15:35:56 pm door Deborah2007 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #41 Gepost op: mei 27, 2010, 16:44:12 pm »
Ja die is dan echt nog heel jong...  :( Het zal inderdaad wel veel voorkomen dat jongen door de kat gepakt worden, vooral als ze nog niet goed kunnen vliegen..
Ja triest, maar je kan ook niet alles redden.. hopen dat hij het zelf redt!!

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #42 Gepost op: mei 27, 2010, 18:25:22 pm »
Heel gek maar hij gaat dood  :cry: ???

Ik snap er niks van, een uur geleden liep hij nog naar mijn voordeur in de tuin, en daar zat hij gewoon.. En opeens zie ik zijn vleugels helemaal wijd liggen.
Hij werd gewoon gevoerd  :CENS en hij dronk.

Maar nu pakte ik hem op, en zijn kopje trok al helemaal naar rechts toe, precies ook de kant op waar zijn vleugel raar deed als hij liep..

Klote zooi!!!  :angry:

Ik heb hem ff in een doosje gelegd omdat alle miertjes al over hem heen liepen bah..

Wat moet ik er nou mee als hij dood is, begraven aan de overkant toch ?

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #43 Gepost op: mei 27, 2010, 18:26:38 pm »
Ooo verdorie had ik hem nou maar gelijk weggebracht stommeling ben ik zeg  :angry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: mei 27, 2010, 18:40:44 pm »
Oooooooh,dit is zo triest, terwijl jij gewoon gedaan hebt wat goed is... iets anders kan ik er niet van maken.. je kunt echt het beste aan de natuur overlaten hoor, zeker als de ouders in de buurt zijn zoals hier.. je hebt het goed gedaan en je moet je dit verwijt niet maken!!!  :(