Kaketoe Forum > Gedrag en Verzorging

Huil baby rose kakatoe

(1/8) > >>

Ekaatje:
Hallo, ik ben (sinds 6 dagen) een trotse bezitster van een 5/6 weken jonge kakatoe.
Een geweldig schreeuwertje die nu 4x z'n voeding om de 6 uur krijgt.
Tussen de voedingstijden heeft schreeuwt hij om meer aandacht/voeding?
Het kropje is dan nog niet leeg maar als ik het beestje vast hou dan blijft het doorschreeuwen dus zet 'm
weer in z'n rustplekje.
Er zijn gelukkig momenten dat hij slaapt,
Ik heb op aanraden het diertje in een curverbak met kruiken (in kooi) in de huiskamer om aan geluiden te wennen.
Over de bak heb ik een grote handdoek voor de warmte vast te houden en het licht te dempen.
Wat niet te dempen is het geluid die het jonge diertje nu al maakt.
Op dit moment heb ik ons schatje in een kartonnendoos met kruik in de bijkeuken.
Ik ben een beetje onzeker over het gedrag want ik kan namelijk niks vinden over deze leeftijd en wat je beter
kan laten of doen.
Heeft iemand een suggestie van een site/boekje voor rosé baby voeding en hun gedrag met eventuele tips?

wesly:
4 voedingen om de 6 uur klopt niet dan zou je savonds moeten voeden.
savonds moet er tussen de laatste en smorgens de eerste voeding 8 uur tussen zitten om kropverzuring te voor komen.

Onze ervaring is dat jonge rose's vaak zeuren tussen de voedingen door het enigste wat daar tegen helpt is donker zetten.

Vertrouw je het niet breng een bezoekje aan een vogelarts!!!!!!!!!!!!

Dit is dus een rede waarom bij ons de baasjes hun vogel pas meekrijgen wanneer ze zelfstandig eten!

Waarom ben je aan handopfok begonnen als je er weinig/geen verstand van hebt?

http://www.vogelproblemen.nl/Papegaai%20-%20Handopfok.htm

smie:
Heb je deze uit een winkel of van een kweker, anders zou ik het gauw terug brengen!!

Loes:
Oei oei... zo jong.. Inderdaad, wat Wesly zegt, waarom handopfok? En blijkbaar ook niet goed voorgelicht, dat is wel helemaal heel erg jammer!!!! Hier op het forum moet er wel een en ander te vinden zijn over handopfok (zoekfuntie gebruiken, bovenaan bij de index). Het klinkt me allemaal niet echt lekker in de oren. Waar heb je hem vandaan?

Antonia:
Een baby die continue schreeuwt/ zeurt kan niet goed zijn.
Ik zou naar een vogelarts gaan en hem eens goed laten onderzoeken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie