Auteur Topic: Huil baby rose kakatoe  (gelezen 13293 keer)

Ekaatje

• Gast
Re: Huil baby rose kakatoe
« Reactie #30 Gepost op: augustus 09, 2010, 22:47:35 pm »
Zijn prachtige onderkomen...kindertjes hebben geholpen hoor!

« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 23:11:14 pm door Ekaatje »

Ekaatje

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 09, 2010, 23:04:06 pm »

zo ziet mijn kleine punkie er nu uit  :hart:
In deze bak krijgt hij z'n eten en sinds vandaag ben ik gestopt met de kruik.
Zoals je ziet gaat het met sprongen vooruit, z'n achterkantje is vol met veertjes. :a036:
Ons schreeuwertje heeft zo nu en dan een brul momentje maar daar staan roseetjes
bekent om?
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 23:16:24 pm door Ekaatje »

Offline sandra

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #32 Gepost op: augustus 09, 2010, 23:30:44 pm »
 :) Hansie wordt al een echte vogel!

Roseetjes zijn zoooo leuk  :hart: wij hebben ook 2, echte kroelkippies zijn het  :thumsup: met toch wel een pittig karaktertje, vooral onze dame Noa  ;D

Wij hebben ze niet vanaf zo jong gehad (Noa was 9 maanden en Sheiko bijna 5 jaar), maar ik kan je wel vertellen dat we met Noa toch wel schreeuwproblemen gehad hebben. Het beste is dan negeren, maar onbedoeld reageer je er toch op, al is het maar een zucht of geïrriteerde blik  :-[. Inmiddels heeft het ècht negeren gewerkt en gedraagt ze zich voorbeeldig! Natuurlijk gaat ze nog weleens "lekker los" maar dat mag!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #33 Gepost op: augustus 10, 2010, 20:25:10 pm »
Wat een schatje  :hart:

Offline Grijsliefhebber

• Net geringd
« Reactie #34 Gepost op: januari 17, 2013, 20:56:08 pm »
Ook wij zijn begonnen met handopfok en zonder ervaring (dat is iedereen bij de eerste :-)). Wel eerst veel gelezen en informatie verzameld..... En inmiddels de trotse ouders van 2 schitterende Grijze R's.

En we hadden die tijd tijdens handopfok absoluut niet willen missen. Die eerste weken maak je een band met je vogeltje die je anders nooit meer zal maken.

PS: Zelfs na 2 jaar schreeuwen ze af en toe om eten; meestal om aandacht te vragen.  :a036:

Sara

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #35 Gepost op: januari 18, 2013, 19:15:09 pm »
En we hadden die tijd tijdens handopfok absoluut niet willen missen. Die eerste weken maak je een band met je vogeltje die je anders nooit meer zal maken.

Sorry maar dat is echt onzin wat je nu zegt. Heb al genoeg handopfok gedaan, maar nog steeds liever niet. Alle vogels die bij mij zijn weggegaan met handopfok en je gaat een keer op bezoek bij de kopers dan kijkt de vogel me raar aan wat moet jij nou van mij. Eenmaal na een uurtje vertrouwen winnen gaat het dan en stapt hij op. Dit heeft niks met handopfok te maken want ook de nartuurbroed die bij ons zijn weggegaan hebben een prachtige band met de kopers. Een band krijg je niet door alleen maar pap te geven. Hier werk je aan met de jaren en blijf je aan werken. Behandel je vogel maar eens een paar weken klote dan heb je niks meer te vertellen over die band.