Auteur Topic: Dagboekje van mijn vogelbende!  (gelezen 4533 keer)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Dagboekje van mijn vogelbende!
« Gepost op: september 02, 2010, 17:27:08 pm »
Ik begin ook maar met een dagboekje ;)
Vanaf 2005 werd ik helemaal kromsnaveltjes gek. Ik werd verliefd op een mooi hemelsblauw parkietje van mijn zus, die vond hem niet zo bijzonder dus heb ik hem overgenomen. In 2007 kwam er een vrouwtje, een papegaaienkooi, in eindelijk, in 2008 werd mijn droom vervult ;) Een bb'tje mocht ik uitzoeken voor mijn 12ste verjaardag :thumsup: En dat werd Binkie! De parkietjes moesten daardoor wel naar buiten, wat ik eerst echt verschrikkelijk vond, maar uiteindelijk mochten ze in hun mooie voliere'tje met nog een koppeltje en dat was het begin! Kan nog heel lang doorgaan met vertellen over m'n moppies, maar hier meteen maar even alle koppies!

Binkie:
Binkie is een bb'tje dat waarschijnlijk 8 weken was (ze zeiden 5 weken) toen ie hier kwam. Inmiddels is ie al weer 2,5 en een lekker schatje dat heel veel buiten geniet en gezellig mee gaat op visite, wandelingen enz, daar geniet ie van!

Grasjes:
Inmiddels heb ik 8 grasjes, meer worden het er zeker niet ;D

Crocky

Rocko

Dwarrel, kindje van Mickey en Minnie in 2009

Sammie

Mickey

Minnie

Nemo

Valkjes:
Ik heb ook 8 valkjes, waarvan 4 tamme, vind het geweldige beestjes, ze zijn zo lief :hart:

Bo

Kiki, tam

Kuif, tam

Parel, de smeerpoets :)

Pino, baby van Kuif en Bo(2010) tam

Pip

Puk, tam(ook zonder voer hoor haha ;))

Catharina's:
Catha's was al heel lang een droom van me.. vond het geweldige beestjes, aga's, forpussen enz vind ik ook heel leuk, alleen dit is de lieve uitgave, die bij m'n volierevogeltjes kan dus in maart van dit jaar(2010) kwam er een koppeltje catha's. Al snel waren er jongen, 4 stuks. 3 hebben er een goed huisje gekregen, binnen bij mensen, en 1tje blijft lekker hier! Die is nog een heel klein beetje tam, maar dat zal ie vast snel afleren want Tara en Tommie, de ouders zijn echt angsthaasjes :) Ik ben op zoek naar een vriendinnetje voor dit jong, maar het wil nog niet echt lukken ;)

Tara

Timo

Tommie

Splendid:
Sparky de wildkleur man hebben we al weer een poosje. We konden heel lang geen vrouwtje voor hem vinden maar eindelijk, dacht ik de perfecte te hebben gevonden.. Niet dus want het is ook een mannetje, toen was ie nog jong, wat voor soort weet ik dus niet :o

Sparky

Sisi(leuke naam voor een vent :))

Verder hebben we in huis nog een hondje, Benzy van waarschijnlijk bijna 11 jaar oud(meer een voetenkleedje maar goed ;D) En nog kleine vogeltjes buiten, loodbekjes, diamantduifjes, kwarteltjes, goulds, kanaries.

De foto's zijn niet echt groot en sommige hele slechte kwaliteit(schaam), maar ik heb lang niet van elke vogel een foto, en al heb ik die wel zou ik niet weten in welk mapje :)

« Laatst bewerkt op: september 02, 2010, 17:39:48 pm door Binkieboertje »

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
Re: Dagboekje van mijn vogelbende!
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2010, 14:18:06 pm »
Het gaat heel goed hierzo, behalve dan dat Pino, de albino valk, nu bijna geen staart meer heeft :o De eerste dag in de voliere had ik hem al expres in het binnenhok gezet voor de nacht. Toen ik de volgende dag wakker werd had Pino een beetje bloed op z'n vleugel en z'n staartveren geknakt, die liggen er nu dus helemaal uit.. Heel jammer maar ze zien er verder niet gek uit dus hoop dat ie maar wel snel z'n mooie staart heeft, dit ziet er echt niet uit!
Ook met Binkie gaat het heel goed, zoals gewoonlijk heel ontdeugend ;) Hier een 'paar' foto's ;)

De nieuwe bestelling van parrots avenue was binnen, dus meteen maar aan de knutsel gegaan.. zie hier het resultaat ;) Inmiddels is al het leer aangevreten en de touwen pluizig :)

Binkie in z'n ring(een heel klein moment ;D)

Een klein voetspeeltje, ff lekker slopen.. heeft inmiddels het loodje gelegt ;)

M'n lekkere kippie gaat slapen ;)

Binkie in de boom ;)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.. toch??!! ;)

Groen is gras.. en Binkie!

Binkie zet de blommekes buiten :)

Hier praat ie net wat :)
« Laatst bewerkt op: september 23, 2010, 17:22:27 pm door Binkieboertje »

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: september 23, 2010, 17:34:00 pm »

En nog even aan de slag gegaan met kokoscreme, gesmolten, in een bakje gedaan, veel zaadjes erbij, in het blok en walnoot doppen gegoten, in de koelkast en hij was weer heerlijk bezig met rotzooien ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: januari 01, 2011, 22:23:52 pm »

« Laatst bewerkt op: januari 21, 2011, 16:34:46 pm door Binkieboertje »

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2011, 16:34:07 pm »
Eergister even, na 2 pogingen daarvoor ;D, een speelnet gemaakt.. En hij leeft nog :thumsup:

Kan dit kapot???

Lekker klimmen

Lekker smullen :hart:
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2011, 16:37:20 pm door Binkieboertje »

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: maart 19, 2011, 09:27:57 am »
Tijd voor foto's! Lang niet gedaan :-[
Hier gaat alles super goed, Binkie is inmiddels getest en gelukkig is ie een gezond ventje :hot:
Ook met de buitenvogels gaat het heel goed, zelfs oude kanarie'tjes van 10+ hebben de winter weer overleefd, wat ik niet verwacht had! De vogels kunnen inmiddels weer elke dag naar buiten, sommige vogels slapen helaas ook nog buiten, maar meer dan de helft slaapt gaat elke avond wel naar het binnenhok!

Ze blijven een warme hap lekker vinden, maak niet uit welk soort vogel :hart:

Alle 5 catharina's aan het gaas :hart:, gek op groenvoer!

Ik ga op reis en ik neem mee... :)

Bink bleef maar lopen :)

"Wat zie ik nouw weer??"

Zijn favoriete spelletje, de ringen om het paaltje doen, had ie binnen een week begrepen! :thumsup:

Mijn houthakkertje :hart:

De kooi schoongemaakt en opnieuw ingericht, schone kooi=schone Binkie :)

Lekker bezig zijn met een 'dik ingepakte' snoepstok :)

Nog een sneeuwfoto'tje

Op de trampoline crossen, vind ie super leuk, Bink gaat dan hard rennen en nog harder lachen :hart:

Maar weer eens aan de knutsel gegaan..

Op z'n halve maan schommeltje :hart:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2011, 16:40:44 pm »
Zaterdag met Binkie naar Antonia geweest!
Eerste keer met de trein voor Bink, en hij vond het best leuk :thumsup: Zat steeds zachte geluidjes te maken in z'n kattenbenchje en hij kreeg in ieder geval weer genoeg aandacht in de trein ;D Viel me in ieder geval alles mee want dacht dat ie het wel een beetje eng zou vinden, zoveel mensen, (harde) stemmen enz..
Antonia was met dr 2 mooie kanjers Ky Mani en Makena op het station gaan staan, wat een lieffies zeg :hart:
Met Bink ging het ook bij Antonia heel goed, ik had hem op een boom gezet en toen ging tie heerlijk lopen poetsen en af en toe een geluidje maken.. Gevolg: de 12 gaaien waren allemaal stil ;D
Makena en Sundae vond ik toch wel het √°llergeweldigst hoor :hart: Die geluiden allemaal van Sundae :) en Makena kan heerlijk zoenen :hart: :hart:
Binkie heeft Sundae ook nog heel klein snaveltje gegeven :) Heel erg vond ie al die gaaien om zich heen niet, maar hij reageerde er ook niet op, en vond het best wel een beetje eng al kwamen ze dicht bij.
Toen ik weg ging heb ik zelfs nog een klapkus van Ky Mani gekregen :)
Hier een paar foto'tjes die Antonia gemaakt heeft :pics: :thumsup:

'Wat zie ik nou??'

Mooi kippie :hart:

Samen met grote reus Sundae op de bank :)

Die Makena kan er wat van hoor :hart:

Op zoek naar een holletje :)

Met lieve Sundae(wat ben ik hier rooood :o)

Dat nekje :)

Vond het echt een heel leuk daaggie :thumsup:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2011, 15:26:44 pm »
Nog ff tussendoor een foto'tje van een verstoppertje-spelende Binkie :hart:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #8 Gepost op: februari 10, 2012, 16:15:28 pm »
Lang geleden dat ik een update hier heb geplaatst.. Alles gaat nog helemaal goed hier, inmiddels wonen er wel wat minder vogeltjes in de voliere; 2 koppels grasjes en een koppeltje valkjes zijn verhuist omdat het nogal vol was. Ze hebben het gelukkig allemaal super :thumsup: Helaas is het vrouwtje van splendidparkiet Sparky, Cinny van Annemarie (Smie), een paar maandjes geleden dood gegaan... Ze was erg zwak en nog steeds kaal, ze plukte...
Nu zijn er dus nog 3 koppeltjes valkjes, 2 koppeltjes grasjes, 2 (en half :)) koppeltjes catharina's, een koppeltje bourkes, en een splendidparkiet, we zijn dus nog opzoek naar en catha mannetje en een splendid vrouwtje. Maar dat komt allemaal wel weer, voorlopig zit de hele club in het binnen hok en als ze hier kennis moeten maken.. Is een beetje vol :) ;)

Ook krijgt Binkie (eindelijk.. :)) een vriend(innetje) Ze is nog heel jong, nu iets ouder dan een maandje en is dus ook nog bij de kweker. Over ongeveer 10 weekjes mag ze hier komen wonen, en dan is het feest! Ik weet trouwens nog niet of er een vrouwtje bij zit, zit er geen vrouwtje bij dan wordt het gewoon een mannetje :P Vrouwtje: Noa en mannetje: Balou, maar dat moeten we dus nog even afwachten totdat er veertjes zijn om te sexen :) ;)

Deze foto is van gisteren:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: februari 10, 2012, 16:18:57 pm »
Hier eventjes een paar foto'tjes van al m'n boeven :hart: Ze zijn niet zo mooi, maar ik geloof dat de camera niet helemaal goed stond ingesteld... kon steeds niet scherp stellen en erg donker!

Even alle vogeltjes in de lange(re) vlucht gedaan, drukke boel :lol

Bo en Kuif, met Bo gaat het steeds beter! Hij hangt nóg erger aan Kuif en daardoor gaat hij mij ook meer vertrouwen, omdat Kuif helemaal gek op mij is :cute:

Leuk he, zo'n gezeldschapsvoliere :good: :cute: :cute:

Tara

2 kleine kleutertjes :loving:

Nog 1tje, beetje wazig :blush:

Het kleinste en het grootste vogelsoortje hier :cute: (Pino is de allergrootste, maar die is te arrogant om naast een simpel zilverbekje te zitten :arrogant: :P)

4 kleine kleutertjes :cute: Jammer genoeg heeft Luna haar vriendje nog niet gevonden! Zij is een beetje het buitenbeentje van het groepje grasjes..

Mickey :cute:

Minnie, eigenwijsje :lol

Rocko2, de ijdeltuit :cute:

Luna met haar zachte kleurtjes :hartje:

Bibi en Biko :cute:

Love is in the air! Puk&Max.

Ons oudste kanarie'tje.. minstens 10 jaar en nog zo actief en mooi! :cute:

Biko, mooie kerel! :loving:

De spitsstaartjes :hartje:

Kuifje met op de achtergrond Bo :hart:

Rocko&Mickey, dikke vriendjes! :cute:

Kanarie en het koppeltje zilverbekjes

Yoeppie en Yara

Sparky, helemaal single :cry:

Familie angsthaas, de catha's :lol

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2012, 15:16:36 pm »
Sinds zaterdag is na maanden wachten (op zelfstandigheid ;)) dan eindelijk mijn lieve, kleine Noa er!! :hart:

Hier een verslagje van zaterdag ;)
Vanochtend zijn we om kwart over 9 richting Lelystad gegaan. Toen we daar 5 kwartier later aankwamen, zat Noa bij Ruud op de schouder. Ze wilde alleen niet echt komen bij het baasje :cry:, dus ze is met kop en kont opgepakt en bij baasje geplant :hehe: Toen hebben we even heerlijk gekroeld en dat vond ze erg lekker gelukkig.
Na een uurtje praten zijn we in de auto gestapt met Noa in haar vervoers koffertje, ze was het er niet mee eens hoor :hehe: Graven in de Corbo, knagen aan alle gaatjes en onrustig dat ze was, hihi. Na een kwartiertje druk doen ging ze lekker op haar stokje zitten en met ingetrokken pootje heeft ze zo heerlijk een halfuurtje gezeten. Wij gingen even een broodje halen ergens langs de weg, dus Noa moest natuurlijk even mee naar binnen en dat vond ze allemaal wel best, bleef lekker rustig zitten gelukkig. Ze heeft ook nog lekker zaadjes geknabbeld onderweg.Het laatste kwartiertje was ze ook weer lekker onrustig haha, maar gelukkig waren we bijna thuis. Ze had trouwens best erg dorst, dus eerst was druppeltjes via mijn vinger gegeven maar dat schiet natuurlijk niet op, dus had ik wat water via de deksel van het koffertje in haar voerbakje gegoten, daar zat ze natuurlijk lekker in met haar staartje dus het staartje en vleugeltjes waren helemaal nat :duh: Is ook wel te zien op de foto's :hehe:
Toen we om 1 uur thuis waren heb ik haar meteen een baby knipje gegeven. Ik wilde haar eerst nog een paar weken laten vliegen maar ik durf het eigenlijk gewoon echt niet aan. We zijn met z'n 5en in huis en de kans is groot dat iemand een deur/raam open laat staan, en weg is Noa..
Ze kan dus nu geen hoogte meer maken, maar wel gelijkmatig vliegen. Over een paar weekjes krijgt ze een volledige knip.
Binkie's eerste reactie was erg leuk, Noa stond in haar koffertje op tafel, hij liep er naar toe met pinpointoogjes, maakt een paar geluidjes en Noa meteen terug pinpointen en voer opgeven :duh: ;D
Na het wieken heb ik ze samen op de boom gezet, maar omdat Noa natuurlijk haar broertje gewent is wil ze al maar naar Binkie toe. Binkie is natuurlijk geen andere vogeltjes gewent dicht in zijn buurt, dus dat was even 'pik'.
Later ben ik naar mijn kamer gegaan en heb ik ze even lekker op mijn bed laten spelen, Binkie was alleen super druk dus als Noa eraan kwam haalde ik Binkie maar snel weg :hehe:
Ze moet nog wel erg aan mij wennen, opstappen doet ze wel maar niet echt graag :hehe: maar als ze eenmaal lekker bij je zit te kroelen zie je ze echt genieten... Lief!

Wie ben jij? :hehe:

Lieffie :hartje:

Binkie ging meteen helemaal los, hormonen!? :shootme: (zie vleugels :hehe:)

Dat zachte kussentje vond ze wel lekker zitten :lol

Binkie even onder de douche gepropt.. Druk!! :mad:

Samen op een touw..

Dr voorlopige plekje, als ze iets minder onhandig is krijgt ze een grotere kooi.. ze valt steeds naar beneden als ze klimt :shootme:

Deze vind ik zo lief!! :hart:

Inmiddels is kleine miep al helemaal ingeburgerd en Binkie vind het best gezellig met haar. Ik geniet met volle teugen van dr heerlijke, speelse, lieve karaktertje en met z'n 3tjes hebben we het echt heel gezellig! :hart:

Ook hebben m'n moppies een nieuwe boom gekregen:

En een nieuwe kooi waar ze (als de tijd er rijp voor is :)) samen in gaan wonen ;)

(hier waren de kastdeurtjes trouwens nog niet geverfd.. Nu istie helemaal af ;))