Auteur Topic: parkietachtigen samen.....  (gelezen 3045 keer)

Offline Henk

• Net geringd
  • Geslacht: Man
Re: parkietachtigen samen.....
« Reactie #15 Gepost op: september 10, 2010, 01:46:02 am »
leuk al die informatie.
had inderdaad ook al bedacht als ik dit jaar nog valken erbij wil dat ik dan vogels uit een buitenvoliere moet nemen, anders wacht ik tot mooi voorjaar!! Maar nu weer het volgende ; de kleurslagen, zie dat wildkleur het meeste voorkomt en ook het goedkoopste, zit daar veel verschil in, bv gezondheid of sterkte ?

In principe maakt het niet uit welke mutatie jij wil, alleen staan roodogen er wel  om bekend dat ze een kale plek achter de kuif kunnen hebben, kleiner en zwakker zijn. (lutino, bronze fallow en pale fallow) door inteelt en op een verkeerde manier mee gekweekt.

De goede vogels zijn duurder maar zijn niet minder sterk dan een wildkleur. Wel kunnen roodogen minder goed zien in het donker, dus een nachtlampje is dan helemaal een goed idee, fallow's zijn geen echte zonaanbidders, dus schaduw is dan weer handig..

Welke mutatie je ook wil, kies grote mooie gezonde vogels, dan maakt de mutatie niet echt uit.

De wildkleur komt het meeste voor (maar 100% wildkleuren moet je met een vergrootglas zoeken en zijn verre van goedkoop) de meeste wildkleuren die je ziet, zijn vaak split voor diverse mutatie's, zou de mutatievalk zwakker zijn, zou die zwakte daar dus ook al in gekweekt zijn ;)

Er zijn ook genoeg andere mutatie's die niet heel veel geld meer kosten

lutino, cinnamon, opaline, witmasker en bont zijn niet ontzettend duur meer.

Hopelijk heb je hier wat aan

groetjes Henk

kempen

• Gast
Re: parkietachtigen samen.....
« Reactie #16 Gepost op: september 10, 2010, 11:09:57 am »
 :thumsup:
jazeker heb ik hier wat aan. echt heel leuk hoe je hier aan veel informatie kan komen.
nu eerst de voliere plaatsen en dan nog een paar maandjes afwachten voordat ik valken ga aanschaffen, maar dan heb ik ook mooi de tijd om alle informatie op een rjitje te zette. Maar gelijk weer een vraag;
in het overdekte gedeelte van de nieuwe buitenvoliere leg ik wit zand of houtsnippers, maar ik heb ook een gedeelte helemaal open, alleen achterkant dicht, nu heb ik daar nog aarde liggen. wat is een leuk alternatief? Nu heb ik er nog groei in en ik weet dat dat evt. kapotgeknaagd kan worden, maarja het blijft wel een natuurlijk gezicht. En als ik het dicht straat kan er helemaal niks meer groeien!!
Ik gooi nu in de oude voliere, waar ook een kleine gedeelte aarde/grond ligt, ook wel eens handje voer op de grond dan gaan ze zo gezellig zoeken etc.