Auteur Topic: ook ik weer een vraag over kaal plukken.  (gelezen 3848 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
ook ik weer een vraag over kaal plukken.
« Gepost op: september 17, 2010, 22:49:52 pm »
hoi hoi, ook ik (de zoveelste?) vraag me ondertussen af of ik nog eens wat kan doen doen aan mijn plukkertje.

mijn Roodbuik Pyrrhura pop is al een hele lange tijd kaal op d'r ooit zo'n mooie rode buik..
ik weet ook dat het soms echt niet te verhelpen is, en  sommige vogels 'gewoon' kaal blijven.
maar nu ben ik toch benieuwd of ik hier alsnog een nieuw aandachtspuntje kan vinden, en anders is het maar niet anders.
het moment dat ze kaal is is geworden heb ik geen idee van, wel enkele jaren terug, maar er waren toen geen veranderingen in voedsel of huisvesting.
en toen waren er nog een paar vogels die wat kaler werden, dus ik anti luis drups gehaald, en die andere 2 (half) kale kwamen weer goed, maar deze dame niet.
toen heb ik tot 2 keer toe roofmijten aangeschaft, en ook dat werkte niet bij haar.

dus...
wat nu?
ze zaten toen met andere Pyrrhura's in 1 kooi, en ik heb ze (zij en haar man) toen een poosje apart gezet, maar nog niets.
poosje terug heb ik 2 andere soorten mannen aangeschaft en dus werden er poppen apart gezet zodat zij in haar eigen kooi samen was met haar man.
later weer een beetje bij elkaar gezet, en later heb ik haar met haar man samen in 1 vreemde kooi apart gezet maar wel hier in de woonkamer.

ik gaf wat vaker vitamine drups, en houtskool, ook probeerde ik steeds meer fruit en groente uit om te geven
ik had destijds van de VA een flesje F10 mee gekregen voor mijn gevonden grasje, maar ook geen schimmels dus..

ik heb haar nog nooit zien plukken, maarja.... wat er niet aan zit, kan er ook niet af natuurlijk :angry:

mocht iemand toch nog een idee hebben?
kunnen er niet genoeg zijn denk ik ;)

het is ook niet dat het mij stoort, maar ik ben bang dat ik iets niet goed genoeg doet voor haar.

« Laatst bewerkt op: september 17, 2010, 22:52:28 pm door Speggel »

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
Re: ook ik weer een vraag over kaal plukken.
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2010, 09:01:56 am »
Tja, ik heb er al helemaal geen verstand van ;) Maar ik denk niet dat jij wat fout doet, ik bedoel, al doet ze het eenmaal, dan leert ze het echt niet zomaar weer af, geloof ik..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2010, 11:20:38 am »
Denk dat ze samen met de man het best op haar plek is in een kooi, zou ook echt niet weten wat je nog anders zou kunnen doen. Het lijkt of het wel ontstaan is met de meerdere pyrrhura's bij elkaar, maar inderdaad, de gewoonte is natuurlijk vaak moeilijk te doorbreken..

Offline jp-tje

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2014, 12:17:25 pm »
ook ik heb eenvraag over plukken onze grijze roodstaart plukt ook ,is begonnennadat onze amezone is overleden  ik doe van alles maar niet lijkt te helpen .
wat heb ik al gedaan  2x perdag sproeien  nieuwe speeltjes  meer aandacht  een maatje er bij  ze eten pellets met een beetje zaadmengsel groente en fruit maar ze blijft plukken 

gr ann

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2014, 16:43:18 pm »
Heb je haar al een keer laten onderzoeken door een vogelarts, om te zien of er een lichamelijke oorzaak voor het plukken kan zijn?

Offline jp-tje

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2014, 16:52:34 pm »
 ja ook dat hebben we gedaan als antwoord kregen we dat ze heimwee had naar lora  van dar dat we er een bonte boertje bij hebben genomen ,die twee kunnen goed met elkaar overweg .te weinig aandacht kan ook haast niet ,als ik even naar mijn hobby kamer ga om wat met mijn kralen te maken of te naaien of schilderen  gaan ze mee die kamer is bekent voor ze daar staat ook hun nacht kooi.

grann

Offline jp-tje

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2014, 19:04:01 pm »
vandaag is jptje weer een beetje aan het spelen met zijn nieuwe speeltjes. een speeltje is een plastic kistje met allemaal blokjes erin verschillend van vorm en dat hangt aan een ketting nou zij is bezig geweest heel fanatiek maar hij kreeg de blokjes er uit .
nu is hij aan het spelen met een soort ladekastje   er zitten 2 laatjes in en 2 vakjes  met aan een kant 2 gleufjes ik heb in de laadjes  een bolletje zaad gelegd en in de gleufjes  pijnboom pitjes gelegd hij is er al meer dan een half mee bezig .
eerst heeft zij de pin die er door zit met een schroef dop onderaan er van af geschroefd ,ik hem weer in elkaar gezet nu heeft hij een wandje met gleufjes er uit weten te krijgen alle pijnboompitten opgegeten ,ok de laatjes weer hij open te doen en zo bij het lekkers te  komen ,ik laat haar vandaag maar even begaan als zij zo naar de nachtkooi is zal ik de schroefdop wat strakker draaien dan gaat het openen iets moeilijker  ook heb ik jptje ingespoten met anti veren pluk/ papickspray van Beaphar
twee dagen heeft zij nu de nieuwe veertjes er niet uit getrokken haar buikje komt nu weer een beetje in de dons veren
ik blijf haar daar maar even mee in spuiten het stinkt wel hoor , als het maar helpt is dat niet erg  ik ben benieuwd  of ze weer de vrolijke jp-tje word 

gr Ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: februari 03, 2014, 17:34:30 pm »
Ann!!!!!! Je bent terug!!!!  :dance:

Helaas is plukgedrag heel wisselend. Ken er velen met pukkers. Het komt en gaat. Geen aandacht aan schenken is het enige wat je kan doen. Het kan zomaar als het goed gaat weer getriggerd worden door iets waarvan wij vaak niet doorhebben dat het dat is ;)
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2014, 17:36:07 pm door Loes »

Offline jp-tje

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #8 Gepost op: februari 03, 2014, 19:43:56 pm »
hoi Loes ja ik ben terug, onder minder leuke omstandig heden ,oke ik heb het nu weer even in de hand maar het blijft elke keer weer spannend als het bloed weer onderzocht moet worden dan is er  de angst weer kuren of zou het nog goed zijn .
JP-tje is nog steeds een boef zij is gaan plukken na dat lora van de een op de andere dag overleden was ,zielig voor JP-tje er een bij kopen was ook weer z'n vraag moet ik dat doen in mijn situatie  , na lang denken en overleggen met Hans (hij is niet z'n fan van vogels maar is er lief voor)hebben we besloten een bonte boer er bij te nemen Pipo en een clown is het en helemaal op hans gericht  zij zit op de speelboom en als Hans te lang uit het zicht is springt zij van de boom en gaat al fluitend op zoek naar Hans .
het plukken van JP-tje is minder geworden ik spray haar ook in met anti pluk en dat smaakt niet lekker een beetje bitter,ook geef ik water gekookt met brandnetels en knoflook

gr Ann en JP_tje

Loes als je meer wil weten ann.hakkert@telfort.nl

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: februari 04, 2014, 13:53:05 pm »
Je doet er alles aan Ann. Weest gewoon niet te teleurgesteld als ze weer plukt. Wat ik eigenlijk bedoel is: accepteer het. Als het goed gaat is het mooi mee genomen!
Wat leuk dat Pipo zo op Hans gericht is, dan is het vast wederzijds ook?
Jammer dat je terug moest komen, maar hoop dat alles nog een hele tijd goed blijft gaan voor je hoor Ann!  ;)

Offline jp-tje

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #10 Gepost op: februari 04, 2014, 16:32:17 pm »
Ja Hans vind het heel leuk en pakt haar zelf ook regelmatig :thumsup: hij vergeet dan niet ook jp-tje een kroeltje te geven :dance:

ja het was niet leuk allemaal we hebben het een jaar heel zwaar gehad vooral tijdens het oosten van goede stamcellen en  de transplantaties er van, toen zag ik de wereld voor een doedelzak aan ,ik weet zelf dat ik een knokker ben ( dus heb ik juist geknokt omdat m'n leven er vanaf hing )  Nu ben ik nog heel vatbaar elke virus pak ik maar ik geniet dubbel van alle mooie en  goede dingen

We hebben nu een camper en gaan behoorlijk vaak er een paar dagen op uit (als ik het aan kan ) Nu staan we in Overijssel ( Wierden) morgen weer na huis voor en paar afspraken en eind van de maand naar zuid Engeland voor twee weken met onze kleindochter emmely dat was een wens van haar om dat nog eens met ons te doen .ik kijk er erg naar uit

gr Ann    :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: februari 04, 2014, 18:49:34 pm »
Wauw Ann, wat moet dat allemaal zwaar geweest zijn  :( En wat geweldig dat je nu naar Zuid-Engeland kan gaan!  :thumsup:

Offline jp-tje

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #12 Gepost op: februari 05, 2014, 18:28:51 pm »

we gaan er voor nu maar hopen op iets beter weer , we ontwijken het gebied wat nu overstroomd is

gr Ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2014, 22:48:23 pm »
Pfff ja het is momenteel een grote ellende daar, hopen dat het tegen die tijd weer beter gaat he? ;)

Offline jp-tje

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #14 Gepost op: februari 12, 2014, 09:32:16 am »
nou ik denk het niet a.s zondag varen we toch maar over ik zal de zwemvliezen inpakken  ;D als het te erg is gaan we gewoon een stukje hoger evt  Schotland ,we hebben ons eigen huisje bij ons  gr ann