Auteur Topic: Dagboek van Sjoeke en co  (gelezen 2154 keer)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Dagboek van Sjoeke en co
« Gepost op: september 20, 2010, 19:22:05 pm »
Gisteren zijn er mensen geweest bij mijn baasje,mijn baasje kweekt forpussen,citroenparkieten,catharinaparkieten,ficheri's , kanaries,kakarikies en phyrruha's. Ze kwamen mijn soortgenoten bekijken,maar die zijn nog te klein om mee te nemen dus hebben die mensen er 2 gereserveerd,toen ze naar mijn buren aan het kijken waren ,kibbelend over dat ze nog wel een koppel forpussen wilden,maar het toch niet wilden risceren,vertelde mijn baasje dat hij maar 1 volwassen catharina zitten had (wowww ik wordt vernoemd) en ook dat ik tam was,en dat hij niks speciaals met mij heeft gedaan maar dat ik gewoon een erg menslievend vogeltje ben,de mensen vroegen of ik te koop was en ik werd verkocht aan vicky,jonas en Tim.
Jonas en tim zijn een beetje bang in het begin maar vicky begon mij te knuffelen en zoentjes te geven en namen mij mee naar hun huis.

Daar kreeg ik mijn naam Sjoeke,omdat ik zo een schatje ben.Ik ga buiten wonen,alhoewel dat vicky en jonas erg twijgfelen om mij in huis te houden maar dan moet sloeber buiten in de voiliere en dat wil vicky niet.Vicky zette mij met mijn bakje in de voiliere zodat ik alles goed kon zien,want een van mijn huisgenoten had zich bezeerd en moest verzorgd worden,na de verzorging zette vicky mij op een stok,maar ik wilde niet blijven,ik wou persé op vicky's schouder zitten.Vicky en jonas komen ook regelmatig kijken of de anderen mij aanvaarden en dat doen ze prima,ik kijk ook uit of ik mijn baasjes nergens zie want dan roep ik boven alle vogels uit  :)

Hé waar ga je naartoe?

Mijn voilieregenootjes  tongue2

hier kunnen jullie reageren http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=34935.new#new

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Re: Dagboek van Sjoeke en co
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2010, 06:28:27 am »
De volgende dag waagde vicky het erop,ze haalde mij uit de vlucht en ik bleef netjes op de schouder zitten terwijl ze mijn vriendjes eten gaf

Quality Control

Helpen bakjes vullen

Hier waak ik over de hond die alsmaar graag een kwartel lust

hoi

netjes opstappen

:hart: :hart: :hart:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2010, 17:54:08 pm »
Net een magisch moment beleefd met mijn aga's in de voiliere,nou niet echt magisch maar voor mij is het echt  :hart: :hart:

Dus ik heb een beetje appel gesneden voor de vogeltjes binnen en buiten,mijn ik kreeg het niet goed verkocht  :( .Tja ok het is de eerste keer dat ze appel krijgen dus dacht ik,zien eten doet eten  :CENS , dus nam ik een stukje en bood ik het aan sjoeke de catharina aan,die begon er gretig van te eten,maar dan  :hart: mijn oudere aga man Vader (ja zo heet hij) kwam nieuwsgierig kijken wat ik aan het doen was en dus bood ik hem ook een stukje aan en hij beet ervan ,oh zo lief hij eet van iets die in mijn handen zit  :hart: ,nu ben ik wel gebeten door sjoeke omdat deze niet blij was omdat haar stukje opgevreten werd,maar wat een stap moet dat niet voor dat vogeltje zijn geweest en hij kwam steeds terug.Nu lukt dit alleen achter de tralies,in de voiliere is teveel gevraagd.Maar je moet nu eenmaal met kleine stapjes beginnen  :) . volgende keer probeer ik foto's te nemen  :-*

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2011, 08:43:11 am »
Gisteren voiliere opgeschoond,plastic bijgeknipt en aan de voorkant verwijderd,koppels in bakken gezet  :j ,veel werk gehad  := ,oranje tape moet het plastic nog wat houden totdat de windpanelen er zijn  :j
Maar eerst :
dit is sjoeke , in het begin dat we haar hadden

Dit is sjoeke nu

De vette kip

en dit is de voiliere nu

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2011, 09:14:45 am »
Helaas is sjoeke eergisteren gestorven,ik weet nog niet waaraan  :cry: maar ze is nu in een labo in merelbeke om dit te onderzoeken