Auteur Topic: Vleugeltjes bijna ALTIJD openhouden en piepen tijdens eten  (gelezen 1514 keer)

Elysia

• Gast
Vleugeltjes bijna ALTIJD openhouden en piepen tijdens eten
« Gepost op: september 26, 2010, 23:10:37 pm »
Hey,

Zoals jullie weten heb ik een parkietje geadopteerd uit het asiel zo'n week geleden. Het is een schatje, maar ik heb al een aantal keer vreemd gedrag opgemerkt bij hem. Zo likt hij de tralies (na een topic hier ben ik daar gerust over), piept als hij eet (enkel als hij zaadjes, XtraVital in dit geval, eet! héél erg schattig om te horen).

EN... hij zit altijd met zijn vleugeltjes open, alsof hij het te warm heeft. Nochtans zou hij het niet te warm mogen hebben, ik heb het zelfs koud en zit hier met een trui aan! Hij is actief, drinkt en eet goed, ziet er heel gezond uit, zijn uitwerpselen zien er veel gezonder uit sinds ik hem heb. Zijn pootjes voelen niet speciaal warm aan. Omdat hij ZO veel met zijn vleugeltjes open zit, begin ik me toch vragen te stellen bij dit gedrag. Kan er, behalve het te warm hebben, nog een reden zijn dat hij dit doet? Alles samen genomen lijkt hij zich soms te gedragen als een kuiken in plaats van een volwassen parkiet!

Zijn er mensen die dit herkennen, me een verklaring kunnen geven? Niet dat ik me echt -ongerust- maak, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar het waarom.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Vleugeltjes bijna ALTIJD openhouden en piepen tijdens eten
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2010, 20:00:39 pm »
Geen idee.. iemand? ;)

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2010, 20:25:19 pm »
Heb je enig idee oe oud de vogel is?
Jongen doen het hier ook nog lang bij hun ouders, zijn ze van de handopfok dan doen ze het na de laatste keer nog gerust 2 weken lang als ze je zien. ;)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2010, 07:48:31 am »
corretje, mijn grasparkiet, zat ook wel eens zo, en piepte ook bij het eten,
alsof ze tegen zichzelf praten met eten.. maar dat is over gegaan..

als hij niet extreem warme pootjes heeft zal hij het niet te warm hebben maar iets anders..
misschien het kuiken gedrag ind?

Elysia

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 29, 2010, 21:11:41 pm »
Mja,ik kan niet echt zeggen hoe oud hij is. Volgens de man uit het asiel waren alle parkietjes daar maximaal rond de 2 jaar. Zijn neusdop is blauw, hij heeft zijn kopveren al geruild. Maar kuikengedrag kan het misschien wel verklaren?

Zou het kunnen dat hij heel vroeg bij zijn moeder is weggehaald en nooit ander gedrag heeft geleerd?

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #5 Gepost op: september 30, 2010, 11:01:34 am »
De eerste week dat Ceesje hier was zat hij ook steeds met zijn vleugeltjes wijd te wiegen en piepen.

Ik had meer het gevoel dat het was van: dit is allemaal van mij en ik ben blij ;)

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: september 30, 2010, 12:34:13 pm »
Wat ook kan is dat hij samen met een andere heeft gezeten die hem is blijven voeren.  :CENS maar idd het gaat wel over hoor niets om je druk over te maken.  ;)